A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Mozgókép és médiaismeret
A verbális kommunikáció
A kommunikáció.
A mimika szerepe a jelnyelvi kommunikációban
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Az információszerzés.
A mondat.
DPR kommunikáció alapelvei
A kommunikációról általában
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
Tudományos és publicisztikai szövegtípusok
A számítástechnika és informatika tárgya
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
(második, harmadik előadás)
Kommunikáció.
Adatábrázolás, algoritmusok
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Stílus és jelentés /társalgási stílus, publicisztikai stílus, tudományos-szakmai stílus, hivatalos stílus /
A Kommunikáció Formái:
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
A kommunikáció fogalma és általános modellje
Nyolcadik előadás.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Családi kommunikáció - A patológia melegágya -
KOMMUNIKÁCIÓ Gyula,
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A nyelv, mint jelrendszer
Összeállította: Dóber Valéria
A szövegszerkesztés menete
Összeállította: Dóber Valéria
Összeállította: Dóber Valéria
Balaton Marcell Balázs
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
A kommunikáció.
Jelek, jelrendszerek.
A kommunikáció tényezői
Hivatalos levél szerkesztése
Információ ... Számítógép: Információ:
A tömegkommunikáció.
Az alapvető kommunikáció
Levelezési alapismeretek
Fekete Vivien Galambos Edit
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
A kommunikáció értelmezése
Kommunikáció.
Modellek a számítógép megismeréshez Takács Béla
Informatikai alapfogalmak
Információelmélet 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató- és.
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Kommunikáció Boda Klaudia 12.c. Mi a kommunikáció? A kommunikáció tájékoztatás, információk cseréje közlése valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
KOMMUNIKÁCIÓ. A kommunikáció tartalma: – KÖZLÉS Latin szó – tájékoztatás, közlés, hírközlés,információk közlése vagy cseréje – BESZÉLGETÉS Tágabb értelemben.
A kommunikáció tényezői és funkciói
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
A stílus.
Bevezetés a nyelvtudományba
Lelkivezetés elmélete
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
Előadás másolata:

A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői Összeállította:Dóber Valéria

Mi a kommunikáció? A kommunikáció: latin eredetű szó; jelentése: közzététel, teljesítés, megadás, a gondolat közlése a hallgatóval Értelmezése: tájékoztatás, gondolatok közlése, cseréje, Mi az emberi kommunikációról beszélünk, de létezik kommunikáció, gondolatcsere más élőlények, illetve emberek élőlények; de emberek és gépek között is

A kommunikáció folyamata Háttere: a valóság, a konkrét beszédhelyzet Üzenet Csatorna kód Kapcsolat A kommunikáció folyamata

A kommunikáció folyamata, tényezői 1. Minden olyan folyamatot, amelyben legalább két résztvevő van, s valamilyen jelrendszer segítségével egymással közölnek valamilyen információt kommunikációnak nevezünk A kommunikációs folyamat tényezői: 1. feladó (beszélő, adó) – az egyik résztvevő, aki közöl valamilyen információt, üzenetet küld a címzettnek

A kommunikáció folyamata, tényezői 2. 2. vevő (címzett, befogadó, hallgató) – aki az üzenetet fogadja, értelmezi, ha módjában áll válaszol rá, így kölcsönös szerepváltás zajlik adó és vevő között 3. üzenet – maga a közlés, annak aktuális tartalma, az információ, amelynek „cseréje” éppen zajlik adó és vevő között 4. kód – az üzenetet kifejező összefüggő jelek csoportja. A kommunikáció csak akkor sikeres, ha a résztvevő mindegyike ismeri a kód jelentését (közös nyelv, jelrendszer)

A kommunikáció folyamata, tényezői 3. A kommunikációs folyamatban résztvevők nyelvi (verbális) és nem nyelvi (nonverbális = metakommunikációs=gesztusnyelv) jeleket, jelrendszereket is használnak 5. Csatorna – amely módon eljut az üzenet a címzetthez (a telefonbeszélgetés pl. hallható, a tapintás érezhető, a levél látható stb.)

A kommunikáció folyamata, tényezői 4. 6. valóság – közös előismeret, közös előzmények megfelelő tudás, tájékozottság Az üzenetet mindig ott és akkor, egy adott beszédhelyzetben, szövegkörnyezetben kell értelmezni; így a jelentés többrétegű

A kommunikáció célja, típusai 1. 1. Tájékoztatás – az adó valamit közöl a címzettel (főleg kijelentő mondatok) 2. Kifejezés – érzelem, hangulat, lélekállapot is kifejezésre jut (főleg felkiáltó, óhajtó mondatok) 3. Felhívás – az adó cselekvésre akarja késztetni a címzettet, felszólít (főleg felszólító mondatok)

A kommunikáció célja, típusai 2. 4. Kapcsolatteremtés, kapcsolatfenntartás, kapcsolatzárás – köszönés, megszólítás, kérdés, búcsúzás 5. Esztétikai szerep – az üzenettel gyönyörködtetni is akar a beszélő A kommunikáció funkciói általában együtt vannak jelen, együttesen hatnak. Mindig a kommunikáció céljától függ, melyik szerep kerül előtérbe

A kommunikáció típusai 1. irányultsága szerint lehet A, egyirányú – nincs mód a vevő számára a visszajelzésre pl.:előadás, televízió hírek, könyvolvasás stb. B, kétirányú – a beszélő és a hallgató állandóan szerepet cserél 2. a kommunikációs partnerek jelenléte alapján A, közvetlen – az adó és a vevő egy helyen egy időben van jelen B, közvetett – nem egy térben és időben zajlik