Hallgatói létszámok. Jelentkezési arányok (2006) n Nappali tagozat: Keret: 40 fő Jelentkező: 164 fő (45) n Levelező tagozat: Keret: 130 + 30 Jelentkező:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Adatszolgáltatási igények kezelése
Advertisements

EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Felvételi jelentkezések I.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
KAPOSVÁRI EGYETEM CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY PEDAGÓGIAI FŐI S KOLAI FŐI S KOLAI KAR.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A felsőoktatási felvételi eljárás 2010 dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
FELSŐOKTATÁSI FELVÉTELI A 2013/2014-ES TANÉVRE A JELENTKEZÉS HATÁRIDEJE: augusztus 12.
2009 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Költségvetés tervezése
LEGYÉL TANÍTÓ!.
A révkomáromi Selye János Egyetem működése. Az egyetemről általánosságban, annak rövid bemutatása 1918-ban Csehszlovákia megalakulása A felvidéki felsőoktatási.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Debreceni Egyetem OEC, Népegészségügyi Kar Magatartástudományi Intézet
KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Tevékenységmenedzsment ismertetése MLBKT Oktatói Tagozat
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
Perjésiné Hámori Ildikó
Ármeghatározás a felsőoktatásban Rappai Gábor október 21.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
BA Szakirány-választás Határidő (hétfő) 8 órától (vasárnap) 24 óráig!
Informatika MSc képzés problémái Szegedi Informatikai Találkozó 2009 kerekasztal beszélgetés.
Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar. Az Állam- és Jogtudományi Kar.
A sportmenedzser képzés intézményi nézőpontból
László Gyula1 Szakmai gyakorlat Szakdolgozat Záróvizsga Tájékoztató a BA III.-IV. évfolyamnak.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
Felvételi eljárás 2015.
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
ELTE Társadalomtudományi ELTE Társadalomtudományi Kar Felvételi tájékoztató 2010 Ha érteni akarod a világot…
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
Specializáció választás
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Lejtmenetből lendület
Miért éppen az NKE RTK biztonsági szakirány?
Miért a BME? Sárosi Dávid E26KX5 Sárosi Dávid.
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Köszöntjük intézményünkben!
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Előadás másolata:

Hallgatói létszámok

Jelentkezési arányok (2006) n Nappali tagozat: Keret: 40 fő Jelentkező: 164 fő (45) n Levelező tagozat: Keret: Jelentkező: 370 fő (189)

Honnan jönnek a hallgatók?

Képzés választásának fő okai n Hallgatói preferenciák vizsgálata (2006) (N=210) Ez volt a legközelebb21% Itt volt legolcsóbb11% Színvonalas képzés miatt29% Családom tanácsára14% Ismerőseim tanácsára15% Már tanult itt valaki24%

Képzés választásának fő okai n Hallgatói preferenciák vizsgálata (2006) (N=210) A DE hírneve miatt 23% A megszerezhető tudás miatt 29% A DE EFK infrastruktúrája miatt 11% Jobb esélyt nyújt a továbbtanulásra 22%

Költségtérítéses bevételek

Bevételek hatása n Óradíjak 90%-át külső oktatók kapják n Magas színvonalú gyakorlati képzés – Akkreditáció n Fejlesztések n Szaki Tudományos Alap - (Kiadványok, könyvtárfejlesztés, nemzetközi kapcsolatok fejlesztése)

Szaki struktúra n Sok vezető oktató vállal kari feladatokat n Egy oktatóra eső magas hallgatói arány (65) n Hatékony hivatalra van szükség (3 munkatárs) n Oktatói feladat és tehermegosztás (honlapon látható)

Oktatói óraterhelések n Igyekszünk igazodni a kötelező óraszámokhoz (ez az egyes oktatók kontakt óraszámának csökkentését jelenti) n Átoktatás (jog, szociológia, szociálpolitika) n Árnyoldalak: - Kevés TDK hallgató - Alacsony minősítettség

Értékek megőrzése – nyitottság az új felé n KKK értékei n Gyakorlati képzés színvonalának megőrzése n Gyakorlat orientált BA n Lehetséges mesterkimenetek a választható kurzusok között