Az átmeneti mozi D. W. Griffith. Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MGM Channel Csatorna a mozirajongók szórakoztatására minőségi mozifilmekkel és a mozizáshoz kapcsolódó egyéb tartalommal Széles műfajválasztékban kínál.
Advertisements

Winnie the pooh & friends
Gazdaság és technika II. - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika II. Film, mozi Tóth Attiláné dr.
A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…
Az OSZV a KERSZI szemszögéből, Angyal Zoltán a KERSZI R-20-as
Courbet: Kőtörők
Magyarország a 18. században
Erdei Judit Intézményi kommunikátor Kozsó több vasat tart a tűzben.
Az attrakció mozija és a „primitív kifejezésmód”
Készítette: Madaras László János ÜK/N/III.
Számold meg a fekete pontokat!
A MOZGÓ KÉP és hang TÖRTÉNETE
Klimt: A csók
Zsidóság geopolitikája
3. előadás.
Legjelentősebb filmalkotásai
A jövő könyvtára, a könyvtárak jövője MA Könyvtári szolgáltatások menedzselése II.
Kurt Wenner, a világ kevés utcafestőinek egyike eredeti festményeit élőben, közönség előtt készíti. Gazdagon díszített, kézzel festett pasztellképein klasszikus.
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Imagine there’s no heaven, it’s easy if you try, Imagina que no hay Cielo, es fácil si lo intentas Képzeld el, hogy nincs menyország, menni fog, ha.
Endre Béla
Dr. Baranovszky György Budapest, Ki hogyan élte meg az elmúlt egy évet a fogyasztóvédelem területén?
Torr-1 Pierre Fermat, the great French mathematician (and lawyer) asked the following problem from Torricelli, the physician living in Firense: Find.
Gyár a lakásban IT3 BT Rátai Balázs -
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
James Ensor: Intrikusok, 1911.
DADA DADA DADA.
A kubizmus.
1847 febr okt.18 Milan- West Orange
Az átmeneti korszak Európában – 1917 Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként való.
Az átmeneti mozi D. W. Griffith. Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként.
Bodnár Gyula és a fővárosi kirándulóvonatok Hegedüs Ábel HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum, Térképtár MFTT (GKE), 2013.
Mozgókép - Alapfogalmak
Charlie Chaplin 14/C. Élete: 1889-ban Londonban látta meg a napvilágot. Apja otthagyta őket, az anyja pedig elmegyógyintézetbe került. Árvaházban töltötte.
II. foglalkozás.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
A varázslat világába lépsz be... Enter the world of magic …
Leonyid Utyeszov Odessza Moszkva Énekes ◦ Dzsessz ◦ Sanzon Zenész ◦ zenekarvezető Színész.
Heike Kamerlingh Onnes
3. A FILMELBESZÉLÉS KIALAKULÁSA
A szecesszió művészete
Cinema du look Posztmodern Neobarokk. Jean Jacques Beineix Luc Besson Leos Carax.
A Hollywoodi Reneszánsztól az új Hollywoodig
FILMGYÁRTÁS – FILMMŰVÉSZET
4. NAGYIPARI FILMGYÁRTÁS KIALAKULÁSA
A modern titkosszolgálatok kialakulása
What is Happening to Modern Architecture? - szimpózium
7. NÉMET EXPRESSZIONIZMUS
Walt Disney ( ). Családja Szül ő város: Chichago, Illinois->Marceline, Missouri Apa: Elias Disney Anya: Flora Call Disney 4 testvér Feleség: Lillian.
Jason francia nyelvleckéje French Lesson 1 - Learn French Fast! Magyar fordítással Forrás: The Corner French Bistro Learn French Fast - French Lessons.
Adatmegjelenítés (és fontossága, vizuális adatelemzés, az adatok első feltérképezése, adatok adekvát reprezentációja)
A dögeltakarító képei. Itt élni, azt nem lehet… a)Az alábbi képeken Pesti Emma Itt élni, azt nem lehet… I-III. című képsorozatát látjátok. Ezek felhasználásával.
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft.
Copyright ©2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Idősáv: 02:00-25:59 (egész nap); célcsoport: évesek (Universe: Cases:
Kauzális modellek Randall Munroe.
Számítógépes Hálózatok
Profitmaximalizálás  = TR – TC
A magas baleseti kockázatú útszakaszok rangsorolása
Szerkezetek Dinamikája
Hőtan BMEGEENATMH 4. Gázkörfolyamatok.
Tömegfilm és szerzői film
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
Mi a megbocsátás jelentősége? What is the significant of forgivness?
Csurgalékvíz tisztítás
Cím elrendezés Alcím.
IMAGINE John Lennon.
Számold meg a fekete pontokat!
Előadás másolata:

Az átmeneti mozi D. W. Griffith

Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként való elismerése

Az 1. vh. előtt: Európa uralta a filmpiacot: Fr., Dánia, Olaszország a legjelentősebb exportőr Az exportált filmek %-a francia A Pathé 1904-ben nyitja meg amerikai irodáját 1907 – az AEÁ-ban 1200 forgalomba hozott filmből csak 400 belföldi Amerikai vállalatok főleg belföldnek gyártanak – a Nickelodeonok nyereségesek 1907 – ben kezdenek exportálni 1914 – vh. kitörése következtében a megingott európai filmipar piacán terjeszkednek 1907 – a Vitagraph alapít európai forgalmazóirodát, London lesz az amerikai forgalmazás európai központja

1903-tól kezdődően az Edison, Vitagraph és Biograph gyártócégek a kópiák eladása helyett bevezetik a kölcsönzést a kópiavásárlás a vándormozisoknak volt kedvező megoldás a megoldást a kölcsönzők jelentették – ők megvették a filmeket a gyártóktól és bérbeadták a tekercseket nő az állandó bemutatóhelyek száma, az 5 centes mozik 1908 – nickelőrület, minden utcasarkon mozi - gyártók feletti gazdasági irányítás munkások és bevándorlók a fő közönség: cenzúra, tisztasági szabályzatok

1908 – az Edison és a Biograph, Vitagraph, Essanay, George Méliès, Pathé társul – Motion Picture Patents Company tröszt – a filmipar központi irányítására: filmnyersanyagok, felvevőgépek és vetítőgépek szabadalmaztatása megegyeznek a filmek lábankénti szabott árában, és szabályozták az új filmek forgalomba hozatalát: egy stúdió hetente 1-3 tekercset adhatott ki 1910-ben forgalmazócéget alapítanak: zónaelőírásokkal, csomaglekötésekkel, premiermozik, régebbi és olcsó filmeket bemutató helyek különválása 1915-ben trösztellenes törvény feloszlatja az MPPC-t Független gyártók jönnek létre, akik ellátták az engedéllyel nem rendelkező kölcsönzőket és mozikat

Carl Laemmle, saját gyártócéget alapít 1909-ben Independent Moving Picture Company forgalmazócége, az Universal Film Manufacturing Company Universal City stúdió – Hollywoodtól északra

Adolph Zukor – forgalmazó, Nickelodeon tulajdonos 1912, Famous Players, Famous Plays: Queen Elizabeth Sarah Bernhardt főszereplésével 1914-ben társul a Paramount forgalmazó céggel (11 cég összeolvadása) 1916-ban átveszi a vezetést, producerekkel társul: Gloria Swanson, Cecil B. DeMille, Mack Sennett, Griffith, Mary Pickford, Douglas Fairbanks

3 kisebb cég: a Metro 1916-ban, a Goldwyn és a Mayer 1917-ben indulnak: 1924-től MGM Sam, Albert, Jack, Harry Warner – 1918: Warner Bros. – a 20-as évekig kisebb cégként működtek William Fox – kisebb gyártó, forgalmazó és bemutató cégeit Fox néven egyesíti

American Mutoscope and Biograph Company Filmgyártás: szakosodás és munkamegosztás

David Wark Griffith

Szergej Eisenstein írta: „Let Dickens and the whole ancestral array, going back as far as the Greeks and Shakespeare, be superfluous reminders that both Griffith and our cinema prove our origins to be not solely as of Edison and his fellow inventors, but as based on an enormous cultured past; each part of this past in its own moment of world history has moved forward the great art of cinematography”.

Kortárs rendezők Ralph Ince Maurice Tourneur George Leone Tucker Thomas H. Ince Cecil B. DeMille

Billy Bitzer

Biograph - filmek Corner in Wheat Unseen Enemy Sunbeam KqZ4&feature=player_embeddedhttp:// KqZ4&feature=player_embedded Elemzés: Mothering Heart

Formai változások a felvevőgép és színész távolságának csökkenése vágás fokozott alkalmazása visszafogottabb játékstílus inzertek megváltozik a filmek hossza: Vitagraph 1910: Mózes élete 5 tekercses 1911: Pokol – 5 tekercses, Trója eleste (Giovanni Pastrone, 2), Megszabadított Jeruzsálem (4) 1913: Quo Vadis (Enrico Guazzoni, 9) 1914: Cabiria (Giovanni Pastrone, 12) 1913: Griffith – Bethuliai Judit (4) 1915: Egy nemzet születése (12)

Griffith átmenetisége IRM: snitt-kapcsolások, párhuzamos vágás, az irányok manipulálása, a váltás és ismétlés, a tér bonyolult használata PRM jegyek: frontális beállítás, ritka közelképek, kevés inzert-kép, a POV szerkezet relatív hiánya

közelképei Közelképeinek kétarcúsága: narrációs vagy monstrációs eszköz? A közelik belsőleg motiváltak, de a diskurzus egysége szempontjából rendbontóak A reprezentáció többletei, de egyenesen a nézőnek címzettek

A nagyközeli klasszikus folyamatos stílusban elfoglalt helye analitikus vágás alkotóeleme beállítás-ellenbeállításstruktúra része érzelmi intenzitású jelenetek