Márkus Miklós szakértő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Zaj és rezgés elleni védelem
Advertisements

Szakértői állásfoglalás a hatásterület és háttérterhelés meghatározásáról MÁRKUS MIKLÓS zaj- és rezgésvédelmi szakértő.
Az ökológiai állapotértékeléshez szükséges monitoring rendszer felülvizsgálata - Komárom-Esztergom megye - Vásárhelyiné Tóth Ildikó Nemzeti Környezetügyi.
Hiányzással kapcsolatos szabályok 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 51. §
Hogyan készítsünk el egy COCO-t???
„A családi napközi kettős szerepe a női foglalkoztatásban” – 2011
szakértői tevékenység hatósági munka jogi szabályozás
különböző megjelenési formái és alkalmazási területei
Közlekedés és zajtérképezés
A stratégiai zajtérképek
A látható és kezelhető környezeti zaj
A PÁLYÁZAT Márkus Miklós szakértő Stratégiai zajtérképek és zajcsökkentési intézkedési tervek készítése Székesfehérvár 2013 Zárórendezvény.
1 A ZAJKIBOCSÁTÁSI HATÁRÉRTÉKEK MEGÁLLAPÍTÁSÁNAK, VALAMINT A ZAJ- ÉS REZGÉSKIBOCSÁTÁS ELLENŐRZÉSÉNEK MÓDJÁRÓL SZÓLÓ 93/2007. ( XII. 18.) KvVM rendelet.
A környezeti hatástanulmányok készítése vállalkozói szemmel
A felelős műszaki vezetőkre vonatkozó szabályok változása A munkavédelem időszerű kérdései a bányászatban és a gáziparban konferencia Visegrád november.
ZAJVÉDELEM Koren Edit 4..
© Gács Iván (BME)1/13 Kémények megfelelőségének értékelése Az engedélyezi eljárások egy lehetséges rendszere (valóság és fantázia )
Bite Pálné dr. VIBROCOMP Kft
Hogyan készítsünk el egy COCO-t??? Ha választani lehet, inkább ezt a hegyet másznám meg!!!
SZECSKAY Ügyvédi Iroda CEBC – XXI. Vezérigazgató Találkozó Lobbizás európaiul március 31. Budai Judit.
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
© 2007 GKIeNET Kft. A környezettudatosság és informatika Lőrincz Vilmos.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
2006. június 13.Környezetvédelmi Világnap - aktuális kutatási kérdések a környezetvédelemben 1 Zajtérképezés Magyarországon A stratégiai zajtérkép mint.
Változások a hazai zaj- és rezgésvédelmi védelmi szabályozásban
A környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól 284/2007
Jogszabályváltozások az év fordulóján!
Kővári János országgyűlési képviselő,
Rezgés elleni védelem.
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
A „stratégiai zajtérkép” és a zajtérkép értelmezése
Dr. Gajdics Ágnes - A környezetvédelmi jog szabályozási módszerei, szabályozási típusok, jogágak, alapfogalmak dr. Gajdics Ágnes -
A JOGI SZEMÉLY ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
Gyakorlati alkalmazás Kockázatcsökkentési technológiák.
Gyakorlati alkalmazás
Gyakorlati alkalmazás GIS eszközök és alkalmazások.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A Körös-menti TDM Egyesület a „Szarvasért” Alapítvány, és a Szarvasi Város-, és Környezetvédő Egyesület megállapodása.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Beruházásokhoz kapcsolódó Környezetvédelmi tervezés és engedélyeztetés
7 érv a virtuális világban való tanulásra Christel Schneider, ICC Gerhilde Meissl-Egghart, talkademy.
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
Érték- ár- és volumenindexek
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
EBKM számítási módszerei Készítette: Pál János Raj Gergő.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
4. hét 2007.október 9.. Üzemi zajkibocsátás vizsgálata MSZ Fogalmak:  zajkibocsátási hangnyomásszint L AE : a mérőfelület egy pontjára vonatkozó.
Immisszió Térképezés- Zaj 3. Előadás:
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
I MMISSZIÓ T ÉRKÉPEZÉS - Z AJ 1. ELŐADÁS 1. RÉSZ Á LTALÁNOS FOGALMAK Készítette: Győrfi András.
Az adatvédelem szabályozása
A BEJELENTŐ-VÉDELEM HELYE ÉS SZEREPE AZ OMBUDSMANI TEVÉKENYSÉGBEN
A versenytörvény módosítása
A zöld közbeszerzés európai és magyar jogi szabályozása Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
A Számvitelről szóló évi C. törvény módosításai Készítette: Szabó Gabriella.
M UNKAÜGYI KAPCSOLATOK Dr. Fodor T. Gábor ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
A közigazgatási eljárás II.
Elektronikus aláírás és iratkezelés
Előzetes piaci konzultáció
Oszlopdiagram dr. Jeney László egyetemi adjunktus
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Hatványozás azonosságai
Előadás másolata:

Márkus Miklós szakértő GYAKORI KÉRDÉSEK Stratégiai zajtérképek és zajcsökkentési intézkedési tervek készítése Workshop 2012 Székesfehérvár

Miért külön készül zajforrás-típusonként a zajtérkép? Eltérő megítélés. Eltérő határérték-rendszer. Eltűnne a megítélésbeli különbség. Csak az azonos megítélés alá eső zajforrás-típusok terhelése összesíthető!

Miért csak az IPPC köteles üzemek szerepelnek a zajtérképen? Egységes metodika mindenhol: csak a legjelentősebb források adatok összehasonlíthatósága egyszerűbb stratégiai eszköz Közös rendszerben kell a megoldást keresni, nem egyéni érdekek mentén!

Lehet-e más zajforrásokat is modellezni? Igen. Ennek csak az Önkormányzat lehetőségei szabnak határt!

A konfliktustérkép a valódi konfliktusokat ábrázolja? Nem teljesen. Valódi konfliktus ott adódik, ahol sok lakót érint nagy túllépés. Megoldás: érintettségi mutató (túllépéssel érintettek száma és a túllépés szorzata).

Összevethetők-e a zajterhelési eredmények a hazai szabályozással? Nem! 1,5 m ≠ 4 m nappal és éjjel ≠ DEN Eltérőek az előírások, de legfőképpen a számított eredmények nem vethetők össze a mérttel!

Meghatározhatók-e a hazai előírásoknak megfelelő zajszintek is? Igen. A mérvadó mindig a vonatkozó előírások szerint mért eredmény. A zajtérkép ez esetben is inkább prediktív és preventív célokat szolgál.

A küszöbértékek túllépése közvetlen hatósági feladatokat jelent? Nem! A stratégiai zajtérkép más célból készül! A zajtérkép stratégiai eszköz, hatósági feladatok a vonatkozó jogszabályok szerint indikálódnak.

Hogyan tovább?