A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában Dr. Varga Ákos Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék
Az előadás vázlata A közösségi agrármarketing helyzetének bemutatása A közösségi média bemutatása A marketingkommunikáció új megközelítése Return on Investment (ROI) a közösségi médiában Javaslatok a közösségi agrármarketing online marketingkommunikációjának erősítésére
A közösségi agrármarketing
A marketing együttműködések háttere AZ AGRÁRMARKETING LEHETŐSÉGEI ÉS TÍPUSAI Gazdálkodó egység mérete Termékdifferenciáltság foka CSEKÉLY NAGYFOKÚ KICSI Korlátozott marketing Piaci résre irányuló marketing NAGY Ár- és elosztásorientált marketing Teljes marketing Piacbefolyásolásra nincs lehetőség Közösségi marketing kiemelten fontos Nincs lehetőség önálló marketing-kommunikációra Nagy piaci részarány, magasan feldolgozott termék LEHOTA (2001), MEULENBERG (1986) nyomán
A közösségi média Marketing & pr Eladás Termékfejlesztés
A közösségi média tájképe (2012) fredcavazza.net
Közösségi média alkalmazások
Közösségi agrármarketing a közösségi médiában 2013
A digitális reklámköltés IAB Hungary adex 2012
A digitális reklámpiac IAB Hungary adex 2012
Digitális reklámköltések IAB Hungary adex 2012
A reklámköltések alakulása Magyarországon (%) 2006 2012
A marketingkommunikáció új útjai Marketingkommunikáció hagyományos felosztása: ATL/BTL kommunikációs eszközök Fizetett (Paid) Birtokolt (Owned) Szerzett (Earned) Megosztott (Shared)
Az egyes médiatípusok Fizetett Birtokolt Szerzett Megosztott „Tradicionális” hirdetési formák: display, pay per click, szponzoráció A márka saját tulajdonában lévő online tartalmak: website, blog, hírlevél, márka saját közösségi média felületei A márka jelenléte a médiában, hirdetések nélkül. Buzz, WoM A márka közösségi aktivitása és interakciója a fogyasztóival a közösségi média felületein (Facebook, Twitter, Youtube…) A fizetett és birtokolt média ösztönözheti a megosztott médiát. A megosztott média ösztönözheti a szerzett médiát.
ROI a közösségi médiában
Vaynerchuk befektetései 15 000 USD direkt marketing levelekbe = 200 új ügyfél 7500 USD utcai plakátokba = 300 új ügyfél 0 USD =1800 új ügyfél
A költségek 4 dimenziója Infrastruktúra létesítése és előkészítése Folyó költségek Kampányköltségek Kockázati tényezők
Költségek Technológiai és hosting díjak Reklám Program beruházási költségei Kreatív kialakítási költségek Pontos termékköltségek Teljesítés Hűségprogramok Személyzeti költségek
Roi hozam céljai és számítása Márkaismertség generálása Potenciális vevők felkutatása Opinion leaderek aktivizálása fogyasztói márka esetén
Közösségi marketingstratégia és a roi mérésének 8 lépése A stratégia kidolgozása és a célok kitűzése A célközönség meghatározása A kampány üzenetének kidolgozása és a beszélgetés tartalmának nyomon követése A közösségi marketing kampánytaktikáinak végrehajtása Közbenső mutatók és sikermérők meghatározása Közösségi marketingkampányok végrehajtásának megfigyelése és menedzselése Tényleges költségek mérése és nyomon követése, a ROI számítása A siker vagy kudarc áttekintése, értékelése
javaslatok Fogyasztói etnocentrizmus erősítése a közösségi média eszközeivel Egységes marketingkommunikációs kampány tervezése és végrehajtása Folyamatos, interaktív párbeszéd a közösségi médián keresztül a fogyasztókkal és a szervezeti piacokkal
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!