AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Objektumok a Word-ben Pék Ágnes © 2009.
Advertisements

Hálózati és Internet ismeretek
© Kozsik Tamás Adatbáziskezelés •Relációs adatbáziskezelők •Noha a Java objektum-elvű, egyelőre nem az objektum-elvű adatbáziskezelőket támogatja.
Programozás III STRING-XML.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Internet a tudás szolgálatában - Eger Moodle egy szabad forráskódú e-Learning keretrendszer Papp Gyula
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Hálózati architektúrák
E-Learning alkalmazások KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Előadó: Dr. Remzső Tibor
Információ kezelés Az információ visszakeresésének lehetőségei.
KOVÁCS DÁVID. ALAPFOGALMAK Adatbázis: Olyan adatgyűjtemény, amely egy adott feladathoz kapcsolódó adatokat szervezett módon tárolja, és biztosítja az.
16. Tétel. Adatbázis: Olyan adatgyűjtemény, amely egy adott feladathoz kapcsolódó adatokat szervezett módon tárolja, és biztosítja az adatokhoz való hozzáférést,
Vizuális modellezés Uml és osztálydiagram UML eszközök
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Közös kinézet Mester oldal, témák, skin-ek, css Webalkalkalmazás fejlesztése ASP.NET-ben Krizsán Zoltán.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Vizuális és web programozás II.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
XML támogatás adatbázis-kezelő rendszerekben
INTERNET.
OAIS. Megőrzés feladatai Viability –Meg kell őrizni a bitfüzér változatlanságát és olvashatóságát a tároló eszközön Rendbebility –Meg kell őrizni a bitfüzér.
Metaadatok és digitális szövegek Bakonyi Géza SZTE Egyetemi Könyvtár.
Nyílt könyvtári gyűjtemények az Interneten Szabványos metaadatok: átjárhatóság Tapolcai Ágnes MEK Osztály.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Anyagadatbank c. tárgy gyakorlat Féléves tematika Adatbázis alapfogalmak, rendszerek Adatmodellek, adatbázis tervezés Adatbázis műveletek.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Adatbázisrendszerek világa
Metaadatok és metaadatkezelő rendszerek Drótos László Drótos László OSZK MEK Osztály.
Budapest, június 28. Ontológia kezelő modul tervezése szöveges információt kezelő informatikai rendszer számára Förhécz András BME Méréstechnika.
Weszely Orsolya Observans Képzési Szolgáltató Kft.
LOGO Webszolgáltatások Készítette: Kovács Zoltán IV. PTM.
XHTML 1. óra. Miért térjünk át HTML-ről XHTML- re? HTML-szabványban tartalom és forma összemosódott HTML 4.0 szabványban stíluslapok használatát javasolták.
A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.
Az e-learning rendszer és szereplői
Gyenese Tamás, Kovács Csaba, Lux Zoltán
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Az eXe editor feltámadása  Némi történelem  Az eXe túlélése  Fejlesztési stratégia  Új felület  Új eszközök  „Új szabványok”  Hogy alakul az export?
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
Adatbázis-kezelés.
Adatbázis alapfogalmak
Topológiák Hálózati eszközök
Funkciós blokkok A funkciós blokkok áttekintése Az alkalmazás előnyei.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
1. feladat  Készíts olyan függvényt, mely paraméterül kapja két egész típusú változó címét, s hívása után a két változó értéke helyet cserél.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER A Calderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Keresés fajtái Matching (szabadszavas)
Palotás Ádám és Fodor Gergely Oracle Data Integrator Bemutató és gyakorlat
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európa terv keretében valósul meg. Számítógép- hálózatok dr. Herdon Miklós dr. Kovács György Magó Zsolt.
Adatbázisszintű adatmodellek
ILIAS ILIAS OpenSource e-Learning keretrendszer Előadó: Baranyi Tamás IRM Oktatási Főigazgatóság
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
Információ és kommunikáció Gellér Zoltán 2015 Számítógépes ismeretek.
Tananyagok Digitalizálása alprogram eredményeinek bemutatása
Útmutató az adatbázis használatához
Nemzeti Köznevelési Portál
Dublin Core mint metaadat szabvány gyakorlati alkalmazása
MIB Dokumentáció.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés alcím.
Hálózati architektúrák
Cím Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Előadás másolata:

AICC, IEEE, SCORM, fogalmak

Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja a tananyagelemek szolgáltatását, feldolgozását, visszakeresését Időtállóság biztosítása

11 fődokumentáció + segéddokumentáció AGR , -005: Gép és szoftverkonfiguráció AGR006,-010, -011: LMS-ek adattárolása, kommunikáció AGR007,-009: A kurzusok tartalmi jellemzői AGR003, -008:multimédia fajták AGR012: ellenőrző lista

Dublin Core Meta-data Initiative (DCMI) -Célja, hogy olyan metaadatszótárakat hozzon létre, melyek segítségével hatékonnyá válhat a visszakeresés. Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) - Az egyik elterjedt szabványa a LOM (Learning Object Metadata) – tanulási egység metaadata. Ez az egyetlen hivatalosan is bejegyzett szabvány. Az adatokat kilenc csoportba osztja

SCORM három fő részegységből áll össze: XML specifikáció, ami a tananyag szerkezetét mutatja, illetve az anyag szerverről-szerverre való átillesztését segíti Run-time környezeti specifikációk, a tartalomtól-tananyagig kapcsolat leírása, valamint a tartalom alakulásának nyomonkövetése Metadata létrehozásának specifikációi az IEEE szabványra építve. A szabványt az ADL Network szervezet dolgozta ki, további információt a szervezet hivatalos oldalán találhatunk:

A szabvány 4 könyvből áll: Áttekintés Tartalomhalmazási csomag Futtatási környezet Sorrend és navigáció

Megfeleltetés Az első szint a tartalomhalmozási modellnek való megfeleltetés, a tananyagelemek(asset, SCO) korrekt indítása, kezelése, korrekt API implementációt, kötelező adatmodell elemek támogatását írják elő. A második szinten további adatmodell elemek támogatását várják el. A harmadik szinten pedig az összes adatmodell támogatását várják el.

tanulóhoz, tananyaghoz, tanulási folyamatokhoz Az első szinten a tanulóhoz, tananyaghoz, tanulási folyamatokhoz tartozó megfeleltetési szint tartozik. környezetet szerver- tananyag kommunikációt Az adatok gyűjtéséhez szükséges környezetet az API függvények biztosítják, melyek a szerver- tananyag kommunikációt is lebonyolítják. (2.szint) SCO és az LMS A 3. szinten történik a kommunikáció az SCO és az LMS szerver között: LMS API keresése Kommunikáció indítása az LMS szerverrel (LMSInitialize(„”)) Értékek lekérdezése vagy beállítása(pl.:LMSGetValue(„”) és LMSSetValue(„”)) Kommunikáció zárása(LMSFinish””))

* Asset vagy tananyagelem (kép, film, definíció stb) logikailag tovább már nem bontható, a legkisebb egység. * LO - Learning Object - tanulási objektum - egységes egésznek számító tananyag, tananyagrész, vagy tananyag elem. * SCO - Shareable Content Object - önálló jelentéskörrel bíró megosztható tanulási egység. (pl. egy szöveg a hozzátartozó illusztrációval, hivatkozás, önálló weboldal stb.) * Content Package - tartalomcsomag - önálló tananyagegységből szerveződő kurzus, tantárgy vagy lecke. (SCO-ból áll) * Digital Repository - tananyagtárház - olyan alkalmazás, amely különböző típusú tananyagobjektumokat tárol és biztosítja azok újrahasznosítását.

Részei: - Metaállomány (imsmanifest.xml):leírja a tananyag struktúráját.(kurzusszintű metaadatok, tananyagegységek sorrendje, elérhetőségek ) -Fizikai állomány: különböző típusú fájlok állománya