Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Intézményi akkreditációs lajstromszám: AL – 1868 Intézményi nyilvántartási.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
„Lépés-váltás”-TAMOP A.-11/ Dr. Hatvani Erzsébet
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
„A BAKONYÉRT” Egyesület fejlesztése a TÁMOP projekt keretében.
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
Mi látszik egy jéghegyből?
Preventív kifogáskezelés
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA
A tanulók társas helyzete az iskolában
A munka világával kapcsolatos tudás
Egyéni döntések a szervezetben
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
Konfliktuskezelés - mediációval
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
FIATALKORI BŰNÖZÉS ÉS VIKTIMOLÓGIA
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
A történelmi tanulás sajátosságai
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA
A Mediáció.
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK A TÁMOP Jó pályán! projekt nyíregyházi szakmai fórum RÉSZTVEVŐIT! Nyíregyháza, július 16 szombat.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
„Szárnyakat adni a Malacnak”. „Szárnyakat adni a malacnak” A projekt bemutatása TÁMOP /
Válságkommunikáció Dr. Piskóti István.
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
Az alternatív vitarendezés, az érdekalapú tárgyalás és a resztoratív technikák bevezetése a szakképző intézmények működési és nevelési gyakorlatába.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Egyéntől a közösségig, passzivitástól a részvételig Fiatalok és a helyi közösség.
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
A többcélú közösségi terek fejlesztése program régiós szakmai műhelye Bemutatja: KANDIKÓ Rita Becsehely, TÁMOP A – 12/ Mi.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
A mediáció szerepe a büntető igazságszolgáltatásban
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Jelen-vagy? Drogprevenció-kidolgozott tanterv
Előadás másolata:

Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Intézményi akkreditációs lajstromszám: AL – 1868 Intézményi nyilvántartási szám: 01 – Kortárs mediációs képzés a Lépés-Váltás projekt keretében javítóintézetben élő fiatalok számára Előadó: Lovas Zsuzsa Budapest, május 15.

Egy társadalmat, egy közösséget, a benne élő embereket jól jellemzi, hogy vitás kérdéseiket hogyan rendezik, milyen konfliktuskezelési eljárásokat alkalmaznak.

Demokratikus konfliktusmegoldás  annak belátása, hogy másnak is lehet igaza  a különböző érdekek és igazságok feltárása, és egyeztetése  é rzelmi és indulati megközelítés helyett r acionalitás  türelem  konfliktuskezelési technikák elsajátítása

A mediációs szemléletről  a szemlélőt fogva tartja egy domináns látásmód  nem látja a másik „ábráját” Megoldás a domináns látásmód feladása

A mediációban résztvevők megtanulják  konfliktusaik agressziómentes kezelését  indulataik szabályozását  döntéseikért, tetteikért a felelősség vállalását  érdekeik képviseletét  konfliktusaik felvállalását  kompromisszumra való készséget  másik fél meghallgatását

Kortárs mediációs képzés programja 1. nap Önismereti és kommunikációs modul  A fiatalok megértsék az önismeret és az önmagunkról való tudás jelentőségét a konfliktusok megelőzésében és megoldásában.  Kommunikációs készségeiknek fejlesztése, a verbális és nem verbális kommunikáció törvényszerűségeinek megismerése.  Annak megértése, hogy a kommunikációs hiányosságok, a torzított információk és a félreértések konfliktusokhoz vezetnek.

Konfliktuskezelés, mediáció elmélet  a fiatalok megismerik saját konfliktuskezelési típusukat, ennek előnyeit, veszélyeit  megtanulják az érdekek felismerését, megfogalmazását, képviseletét, ütköztetését és egyeztetését.  megismerkednek a mediáció elméleti alapjaival, a mediáció folyamatával, szakaszaival, a mediátor feladataival és a mediációs technikákkal Kortárs mediációs képzés programja 2. nap

Mediációs gyakorlat 3. nap A fiatalok gyakorolják a mediációs eljárás lefolytatásának szabályait és menetét, kipróbálják magukat a mediátori szerepben előkészített szituatív esetek lejátszásával.

Kortárs mediációs képzés eredményei javítóintézetekben  kommunikációjuk javult  képesek voltak pontosabban kifejezni érzéseiket, a másik fiatal viselkedésének rájuk tett hatását  felismerték és megpróbálták elkerülni az agresszív megoldásokat  belátták saját szerepüket a konfliktusok kialakulásában  páran közülük képesek lesznek kortárs mediátorként konfliktust kezelni

Kortárs mediációs képzés tapasztalatai javítóintézetekben + tapasztalatok  élvezték a szerepjátékokat  kíváncsiak voltak az önismereti tesztek eredményeire  elvégezték a feladatokat - tapasztalatok  nehezen koncentrálnak  rosszul tűrik a frusztrációt, feszültséget  agresszív késztetéseiket nem mindig képesek kontrollálni

Néhány résztvevő válasza a „Mit tudsz hasznosítani a tanultakból?”  Azt, hogy nem kell mindig erőszakosan, bunkón válaszolni.  Tudjam kezelni a konfliktusaimat.  Kevesebb indulattal gondolkodni.  Nem kell egyből neki esni a másiknak, ha valami rosszat mondott.  Remélem, hogy majd kevesebbet veszekszem.  Nem mindig azt kell tenni, amit te jónak látsz.

Köszönöm figyelmüket, várom kérdéseiket!  1125 Budapest, Diós árok 32/b  (1) 

Disputa - nézeteltérések  Akinek sok pénze van az bármit megtehet  A hírességek követendő példaként szolgálnak  A sokgyermekes családok hátrányban vannak  A jókor kapott büntetetés észhez térít  Aki tisztességes balek  Csak a tanulással tudsz változtatni a sorsodon

1. Megnyitás 2. Információk összegyűjtése 3. Megtárgyalandó témák jegyzéke 4. Felsorolt témák megtárgyalása 5. Megállapodás kidolgozása 6. Megállapodás megírása 7. Lezárás I. fázis Előkészítés II. fázis Mediációs ülés III. fázis Utókövetés A mediáció folyamata

Mediátor állandó feladatai  mediációs folyamat fenntartása  erőegyensúly biztosítása  pártatlan viszonyulás a résztvevők felé  múlt helyett jövőre irányul  a pozitív irányba tett lépések elismerése  nem ad tanácsot, ötletet, nem sugalmaz  szükség esetén különtárgyalás A mediátor nem az eredményért, a folyamatért felelős!