Algoritmus gyakorlati feladatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyszerű oszthatósági problémák
Advertisements

Vezérlő utasítások.
Elemi algoritmusok Páll Boglárka.
Oszthatóság Az a osztója b-nek, ha van olyan egész szám, amivel a-t szorozva b-t kapok. (Az a osztója b-nek, ha egész számszor megvan benne.) Ha a|b, akkor.
Programozási feladatok
83. (1 pont) A felsorolt végeredmények, hatások közül karikázza be a mondatszerű leírással (szöveggel) megadott algoritmus eredményét jelölő betűt, ha.
Algoritmusok.
Megszámlálás Elemi algoritmusok.
Feladat 1 •Tekintsük a prim alprogramot, amely az n, (n≤32000) paraméteren keresztül egy természetes számot kap és visszatéríti az 1–et, ha n prímszám.
Gyakorló feladatsor eljárásokra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetősé:
Osztó, többszörös Osztó: azokat a számokat, amelyekkel egy B szám osztható, az B szám osztóinak nevezzük. Minden számnak legalább két osztója van, 1 és.
Legyenek az a és b egész számok.
Gráf Szélességi bejárás
Dinamikus tömbök.
Sztringek.
Bevezetés a Java programozásba
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
C A C nyelv utasításai.
Készítette: Pető László
Turbo pascal feladatok 2
Oszthatóság Az a osztója b-nek, ha van olyan egész szám, amivel a-t szorozva b-t kapok. (Az a osztója b-nek, ha egész számszor megvan benne.) Ha a|b, akkor.
Programozás C# -ban Elágazások.
Programozás C# - ban Feladatsorok.
Táblázatkezelés feladatok. Feladatok 1. változók –G2: földrész –G8: terület Írassuk ki a G2 földrész G8 területnél kisebb országok átlagos lakosságát!
Alapszint 2.  Készíts makrót, ami a kijelölt cellákat egybenyitja, a tartalmat vízszintesen és függőlegesen középre igazítja és 12 pontos betűméretűre.
Az algoritmusok áttekinthető formában történő leírására szolgáló eszközök Páll Boglárka.
A Pascal programozási nyelv alapjai
Ciklusok: 3. Hátultesztelő ciklus
Ciklusok: 1. Számlálós ciklus
Félévi típus feladatok
Feladat: 1.Írjunk eljárást amely egy paraméterként megadott stringből kitörli az összes ‘b’ betűt. 2.Írjunk eljárást amely beolvassa egy személy adatait.
Feladatok: Algoritmusok Pszeudokódban
A Pascal programozási nyelv alapjai
Félévin szereplő tipusfeladatok
Félévin szereplő tipusfeladatok. Feladat tipus 1 – elméleti kérdések: Pl: Írd le saját szavaiddal a számok számjegyekre bontási algoritmusát. Írd le saját.
Klasszikus Programozás a FoxPro-ban FELADATOK
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
Telefonos feladat Andrásnak kétszer annyi könyve van, mint a fiának. Bélának 11-szer annyi könyve van, mint a fiának. Összesen 2006 db. könyvük van. Hány.
Tömbök és programozási tételek
1. Gyakorlat - Alapok 1. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a “Hello ELTE” üzenetet! Használja a System.out.println() -t! 2. Írjon konzolprogramot, amely.
Programozási feladatsor ciklusok gyakorlására Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Gráf Szélességi bejárás/keresés algoritmusa
Megyei Matematika verseny
Nevezetes algoritmusok
Microsoft Excel függvények
Programozás I. Típus algoritmusok
2006. január 20. Telefonos feladat Néhány (2-nél több) dobókockát feldobtunk és véletlenül minden kockával ugyanazt a prím- számot dobtuk. A dobott számok.
Táblázatkezelés KÉPLETEK.
Feladatok (értékadás)
A Függvény teljes kivizsgálása
1. feladat  Készíts olyan függvényt, mely paraméterül kapja két egész típusú változó címét, s hívása után a két változó értéke helyet cserél.
Vnorené cykly.  Pri riešení problémov sa stáva, že použijeme viac cyklov za sebou, alebo jeden cyklus vnorený do druhohého.
Gráf szélességi bejárása. Cél Az algoritmus célja az, hogy bejárjuk egy véges gráf összes csúcsát és kiírjuk őket a kezdőcsúcstól való távolságuk szerint.
Összeállította: Gergely János
Statisztikai és logikai függvények
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Az interaktív vizsga jellegzetes feladattípusainak.
Számok világa.
TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Alapvető programozási tételek megvalósítása Czigléczky Gábor 2009.
Logika.
Bemutató óra
A tökéletes számok algoritmusa
Nevezetes algoritmusok
A tökéletes számok keresési algoritmusa
78. óra Prímszámok Röp: 1. Az osztó definíciója. 2. Dönts el és indokold: a.) osztható-e 125-tel? b.)
Eljaras linearis_kereses(adatok[],n)
Programozás C# -ban Elágazások.
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Előadás másolata:

Algoritmus gyakorlati feladatok Oldjuk meg a következő algoritmusokat egy szabadon választott leíró módszer segítségével! Készítette: Csíki Gyula

Rendezés! Készítsünk egy olyan algoritmust folyamatábrával, amely 5 számot növekvő sorba rendez!

Keresés! Van N db bemenő szám. Készítsünk egy olyan algoritmust folyamatábrával, amely megkeresi, hogy a bevitt sorrendben lévő számok közül, hanyadik az első páros szám!

Gyakorlat Készítsünk pszeudokóddal egy olyan algoritmust, amely 1-től N-ig megszámolja hány 5-el osztható szám van!

2. Gyakorlat Páros szám meghatározása Írjunk egy olyan algoritmust, amely egy N bemenő adatra meghatározza, hogy az páros e vagy páratlan!

3. Gyakorlat Prímszámok meghatározása Írjunk egy olyan algoritmust, amely megadja egy N bemenő adatra, hogy az prím –e vagy nem! Meghatározásuk: 1-től GYÖK(N)-ig elegendő vizsgálni az oszthatóságot!!!!!

4. Gyakorlat Páros számok számlálása Készítsünk pszeudokóddal egy olyan algoritmust, amely 1-től N-ig megszámolja hány páros szám van!

5. Gyakorlat Prímszámok megszámlálása Készítsünk egy olyan algoritmust, amely 1-től N-ig megszámolja a prímszámokat!

6. Gyakorlat Írjunk olyan algoritmust, amely bekér végjelig számokat, és visszaadja ezen számok összegét!

7. Gyakorlat Írjunk egy olyan algoritmust, amely 3 bemenő adatból (a,b,c), meghatározza, hogy szerkeszthető –e egyenlő oldalú háromszög, vagy nem!

8. Gyakorlat Írjunk egy olyan algoritmust, amely egy bemenő szövegben megszámolja hány A betű van!

9. Gyakorlat Írjunk egy olyan algoritmust, amely két bemenő szám adatból megadja, hogy azok különbsége (ha nem negatív), osztható –e hárommal!

10. Gyakorlat Írjunk egy olyan algoritmust, amely egy N méretű négyzetet *-ból megrajzol a képernyőre!

11. Gyakorlat Készítsünk játékprogramot, amely gondol egy számot 1 és 50 között.A felhasználó 10x találgathat. A számítógép minden rossz tipp után írja ki, hogy a gondolt szám nagyobb vagy kisebb. A játék végén írjuk ki, hány rossz találatból sikerült a 10-ből kitalálni a gondolt számot!

12. Gyakorlat Kérjünk be egy keresztnevet, majd írassuk ki ezt a nevet betűnként függőlegesen lefelé a képernyőre.     Például ha megadjuk névnek a "Peti"-t, a program írja ki ezt:                                 P                             e                             t                             i

13. Gyakorlat Készítsünk programot, amely bekér egy mondatot, majd kiírja ugyanezt a mondatot fordítva.     Például ha beírjuk "Szep napunk van ma.", kiírja ezt: ".am nav knupan pezS"

14. Gyakorlat Olvassunk be egy N egész számot (1<=N<=10), majd egy NxN-es kétdimenziós tömbbe generáljunk véletlen egész számokat 10-tol 99-ig. (A tömböt 10x10-esre deklaráljuk, de ennek csak az NxN-es részét használjuk.)      - Írjuk ki a kigenerált tömböt, pl. N=4-re:       34 58 19 15    85 50 41 54    99 25 17 84    45 78 10 95

15. Gyakorlat Kérjünk be két természetes számot (M,N), majd rajzoljunk ki a képernyőre egy MxN méretű paralelogrammát csillag (*) jelekből (a paralelogrammának N sora legyen, mindegyik sorban M csillaggal).    Például M=8 és N=3-ra:                     ********                    ********                   ********

16. Gyakorlat Kérjünk be egy természetes számot (a), majd rajzoljunk ki a képernyőre egy háromszöget csillagokból (*). A háromszög a sornyi csillagból álljon.    Például a=4-re:                       *                      ***                     *****                    *******

17. Gyakorlat Kérjünk be két természetes számot (M,N), majd rajzoljunk ki a képernyőre egy MxN méretű téglalapot csillag (*) jelekből úgy, hogy a téglalap belseje üres legyen.    Például M=8 és N=4-re:                    ********                    *      *                    *      *                    ********