A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Advertisements

OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság középtávú koncepciója
Az EDR szerepe a Rendőrség műveletirányításában
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
1 “A globalizáció és a közlekedés összefüggései” c. kibővített tudományos ülésszak, MTA Székház, Elnöki Tanácsterem (Bp., Roosevelt tér), november.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Munkavédelmi képviselők fóruma
A környezetvédelem intézményrendszere
A közrend és közbiztonság helyzete, a Komárom - Esztergom Megyei Rendőr - főkapitányság évi tevékenysége.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
(A balesetmegelőzés fontossága)
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában BESZÁMOLÓ A KTE KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI ÁLLANDÓ BIZOTTSÁG TEVÉKENYSÉGÉRŐL Előterjesztő: KTE Országos.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
A közúti közlekedési balesetek következtében meghalt személyek száma
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
Magyarország közlekedésbiztonsága első négy hónapjában.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Óberling József r. ezredes
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
1 Genertel Kgfb kiegészítő szolgáltatások Kiegészítő biztosítások miniCasco Extra: A saját gépjárművén keletkezett töréskárra térít, olyan esetben,
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
A kerékpáros nemzet: jó példák Hollandiából Virág Álmos tudományos munkatárs.
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Személysérüléses közúti balesetek I-V. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,74% Halálos áldozatok száma:+7,80%
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
Nyugat – dunántúli Igazgatóság Értékesítési Osztály A gépjárművek biztosítása múlt jelen jövő.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
TATABÁNYAI RENDŐRKAPITÁNYSÁG SZÓBELI KIEGÉSZÍTÉS
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,8%
A regisztrált bűncselekmények száma Komárom-Esztergom megyében, 2009
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
(Zárójelben a I-IV. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
(Zárójelben a I-VII havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VII. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon; Dr. Hatala József r. altábornagy országos rendőrfőkapitány A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon; új távlatok a rendőrség és a biztosítók együttműködésében „Ár vagy minőség? – Párhuzamosságok és különbségek Európában” konferencia Budapest, 2011. október 19.

Magyarország közlekedésbiztonsága 1957-2010. 740

Személysérüléses közúti balesetek 2001-2010.

Személysérüléses közúti balesetek megoszlása 2008-2010.

Közúti balesetben meghalt személyek száma 2001-2010.

Biztonsági öv használatának aránya Magyarországon 1992-2009 Biztonsági öv használatának aránya Magyarországon 1992-2009. évek között forrás: Prof. Dr. Holló Péter (KTI) A használati arány tovább növelhető szigorú biztosítási szankciók alkalmazásával!

Ittasan okozott közúti balesetek 2001-2010.

Ittasan okozott közúti balesetek 2011. I-IX. hónapok között Jelentős csökkenés, de még mindig magas (9,6 %-os) arány! A további csökkenés érdekében megfontolásra javasoljuk szigorú biztosítási szankciók bevezetését.

Közúti balesetek okozói (2010) Kerékpárosok által okozott közlekedési balesetek aránya 11 %. Ez több annál, amit a motorkerékpár és smkp. vezetők, vagy a tehergépkocsi és buszvezetők együtt okoztak! Gyalogosok által okozott közlekedési balesetek aránya 6 %. A biztosítási szerződés megkötésekor nyomatékosan fel kell hívni az ügyfél figyelmét egy kiegészítő biztosításra, mely fedezetet nyújt egy általa (gyalogosan, vagy kerékpárral) okozott közlekedési baleset során keletkezett kár esetén. Kerékpárosok esetében meg kell vizsgálni egy új konstrukció bevezetését.

A halálos áldozatok számának alakulása a „Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015” program célkitűzéseihez képest 10

2011. I-IX. hónap alakulása (előzetes adatok) a személysérüléses közúti balesetek száma 3,38 %-kal csökkent a közúti áldozatok száma 20,5 %-kal csökkent 112 megmentett emberi élet 2010 azonos időszakához képest az ittasan okozott balesetek száma 20,2 %-kal csökkent 2001. és 2011. I-IX. havi adatok összehasonlítása: a halálos áldozatok száma 50,1 %-kal csökkent! 11

A rendőrség és a közlekedésbiztonság Közlekedésbiztonság javítása – „klasszikus” rendőri feladat Lehetőségek: Közúti ellenőrző tevékenység fokozása: - A legveszélyesebb közlekedési szabályszegések elleni fellépés - Technikai eszközök széles körű alkalmazása Prevenció a leghatékonyabb módszerek alkalmazásával Egyéb: - jogalkotási javaslatok - jogszabályalkotásban részvétel - szakhatósági tevékenység stb.

Az ORFK-OBB megújítása Indoka: társadalmi élet változásai + hatékonyság fokozása Cél: társadalmi együttműködés + szélesebb szintű szakmai koordináció Elnökség: 6 fő Koordinációs testület: az elnökség munkáját segítő, javaslattevő, véleményező és koordináló szerepkörrel (létszáma jelenleg 13 fő) MABISZ főtitkára is tagja a koordinációs testületnek

Hogyan tovább? A rendőrség és a biztosítók jövőbeni együttműködése

Közös kampányok I.

Közös kampányok II.

Siker volt: Alma-Citrom akció

A Rendőrség és a biztosítók közötti együttműködésre tett javaslatok összefoglalva A meglévők mellett új együttműködési formák keresése. Rendszeres koordináció bevezetése. Káresemények gyorsabb intézése érdekében a jelenlegi rendszer átvizsgálása, új javaslatok közös kidolgozása. Anyagi káros balesetekről országos szintű nyilvántartás létrehozása, mely a biztosítók nélkül lehetetlen (LÁTENCIA). Biztosítási szankciók bevezetése (pl. gyorshajtás, ittas vezetés, vagy övhasználat hiánya miatt csökkentett kifizetés). Preventív lehetőségek kihasználása, közös fellépések, kampányok (gyermekek védelme, közlekedésre nevelés stb.)

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! www.baleset-megelozes.eu