Copyright by Republic 2007 Employer Branding BCCH - HR munkacsoport részére Készítette: Soltész Krisztina, 2008. Január 07.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért éri meg családbarátnak lenni?
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Európai állami munkaügyi szervezetek 2020-ban BORBÉLY-PECZE Tibor Bors, PhD. szakmai tanácsadó Nemzeti Munkaügyi Hivatal Zalaegerszeg, május 15.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Csináljunk üzletet! Avagy,
2010. November Universal Music A zene, ahogyan még nem gondoltál rá Avagy zeneáruház áruház nélkül November 25. Benda Gergely – Ügyvezető igazgató,
Márkaépítés a gyakorlatban
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Munka/magánélet egyensúly
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
„Régi jó földből – új erős hajtások”. Miért jelentkezek az SZMT Elnöki poziciójára? - Elvira •Mert nagyon sokat kaptam ettől a közösségtől, Tőletek és.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Monster Talent Management Suite. Július 10: Egy álom vált valóra! #1 Job board /career site.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
Családi vállalkozás.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Innovációs stratégia hatások Termék életciklus Nemzeti sajátosság
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
Humánerőforrás Kontrolling
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Válságmenedzsment Magyarországon Mi a leghatékonyabb út?
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Minőségdíjak.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A controlling alrendszer helye a szervezetben 1.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
A közösség ereje. Mi az e-demokrácia gép? Hogyan működik a gép? Mire szeretnénk használni ezt a gépet? Mi a 42? Kikből áll a 42? Mit szeretne a 42? Miről.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
9. Partnerség, érdekérvényesítés, kormányzati-közösségi kapcsolatok.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
A reklám centruma.
Reputáció és márkaépítés a Coke Club sztori. Előzmények : Coca-Cola Beach House, Siófok 10 éven át futó, változatlan koncepció és márkakép Magas.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
A munkaerőpiac mai kihívásai
Employer Branding - gyakornokok
Human capital management (HCM)
Human capital management (HCM)
Adatvezérelt employer branding
Előadás másolata:

Copyright by Republic 2007 Employer Branding BCCH - HR munkacsoport részére Készítette: Soltész Krisztina, Január 07.

Copyright by Republic 2007 Employer Branding Az Employer Branding koncepciója a ’90-es években került az üzleti köztudatba.

Copyright by Republic 2007 Employer Branding - definíciók „Az Employer Branding a vállalat törekvéseinek összessége a jelenlegi és potenciális alkalmazottak felé annak kommunikálásra, hogy az egy kívánatos munkahely.” „Funkcionális, gazdasági és pszichológiai előnyök összessége, amelyet a szervezet, mint munkaadó nyújt és amellyekel az alkalmazott a szervezetet azonosítja.”

Copyright by Republic 2007 Hatása Két irányban hat: növeli az –alkalmazotti hűséget és a –szervezet versenyképességét a tehetségekért való küzdelemben.

Copyright by Republic 2007 A 2007-es kutatások szerint arra a kérdésre, hogy milyen fontos az Employer Branding a szervezetben, a válaszadók 79%-a azt válaszolta, hogy nagyon vagy kiemelkedően fontos és 80%-uk szerint egyre fontosabb lesz. (Personnel today – 2005)

Copyright by Republic 2007 Mint a hagyományos márkáknak az employer brand-eknek is van személyisége és pozícionálása. Az Employer Branding feladata tehát, hogy a potenciális alkalmazottak, a munkaerőpiac fejében olyan imaget alakítson ki a szervezetről, mint amely „nagyszerű hely dolgozni”.

Copyright by Republic 2007 Az erős employer brand építésének 5 lépése 1.A szervezet megértése, megismerése. 2.Impozáns márkaígéret megteremtése az alkalmazottak felé, amely tükrözi a fogyasztók felé kommunikált márkaígéretet. 3.Sztenderdek kialakítása annak mérésére, hogy teljesül-e a márkaígéret. 4.Könyörtelenül alkalmazni minden praktikát amely támogatja és erősíti a márkaígéretet. 5.Teljesíteni és mérni.

Copyright by Republic 2007 Employer Branding – az integráló erő Különös jelentősége van a tudás-alapú iparágakban. Segít kontextust teremteni a vállalat-vezetés, a stratégia és a munkaerő összhangjának megteremtéséhez, azaz a szervezeti identitáshoz. Ezáltal hatékonyabbá válnak munkafolyamatok. Tehát a HR elszigetelten, integráció nélkül nem tud hatékonyan működni.

Copyright by Republic 2007 Miben segít? A HR, Marketing és Kommunikációs osztályok jobban tudják kialakítani az egységes arculatot az alkalmazottak felé, amellyel egy elkötelezettebb alkalmazotti közösséget képesek kialakítani. Stratégiai kapcsolatot kovácsolnak a toborzás és az alkalmazotti elkötelezettség között. Megteremteni és konszolidálni a kapcsolatot a külső és a belső branding stratégia között. Hasznosítani a szóbeszéd erejét a belső branding stratégiában. Mérni a alkalmazotti elkötelezettséget és számokkal támogatni a márkastratégiát. Learatni a piackutatás és az alkalmazotti elgedettség kérdőívek előnyeit, hogy még inkább az elkötelezettséget erősítsék. Közvetíteni az internal branding jelentőségét az alkalmazottak felé.

Copyright by Republic 2007 Miben segít? Olyan munkahelyi környezetben, ahol a bizalmatlanság és bizonytalanság uralkodik, az employer branding segítséget tud nyújtani a HR-nek és a vezetésnek abban, hogy koherenciát és folyamatosságot biztosít. Különösen nagy segítséget tud nyújtani az egységes brand/márka image és brand/márka-élmény megteremtésében decentralizált szervezetben, pl. erős és független viszonteladók esetében. Haladván a globális piac felé márka hitelessége az alkalmazottak körében a kulcs a vállalat sikeréhez.

Copyright by Republic 2007 Mire jó a HR-nek? Csökkenti a toborzás költségeit. Javítja az alkalmazottak közötti kapcsolatokat. Növeli az alkalmazottak megtartását. A legjobb munkaerő megszerzésével javítja a hatékonyságot. Sőt még alacsonyabb fizetés mellett is megtarthatók az alkalmazottak a kevésbé erős employer brand-ű szervezetekkel szemben.

Copyright by Republic 2007 Eszközei - a teljesség igénye nélkül Toborzás, hirdetések Társadalmi felelősségvállalás (CSR) Work – Life Balance (WLB) Stratégiai együttműködés építése fejvadászokkal, vezetési tanácsadókkal, specializált marketing tevékenység Karriercentrumok, karrierexpo-k PR...stb

Copyright by Republic 2007 A tanácsadói oldal Manapság már tanácsadói oldalon is található specializáció Internal Branding-re, ezen belül Employer Barnading-re. Külön előny, ha a tanácsadói oldalom egyszerre van meg a HR tanácsadói és a marketing/brand szakértelem is.

Copyright by Republic 2007 HR vs Branding

Copyright by Republic 2007 Mi közük van egymáshoz?

Copyright by Republic 2007 A márkaépítés folyamata

Copyright by Republic 2007 A hitelesség akkor valósul meg, ha az alkalmazott is képviseli a brand élményt, ha az alkalmazottak brand élményéből épül fel a brand a fogyasztó számára. Tehát kétirányú a folyamat. Employer Branding – Márkaépítés

Copyright by Republic 2007 A márka én vagyok!

Copyright by Republic 2007 Az elsőszámú vezető, ikonként működik a szervezetben. Úgy mint a meghatározó cégfilozófia képviselője, meghatározója.

Copyright by Republic 2007 Példaként működik abban, hogy miként dolgozik. Ezáltal elvárást támaszt.

Copyright by Republic 2007 A Ft-os műfaj?

Copyright by Republic 2007 Bár a cégek tetemes összegeket költenek álláshírdetésekre és ezekkel rengetegen találkoznak, a szervezetek mégis ritkán használják ki ezek márkaépítő erejét.

Copyright by Republic 2007 NE!

Copyright by Republic 2007

IGEN!

Copyright by Republic 2007