" Tudás és kompetencia" Szociális szakemberek és önkéntesek alternatív képzése a látássérültek munkaerő-piaci re/integrációjáért Veres Katalin projektvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kisgyermekes szülők és a munkaerő-piac Őry Beáta Projektvezető
Advertisements

Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
A projekt szakmai előzményei Tóth Mónika TÁMOP / Tóth Mónika.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
Az eredményeket nem látni, hanem érezni kell Az EQUAL program hatása és kihatása Május 20 VGYKE.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
"Új Látásmód" - érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TÁMOP / Németh Orsolya.
"Új látásmód" a szemléletformálás tere és szerepe a látássérült személyek munkaerő-piaci integrációjában Németh Orsolya Vakok és Gyengénlátók Közép-Magyarországi.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
E-learning alapú komplex képzések
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Várakozások az eredmények tükrében,
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Széchenyi István Egyetem, Győr
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Company LOGO Taletovics Márk Képzési stratégiák a szervezetfejlesztésben.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Szupervízió formái (L. van Kessel)  - duális: vizor - vizand tapasztalati szupervízió- élő szupervízió  csoportos szupervízió: vizor – a vizand egy csoport.
Munkaerő-piaci mentorképzés civil szervezetek részére
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Szupervízor-coach szakmentorok bemutatkozása
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Kompetensek lettünk? június 27..
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
"Tudás és kompetencia Szakmai képzések az egyenlő esélyű hozzáférésért TÁMOP A-12/ Németh Orsolya alelnök, projektmenedzser Vakok.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
ESÉLYTEREMTŐ OKTATÁSI MODELL A TÁRSADALMI MEGBECSÜLÉSÉRT HEFOP P /2.0.
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Mire jutottunk? HEFOP Albert Fruzsina, vezető monitor.
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
„Területi együttműködést segítő programok kialakítása az önkormányzatoknál a konvergencia régióban” ÁROP - 1.A Marcali város önkormányzata.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„Gondoljunk a jövőre!” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, június 22.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Vakok és Gyengénlátók Közép- Magyarországi Regionális Egyesülete Cím: 1146 Budapest, Hermina út 57. Tel: (1) Web:
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
A TÁMOP szerepe a büntetés-végrehajtási szervezet életében
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

" Tudás és kompetencia" Szociális szakemberek és önkéntesek alternatív képzése a látássérültek munkaerő-piaci re/integrációjáért Veres Katalin projektvezető

1. A PROJEKT CÉLKITŰZÉSEI A Partnerünk Európa projekt tapasztalataként a VGYKE számára fontos céllá vált a látássérültek munkaerő-piaci Re/integrációját segítő szakemberek képzése. Így saját kollégáinkat és külsős szociális területen tevékenykedő szociális szakembereket és önkénteseket vont be az egyesület a „Tudás és kompetencia” projekt résztvevői közé. A 45 főből 15 főt mentorképzésbe és 30 főt krízis és konfliktuskezelő tréningképzésbe, valamint mindkét csoportot szupervíziós folyamatba vontuk be annak érdekében, hogy:

a szakemberek igazolható képzettséget szerezzenek, mint mentorok meginduljon a dialógus a látássérült szakemberek és látó szakemberek, illetve érintettek között a bevontak összessége találkozzon a szupervízióval

2. A MEGVALÓSÍTÁS ESZKÖZEI A képzések struktúrája: Érzékenyítő-tudatosító tréning Rehabilitációs ismeretek Mentor „A” képzés A fent felsorolt három modul mindenki számára kötelező. Ezek elvégzése után ágazott szét a képzés két irányba. A diplomás szakemberek a mentorképzésben, míg a középfokú végzettségűek a krízis- és konfliktuskezelés tréningen vettek részt. Mindkét képzési irányt szupervíziós folyamat kísért. A projekt teljes ideje alatt négy mentor segítette a hallgatók részvételét a projektben.

3. A PROJEKT EREDMÉNYEI Az érzékenyítő - tudatosító tréning hatására felismerések születtek, a kölcsönös előítéletek feloldódtak. A krízis- és konfliktus kezelés tréning során Elkezdődött a szemléletváltás a konfliktusokkal, a konfliktus kezeléssel kapcsolatban. A szupervíziók teret adtak a szakmai és személyes szintű elakadások feltárására és példát adtak szakmai személyiségük karbantartási lehetőségére. Elkészült néhány speciális tananyag, mely a VGYKE szakmai elképzelésein alapul. Olyan mentorok képződtek, akiknek „mestereik” egy része érintett volt.

BARNA