ISO 9001 Tanúsított cég 2007. november 7.1 NIIF VoIP szolgáltatás aktualitásai Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PHC 3000 alközpont naplózó szoftver Bemutató. •Ha ön Cégénél nyomon szeretné követni a vezetékes illetve GSM-adapterek telefonhívás költségét: ideális.
Advertisements

EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
ISO 9001 Tanúsított cég április NIIF VoIP projekt aktualitások Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet.
IKT = információs és kommunikációs technológia
A NEtTelefon – üzleti Előfizetőknek
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer
Az NIIF kollaborációs hálózatának megújulása Ilyés Gábor Kovács András NIIF Intézet Networkshop 2010 Debrecen
ProFM Helpdesk hatékony web alapú hibakezelő rendszer
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
Takács Péter hírközlési fogyasztói jogok képviselője „World Wide Identity” konferencia A FOGYASZTÓI JOGOK KÉPVISELETÉBEN…
MTA Munkatudományi Bizottságának szakmai rendezvénye szeptember 28. (hétfő) MTA Székház Képesterem, V. Roosevelt tér 9. Erőforrástérkép egy.
Nav N Go Vállalati áttekintés Bevezetés  A Nav N Go Kft ben alakult meg azzal a céllal, hogy forradalmi és innovatív megoldásokat kínáljon.
február 2. A HBONE aktualitások február 2. Farkas István NIIFI.
május 4. A HBONE aktualitások május 4. Farkas István NIIFI.
2007 ISP TANFOLYAM ÉSZAKNET, LH COM. USER AUTHENTIKÁCIÓ •MAC – IP •MAC – DHCP •MAC – IP – RADIUS •PPPoE – RADIUS.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
ISO 9001 Tanúsított cég november 8.1 HBONE VoIP szolgáltatás, az elmúlt egy év eredményei Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet.
Informatikai megoldások egy kézből
Integrált tartalomszűrő rendszer a Juniper és a Websense segítségével Tartalomszűrés Juniper és Websense segítségével. Budapest, Bodnár Gábor,
E-NAPLÓ Szabó László.
E-learning és a multimédia
Ügyfél Elégedettségi Vizsgáló és Elemző Program
Wireless Home Gateway Handover és roaming kérdések Készítette: Tóth Balázs Viktor.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Böngésző programok (Böngészés).
Bevezetés a VoIP technológiába
1 Bevezetés a VoIP technológiába Gyakorlat Feladat Hozza létre és konfigurálja az alábbi hálózatot! Telepítsen egy Mini SIP szervert! Hozzon létre.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Microsoft BI technológiák az eszközmenedzsment szolgálatában
OAIS. Megőrzés feladatai Viability –Meg kell őrizni a bitfüzér változatlanságát és olvashatóságát a tároló eszközön Rendbebility –Meg kell őrizni a bitfüzér.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
Egyetemi Könyvtárigazgatók Kollégiuma Budapest, december 11. Magyar Képzőművészeti Egyetem.
Adatbázis: szempontok szerint rendszerezett adatok összessége. Pl. telefonkönyv, bankban ügyfelek adatbázisa. Online szó szerinti jelentése: közvetlen.
május 2. A HBONE aktualitások május 3. Farkas István
június 8. A HBONE aktualitások június 8. Farkas István NIIFI.
Gábor Dénes Főiskola Rendszertechnikai Intézet
ISO 9001 Tanúsított cég április Az NIIF VoIP szolgáltatásának aktualitásai Ilyés Gábor NIIF Intézet.
Weboldal tervezés programozó szemmel. Alapok Minden webcím www. –tal kezdődikMinden webcím www. –tal kezdődik Webböngésző = Internet ExplorerWebböngésző.
Közgyűjtemények és NIIF szolgáltatások
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Eötvös Szabolcs Tamás Polyák Ádám Réthy Balázs Szeiler Beáta Information System for Organs transplantation 9. csoport
Draskóczi József r. alezredes
Rendszer ismertető Vargha Máté. Cafeteria bevezetés ismert nehézségei A cafeteria rendszerek bevezetésének legfőbb akadálya a megnövekvő adminisztrációs.
Vodafone Iroda Kelemen Balázs Területi vezető.
Könyvtári honlapok megújítása Miért és hogyan? Vida Andrea Egyetemi Könyvtár Szeged.
Excel vagy… …szuperszoftver!
Kőnig Tibor, Lippé Szabolcs, Árvai Zoltán. IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés.
NIIFI Networkshop március 31. – április 2.PTE Egyetemi Könyvtár Adatbázisba kerülnek a magyar szakfolyóiratok cikkeinek hivatkozásai Szalai László,
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
Sós Patrik Telekommunikációs Partner
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
Wireless Home Gateway Handover, roaming, keletkező veszteségek Készítette: Tóth Balázs Viktor.
4.Tétel: xDSL, VoIP, FTTx, NGN
Aktualitások az információvédelem területén Gasparetz András Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület, elnök MagiCom Kft. ügyvezető igazgató, címzetes.
Web alapú humán lekérdező rendszer
BEVEZETŐ „Évente 243 milliárd euró elpazarlását és 15 millió fa kivágását lehetne megelőzni azzal, ha az unióban általánossá válna az.
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
HPC: Hozzáférés és első lépések
Erőforrástérkép egy interaktív gazdaság- és társadalom-földrajzi on-line lekérdezési rendszer Tóth István János - Németh Nándor MTA Munkatudományi.
Aegon smartCASCO – új generációs okostelefon alkalmazás-fejlesztés www
Hogyan lesz jövő-biztos az OTP Bank?
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Vendéglátás egyszerűen és praktikusan
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Vicsi Klára Terminológiai szótárfelmérés eredménye és tanulságai az MTA Műszaki Tudományok Osztályán Vicsi Klára Magyar.
Web alapú humán lekérdező rendszer
Előadás másolata:

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.1 NIIF VoIP szolgáltatás aktualitásai Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.2 Áttekintés Miről is beszélek Intézményi Információs Rendszer (IIR) Hívásadatgyűjtés új alapokon Egyéb aktualitások További tervek

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.3 Miről is beszélek 4 év ~ 70 intézmény

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.4 Intézményi Információs Rendszer -IIR- Online lekérdezhető forgalmi adatok, statisztikák –aktuális havi és korábbi egész havi forgalmi adatok hívásszám és percmennyiség forgalmi grafikon (egész hónapra – aktuális hónap és korábbi hónapok) –hívásirányonként vagy összesítve Naprakész adminisztrációs és műszaki adatok –szerződéses adatok –kapcsolattartói adatok –költségviselői adatok –bekapcsolási adatok (számmezők, gateway adatok, stb.) Egyéni témaszám alapján történő azonosítás !!!!!! –az eddigi.htaccess alapú intézményenkénti azonosítást megszüntettük

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.5

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.6

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.7 Hívásadatgyűjtés új alapokon Hívásirányítón alapuló adatgyűjtés Accounting információk redundáns tárolása (file, adatbázis) –RADIUS accounting a gw-ektől Üzemeltetési és intézményi statisztikák egyszerű előállítása Szolgáltatás üzembiztonságának növelése Gyorsabb reakciókészség –Kiugró forgalom változások figyelése –ISDN hibák –Sikeres, sikertelen hívások

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.8 Egyéb aktualitások Intézményi érdektelenség –sok intézmény többszöri megkeresésre sem reagál –talán az információ nem a megfelelő emberhez kerül Alternatív útvonalválasztás –elég kevesen jelezték igényüket –együttes érdekünk Levelezési lista, wiki – Visszahívhatóság kérdése –jogi problémák –jelenleg ügyvédnél van a dolog (NHH állásfoglalására várunk) Hívószámkijelzés –Csak technikai számot jeleztetünk ki az INVITEL-el (jogszabályi okok)

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.9 IP PBX –szoftver alapú “alközpont” Asterisk –ingyenes, kis hardver igényű –testre szabható, viszont „gyúrni” kell –kiválthatók vele a hagyományos alközpontok járulékos költségei –SIP, H323,IAX CCM –nem ingyenes, nagy hardver igényű -> drága –robosztus felépítésű, nagyon sok mindent tud –SIP/H323 Deverto (nem olcso) Openser, stb… (open source) VoIP weboldal ( –tartalombővítés Általános jellegű leírások műszaki leírások –angol verzió ISO minősítés Egyéb aktualitások

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.10 Egyéb aktualitások Ügyfél elégedettségi felmérés –Köszönjük –bár kevés válasz érkezett –konklúzió a hangminőséggel továbbra is mindenki nagyon elégedett senki sem küldi már mobil hívásait a helyi szolgáltató felé (GSM adapterek v. NIIF) mindenki elégedett a bekötések időbeni megvalósításával a hibabejelentéssel, hibakezeléssel, reagálási időkkel, tájékoztatással kapcsolatban egyértelmű javulás mutatható egyre kevesebb bejelentett hiba (< 3) a társszolgáltató számlázásával több intézmény nincs megelégedve

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.11 Ügyfél elégedettségi felmérés –fejlesztési javaslatok marketing anyagok és szakmai előadások IP PBX megoldások még nem nagyon elterjedtek, szükség van az NIIF szakmai és pénzügyi támogatására kereshető egységes intézményi telefonkönyv az IIR-en belül –további észrevételek, javaslatok VoIP szolgáltatás ADSL kapcsolaton fax hibák kezelése Egyéb aktualitások

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.12 IIR továbbfejlesztése –felhasználói szintű módosítás –elérhető híváslista könnyen kezelhető és letölthető formában (CSV) –intézményazonosító szerinti lekérdezés (Pl. egy intézménynek több azonosítója van, ELTE) –egységes telefonkönyv (felmérés alapján) –ISDN adatok megjelenítése status hibák csatornakihasználtság –integrálás a videokonferencia rendszerrel –zóna file generálása az adatbázisából jelenleg kézzel történik További tervek

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.13 További tervek IP PBX –tovább szeretnénk népszerűsíteni intézmények számára költséghatékonyabb több buktatót rejt –keressük a lehetőségeket az intézmények támogatására Hardver Szakmai tudás VoIP ADSL kapcsolaton –jelentős sávszélesség növekedés az eddigi akadályok talán átléphetők –teszt ADSL kapcsolat az NIIF géptermébe

ISO 9001 Tanúsított cég november 7.14 Köszönöm a figyelmet!