Mgr. Námesztovszki Zsolt GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÉPZÉSE AZ INTERAKTÍV TÁBLA HASZNÁLATÁRA (HARDVERISMERET) Szabadka, 2012.
Merre tart az oktatás?
Az érme két oldala (diákok)
Námesztovszki Zs. (2011): Ikt eszközök a Vajdaságban, mint a tehetséggondozás alapfeltételei és mozgatórugói
Az érme két oldala (tanárok)
Korlátok: Glušac – Namestovski (2012): Factors of Teachers' Motivation for Using IT Tools in Serbia
Az interaktív tábla fogalma Az interaktív tábla olyan, az üzleti szférában és a pedagógiában is jól hasznosítható információs és kommunikációs technológiai (IKT) eszköz, amely a számítógép monitorát, billenytűzetét, az egeret és a vetítő vásznat egyetlen egységbe foglalja.
Elnevezés Egymásra ható eszközrendszer (PC)
Az interaktív táblák elterjedése (Magyarország, Vajdaság)
Ž. Namestovski – J. Ivanović (2011): The application of interactive whiteboards in primary schools of Vojvodina
Az interaktív táblák felosztása hordozható nem hordozható előről vetített (front projection) hátulról vetített (rear projection) puha (passzív) kemény (aktív)
Az interaktív táblák alkalmazása az oktatásban táblánál számítógépeknél kiegészítők segítségével Munkaformák:
Mely oktatási folyamatban használható? filmnézés oktatási segédanyag ktatószoftverek számítógépes (didaktikai) játékok zoftverbemutatás zörfözés-kommunikáció - Sulinet Digitális Tudásbázis
Az interaktív tábla haználatának fokozatai: hagyományos tábla helyett szoftverek ismertetetése táblaszoftverben elkészített tanyag
Az interaktív táblák előnyei nyitott a virtuális világra teljeskörű kompatibilitás interaktív, fokozatos, multimédiás órák megvalósítása elmenthető óraanyagok szemkontaktus
Az interaktív táblák hátrányai egyedi testtartás hardver- és szoftverismeret szükséges időigényes a felkészülés az órákra (kiterjesztés) költséges
Működési elv
Alkotóelemei, összeszerelése, kalibráció,