Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Advertisements

E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21
Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
GYAKORLAT-ORIENTÁLT KURZUSOK/ TANANYAG-TARTALMAK A SZOCIÁLIS MUNKÁS ÉS SZOCIÁLPOLITIKUS KÉPZÉSBEN ( a jelenlegiek, ill. az 544c projekt ez irányú fejlesztései)
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az e-portfólió használati köre
Széchenyi István Egyetem, Győr
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
TÁMOP /2-C-/ A reflektív tanulás alkalmazásának egyes területei a szociális képzésekben Szöllősi Gábor egyetemi docens a.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
TÁMOP /2-A „Szociális képzések fejlesztése, szakemberek képzése, továbbképzése és készségfejlesztése valamint a helyi fejlesztési kapacitások.
Szupervízió formái (L. van Kessel)  - duális: vizor - vizand tapasztalati szupervízió- élő szupervízió  csoportos szupervízió: vizor – a vizand egy csoport.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék A gyakorlati képzések szerepe, lehetőségei a szociális munkás és szociálpolitikus képzésben Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” A gyakorlati képzés Szemeszter Szociális munka BA Szociális munka MA Szociálpolitika 1. Szakmai orientációs gyakorlat 3. ; 5. Önkéntes terepmunka kacsolódó szeminárium 4. Terepgyakorlat kapcsolódó szeminárium Terepgyakorlat kapcsolódó szeminárium 6. Modulgyakorlat Terep-előkészítő szeminárium 7. Terepgyakorlat kapcsolódó kurzusok TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

Szakmai orientációs gyakorlat Betekintés: a szociális munka gyakorlatában megjelenő alapvető szociális feladatokat ellátó intézményrendszer működésébe, a szociális szakemberek munkájába, a kezelt problématerület makro- és mikroszintű sajátosságaiba a különböző nehézségekkel küzdő társadalmi csoportok és egyének életfeltételeiről, nehézségeiről, jellegzetes problémáiról. TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

Szakmai orientációs gyakorlat Kurzus felépítése: Intézménylátogatás Feldolgozó szeminárium TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” Önkéntes terepmunka Terepmunka: hallgatói aktivitás egyéni érdeklődési terület Egyéni konzultáció TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” Modulgyakorlat A választott terület elmélyültebb megismerése A modul elméleti kurzusai során tanultak gyakorlati megtapasztalása megfigyelés Szakmai orientációs gyakorlat lebonyolításával analóg TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

A reflektív gyermekvédelmi modulgyakorlat (tervezet) Új struktúra: aktivitás, elköteleződés erősítése Autonóm tanulás – projektmunka kiscsoportos formában Projekt monitorozás - reflexió Intézménylátogatás célzottá tétele (Portfólió) TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” Terepgyakorlat Az intenzív szakmai gyakorlat legalább egy féléven át végzett folyamatos, terepen folyó gyakorlatot jelent. A tereptanár közvetlen irányítása mellett végzett folyamatos, intenzív szakmai munka. Cél: a hallgató képessé váljon az elméleti, módszertani ismeretek, valamint a képzés során megszerzett új gyakorlati tapasztalatok integrálására; a hallgató sajátítsa el a megszerezhető gyakorlati kompetenciákat. TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” Terepgyakorlat BA A terepgyakorlathoz kapcsolódó kurzusok: Terepfeldolgozó szeminárium: szakmai munka egyéni konzultáció Szupervízió: szakmai személyiség TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” Terepgyakorlat MA A terepgyakorlathoz kapcsolódó kurzusok: Terepfeldolgozó szeminárium (Projekt és műhelymunka) TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

Reflektív gondolkodás fejlesztése Megvalósulás: dialogikus formák: Mentorálás, esetmegbeszélés, ön- és csoport értékelés írásos formák: személyes fejlődési terv készítése, reflektív szövegelemzés kutatási projekt: Esetbemutatás (projekt) TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” Reflektivitás Híd az elmélet és a gyakorlat között. (Calderhead, 1994) „A zavaros szituációk világos helyzetté változhatnak.” (Dewey, 1951) A rutintól való elrugaszkodás (Szivák, 2010). TÁMOP – 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!