A KLIK szerepe a szakképzés irányításában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
Advertisements

Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Önkormányzatok az alapfokú oktatás átalakulása után XXI. Országos Jegyző-közigazgatási Konferencia Keszthely Szeptember 19. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
a Békéscsabai Tankerület
Pest Megyei Kormányhivatal
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
A KISKŐRÖSI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS ÓVODÁJA, ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA, KÖZÉPISKOLÁJA, SZAKISKOLÁJA ÉS KOLLÉGIUMA Kiskőrös.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárság
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Oktatási szakigazgatás
Információs nap szeptember 8..
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Köznevelési intézményrendszer komplex helyzetelemzésE KÉPZŐK KÉPZÉSE
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ A tankerületek működése Hajdú-Bihar megyében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Az egészségügyi szakképzés minőségügye, kihívások és intézkedések György Annamária szeptember 17. "ISOFÓRUM XXII. NMK"
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Kiskőrösi Tankerületi Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
„KISTÉRSÉGI” MŰKÖDÉS – járások - tankerületek
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

A KLIK szerepe a szakképzés irányításában Marekné Dr. Pintér Aranka elnök megbízásából Házlinger György

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény A szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvény Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII. 27.) Korm. Rendelet A köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló 2012. évi CLXXXVIII. törvény (átadás-átvételi törvény)

A A KLIK FELÉPÍTÉSE Központi hivatal, az elnök vezeti munkáltatói jogok szakmai irányítási, fenntartói feladatok működtetői feladatok Szakmai Főosztályok Köznevelés-igazgatási Főosztály Szakképzés-szervezési Főosztály

A KLIK FELÉPÍTÉSE Tankerületek 198 tankerület, élükön tankerületi igazgatók (járási-kerületi illetékességgel), melyből: 19 megyeközponti tankerület (szakképzés, szakszolgálat, szakmai szolgáltatás, kollégium esetében megyei illetékességgel) A budapesti szakképző intézmények fenntartásáért-működtetéséért a Szakképzés-szervezési Főosztály felelős

A Szakképzés-szervezési Főosztály Fővárosi Szakképzési Osztály Ellátja a fővárosi szakképző intézmények és kollégiumok fenntartásával és működtetésével kapcsolatos feladatokat

A Szakképzés-szervezési Főosztály Kapacitás-tervezési és módszertani Osztály napi kapcsolatot tart a területi szervekkel szakmai-módszertani segédanyagokkal támogatja a területi szervek egységes szakmai feladatellátást

A Szakképzés-szervezési Főosztály javaslatot tesz a Köznevelési Hídprogramokban közreműködő szakképző intézmények kijelölésére döntésre előkészíti a szakképző intézmény létesítésére, átszervezésére, megszüntetésére, tevékenységi körének módosítására, a szakképző intézmény nevének megállapítására vonatkozó javaslatokat

A Szakképzés-szervezési Főosztály javaslatot tesz az Elnök részére az országos fejlesztési igények, illetve stratégiák, koncepciók tekintetében

Jelenlegi feladatok Járási-megyei tankerületek illetékességének összehangolása Szakiskolai tanulmányi ösztöndíjakkal, szakmai tanulmányi versenyekkel, decentralizált pályázatokkal kapcsolatos eljárásrendek tisztázása Megyei Intézményfenntartó Központok által fenntartott szakképző intézmények átvétele

Jelenlegi feladatok Szakképző intézmények átadásának előkészítése Szakképző intézmények integrációjának előkészítése Érdekeltségi rendszer kidolgozása

Tapasztalatok segítőkészség együttműködés az oktatásügy fontosságának felismerése szakmai hálózatépítés türelmetlenség, ellenérzés az új iránt ragaszkodás a megszokott beidegződésekhez

Tervek tervezhetővé kell válnia a szakképzésben pedagóguslétszám-szükségletnek, a szakos ellátottság biztosításának, a továbbképzések szervezésének és az infrastrukturális fejlesztéseknek; támogató és rugalmas adminisztráció – központi irányítás, helyi alkalmazás; magasan képzett tanárok és szakoktatók támogató és ellenőrző rendszerrel, életpálya-kilátásokkal; hosszú távú fenntarthatóság; átlátható rendszer a sokszínűség megőrzésével; központi protokollok, eljárásrendek – helyi megvalósítás;

Tervek A szakoktatás eredményességének javítása, esélyegyenlőtlenségek csökkentése, az egyes szegregációs mechanizmusok hatásainak mérséklése; kommunikációs és együttműködési formák kialakítása, megújítása, megerősítése az oktatásügy és a település szereplőivel (védőnő, orvos, családsegítő, pszichológus); a képzés – átképzés – továbbképzés – értékelés – minősítés rendszerének kialakítása.

www.klik.gov.hu tankerulet@klik.gov.hu gyorgy.hazlinger@klik.gov.hu Köszönöm a figyelmet! www.klik.gov.hu tankerulet@klik.gov.hu gyorgy.hazlinger@klik.gov.hu