Az expresszionista stílus jellemzői és a Rettegett Iván I.
Német expresszionizmus sajátos módon használja a filmes technikát a legjellegzetesebb a színrevitel: mise-en-scène Hermann Warm: „a filmképnek grafikus művészetté kell válnia” az expresszionista filmekben az egyes beállítások kompozíciója hangsúlyos
A klasszikus filmstílusban az emberi alak a legkifejezőbb elem, a díszlet, a világítás, a jelmez csak másodlagos a színészhez képest A cselekmény háromdimenziós tere sokkal fontosabb, mint a képkeret 2 dimenziós grafikus minősége
A díszlet egybeolvad, együtt játszik a szereplővel, a színész teste vizuális elemmé válik. az emberi alak kifejezőereje a színrevitel minden aspektusára kiterjed Conrad Veidt: „Ha a díszlet úgy volt kidolgozva, hogy ugyanazt a lelkiállapotot hordozza, mely a karakter gondolkodásmódját uralja, akkor a színész szerepének eljátszásakor jelentős támaszra talált abban a dekorban. Összeolvadt az ábrázolt milliővel és környezettel, és mindketten ugyanabban a ritmusban mozogtak.”
a díszlet, a színész mozgása, a jelmez és a világítás fúziója Milyen taktikái vannak a négy elem összeolvasztásnak?
Stilizált felületek a játéktér különböző elemeit hasonlóvá teszi
Szimmetria a színészeket, jelmezeket és a díszleteket úgy kombinálja, hogy a figyelmet a kompozíció egészére irányítja
Túlzás és torzítás
Hasonló formák halmozása
A világítás torzító hatásai
Expresszionista stílus a Rettegett Ivánban: a színész és tér viszonya
Árnyékok használata
Mismatch
Mismatch
A tekintetek expresszív használata
Axial Cut – tengely mentén történő vágás/plánozás
Nyikolaj Csekaszov, Eisenstein és Edvard Tisse a R.I. forgatásán