Mgr. Námesztovszki Zsolt GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÉPZÉSE AZ INTERAKTÍV TÁBLA HASZNÁLATÁRA (HARDVERISMERET) Szabadka, 2012.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IT Essentials I. IT Alapismeretek: PC Hardver és Szoftver v4
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN
Interaktív tábla a hittan oktatásában
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Interaktív táblák Bevezetés.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Végszó Unused Section Space 1 Slides before 1st Section Divider
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Fontos fogalmak az informatikában.
Matematika kompetenciaterület
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
INTERDISZCIPLINÁRIS OKTATÁS A DIGITALIZÁLT TÉRKÉP SEGÍTSÉGÉVEL
IKT projektek a közoktatásban
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Bevezetés IKT információs és kommunikációs technológiák
1 Az aktív tábla használatáról. 2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Hunya Márta módszertani szakértő
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Digitális világ – interaktív táblán
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.
Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN.
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
IT ALAPFOGALMAK HARDVER.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A KÖZHÁLÓ PROGRAM minden közoktatási intézmény szélessávú Internet elérést kapott megjelent az interaktív táblákra is fordítható Informatikai Normatíva.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Gyakorló feladatok A számítógépek.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Információs és Kommunikációs Technológiák
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Digitális tábla az oktatásban Class Mate PC és a digitális tábla alkalmazása az iskolai tanórán.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Tanár: Fodor Hilda Részt vevő osztályok: 5.b, 5.c, 6.b, 6.c, 7.d, 8.b és 8.c Digitális témahét április 04 – 08.
Rákosi Szilvia, szakértő, NJSZT
A digitális kompetencia fejlesztése
Napjaink magyar nyelvű oktatása Vajdaságban
Vidiczki György Matematika BSc hallgató 2015
Előadás másolata:

Mgr. Námesztovszki Zsolt GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÉPZÉSE AZ INTERAKTÍV TÁBLA HASZNÁLATÁRA (HARDVERISMERET) Szabadka, 2012.

Merre tart az oktatás?

Az érme két oldala (diákok)

Námesztovszki Zs. (2011): Ikt eszközök a Vajdaságban, mint a tehetséggondozás alapfeltételei és mozgatórugói

Az érme két oldala (tanárok)

Korlátok: Glušac – Namestovski (2012): Factors of Teachers' Motivation for Using IT Tools in Serbia

Az interaktív tábla fogalma Az interaktív tábla olyan, az üzleti szférában és a pedagógiában is jól hasznosítható információs és kommunikációs technológiai (IKT) eszköz, amely a számítógép monitorát, billenytűzetét, az egeret és a vetítő vásznat egyetlen egységbe foglalja.

Elnevezés Egymásra ható eszközrendszer (PC)

Az interaktív táblák elterjedése (Magyarország, Vajdaság)

Ž. Namestovski – J. Ivanović (2011): The application of interactive whiteboards in primary schools of Vojvodina

Az interaktív táblák felosztása  hordozható  nem hordozható  előről vetített (front projection)  hátulról vetített (rear projection)  puha (passzív)  kemény (aktív)

Az interaktív táblák alkalmazása az oktatásban  táblánál  számítógépeknél  kiegészítők segítségével Munkaformák:

Mely oktatási folyamatban használható?  filmnézés  oktatási segédanyag ktatószoftverek  számítógépes (didaktikai) játékok zoftverbemutatás zörfözés-kommunikáció - Sulinet Digitális Tudásbázis

Az interaktív tábla haználatának fokozatai:  hagyományos tábla helyett  szoftverek ismertetetése  táblaszoftverben elkészített tanyag

Az interaktív táblák előnyei  nyitott a virtuális világra  teljeskörű kompatibilitás  interaktív, fokozatos, multimédiás órák megvalósítása  elmenthető óraanyagok  szemkontaktus

Az interaktív táblák hátrányai  egyedi testtartás  hardver- és szoftverismeret szükséges  időigényes a felkészülés az órákra (kiterjesztés)  költséges

Működési elv

Alkotóelemei, összeszerelése, kalibráció,