Az elektronikus eljárásokról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az elektronikus kapcsolattartás
Advertisements

Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
AZ ELEKTRONIKUS KÖZBESZERZÉS Infokommunikációs Államtitkárság MINISZTERELNÖKI HIVATAL Mezőkövesd, március 30.
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
1 ONYF BM OEP Az EMMA működési modellje Munkavállalók adatai Munkáltatók adatai Munka- viszonyok adatai Munkavállalók EU FH OMMF KSH EMNY Központ Munkáltatók.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
Az elektronikus kapcsolattartás Alapkérdései
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Elektronikus kérelem benyújtás
Állam munkavédelmi feladatai
Az elektronikus aláírás állami elismerése
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
Kormányzati portál, ügyfélkapu és az e-közszolgáltatások
Dátum Tőkepiaci közzétételek a PSZÁF honlapján (Tájékoztató a tőkepiacról szóló évi CXX. tv. 34.§ (4) bekezdés d) pontjának végrehajtására felkészülésről)
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
A közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény A kérelemtől a bírósági felülvizsgálatig Új jogintézmények a KET-ben.
Az igénybevevői nyilvántartás
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
Elektronikus fizetési meghagyás
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Új közbeszerzési szabályok július 1-től
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Az adatvédelem szabályozása
Stipkovits István ISZ auditor SGS Hungária Kft.
Az informatikai biztonság szabályozásának aktuális helyzete Dr. Dedinszky Ferenc kormány-főtanácsadó Informatikai biztonsági felügyelő Miniszterelnöki.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Módosult a közfeladatot ellátó szervek iratkezeléséről szóló kormányrendelet (335/2005.) Dr. Hollósi Gábor Ph.D. Magyar Országos Levéltár Kormányzati Gyűjtőterületi.
Kétszakaszos eljárások V szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
A közbeszerzések elméleti háttere I. A szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Az elektronikus közszolgáltatások informatikai biztonságának jogi szabályozása Dr. Dedinszky Ferenc kormány-főtanácsadó Informatikai biztonsági felügyelő.
Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs,
Szeged M. J. Város Polgármesteri Hivatal Nyílt forráskódú megoldások a közigazgatásban Szabad Szoftver Konferencia Szeged, Szegfű László szegfu.laszlo.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
A kritikus infrastruktúra védelmi és információbiztonsági hatósági feladatokról Dr. Bognár Balázs tűzoltó ezredes főosztályvezető SEVESO III. regionális.
Az elektronikus számla adóigazgatási azonosításra alkalmassága.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
A járási rendszer megújítása
Munkáltatói intézkedések közlésének Hszt. szerinti szabályozása
Úton az elektronikus levéltár felé
Elektronikus aláírás és iratkezelés
ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS E-JOG.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
A szakmai vizsgákat követő adatszolgáltatás digitális aláírással
Foglalkoztatási – Munkavédelmi – Munkaügyi Elektronikus ügyintézés.
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
A helyi önkormányzat, mint elektronikus ügyintézést biztosító szerv január 1. napjától ellátandó feladatai Dán Mihály e-közigazgatási referens Budapest,
Közbeszerzési Döntőbizottság
„Az elektronikus közbeszerzés eddigi tapasztalatai” „Lak Vilmos”
Az elektronikus közbeszerzés bevezetése és várható hatásai
Elektronikus kapcsolattartás a hatósági eljárásban
Előadás másolata:

Az elektronikus eljárásokról MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Az elektronikus eljárásokról Pécs, 2010. április 16.

Az elektronikus eljárásokról MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Az elektronikus eljárásokról Hol is tartunk? Az elektronikus tértivevényre és az e- kézbesítésre vonatkozó szabályozás Az elektronikus közszolgáltatásról

E- kormányzat a világban MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság E- kormányzat a világban A listavezetők http://www.unpan.org/egovernment.asp

És hogy állunk mi? MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság És hogy állunk mi?

MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság

MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság

* kemény, nem szubjektív adat MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Erősségek Gyengeségek Vállalkozás indításának időszükséglete * 5 Adózás kiterjedése és hatékonysága 132 Számítógép import* 7 Kormányzati szabályozás terhe 130 High-tech export* 11 Lakossági telefon kapcsolási díj* 119 Egy vállalkozás indításához szükséges eljárások száma* 13 Fejlett technológiai eszközök kormányzati beszerzése 118 Felsőfokú beiskolázás aránya* 17 A kormányzat sikeressége az IKT technológiák promóciójában 116 Tudományos kutatóintézetek minősége 23 Lakossági telefon havi előfizetési díj* 115 Mobil telefonok száma* 26 A törvényalkotó szervek hatékonysága 114 E-kormányzati szolgáltatási index* Teljes adóterhelés* 109 Matematikai és természettudományos oktatás színvonala Vállalkozások telefon-előfizetési díja* 108 * kemény, nem szubjektív adat http://www.networkedreadiness.com/gitr/main/analysis/

Internet ellátottság MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Internet ellátottság

MINISZTERELNÖKI HIVATAL 2009. évi LII. törvény a hivatalos iratok elektronikus kézbesítéséről és az elektronikus tértivevényről Infokommunikációs Államtitkárság Jelentősége: az elektronikus iratküldést közjogi szempontból, az elektronikus iratok hitelessége, joghatás kiváltó képessége alapján közelíti meg. Ennek legfontosabb elemei az okirat tartalmi változatlansága és a továbbítás-átvételhez fűződő jogkövetkezmények rendezése Elektronikus tértivevény: elektronikus okirat, amely alapján a hivatalos iratot feladó hitelt érdemlő módon megbizonyosodhat arról, hogy az átvételre jogosult szerv vagy személy az elektronikusan kézbesített küldeményt átvette, és ez mely időpontban történt meg. Az Állami Elektronikus Kézbesítési Szolgáltatón (a központi rendszeren) keresztül, közokirat kiállítására jogosult feladó által kézbesíttetett hivatalos irat - a hivatalos szerv saját minősített elektronikus aláírása nélkül is - elektronikus közokirat. a magánokirat, ha a szerzője küldi az ügyfélkapuján keresztül, elektronikus aláírás nélkül is teljes bizonyító erejű magánokirat lehet

Az elektronikus ügyintézés szempontjából kiemelendő szabályok: MINISZTERELNÖKI HIVATAL 2009. évi LII. törvény a hivatalos iratok elektronikus kézbesítéséről és az elektronikus tértivevényről Infokommunikációs Államtitkárság Az elektronikus ügyintézés szempontjából kiemelendő szabályok: Hivatalos irat kézbesítése G2G, G2C, C2G A kézbesítési vélelem az elektronikus kézbesítés során Ha a címzett a hivatalos iratnak az elektronikus kézbesítési tárhelyen történő elhelyezését követő ötödik munkanapon sem veszi át a küldeményt, akkor a hivatalos iratot az ezt követő munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni (kézbesítési vélelem). Ha kézbesítési vélelem beállta megállapításának van helye, a címzettet és a feladót az Állami Elektronikus Kézbesítési Szolgáltató automatikusan tájékoztatja az elektronikus kézbesítési tárhelyükön. Eltérési lehetőség (APEH kétszer kiküldi) Az elektronikusan kézbesített hivatalos iratok megőrzése, áttérés papír alapú kézbesítésre

Kísérlet a közbeszerzés elektronizálására 2009. évi LII. törvény a hivatalos iratok elektronikus kézbesítéséről és az elektronikus tértivevényről MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Kísérlet a közbeszerzés elektronizálására A Kbt. 2009. tavaszán elfogadott módosítása annak ellenére, vagy talán éppen azért, mert az elektronizálás területén kevés történt, gyökeres változást generál: 2010. január 1-től hatályba lépett a Kbt. 21. § új (4) bekezdése mely szerint a közösségi értékhatárt meghaladó beszerzésekre vonatkozóan: E fejezet szerinti eljárását az ajánlatkérő külön jogszabályban meghatározott elektronikus úton folytatja le. (nem tisztázott, melyik az a külön jogszabály, és mit jelent az eljárás lefolytatása) Július 1-től pedig ez az eljárás kiterjed lényegében a kis értékű beszerzéseken kívül valamennyi eljárásra Ezzel majdnem párhuzamosan a hivatalos iratok elektronikus kézbesítéséről és az elektronikus tértivevényről szóló 2009. évi LII. törvény 9. §-a meghatározott egyfajta, a központi rendszeren keresztüli kommunikációs lehetőséget – sajnálatos módon hibásan (4) Az ajánlatkérő az ajánlattételi, illetve a részvételi határidő lejártának időpontjában az Állami Elektronikus Kézbesítési Szolgáltatótól kapott, az elektronikus formanyomtatványhoz tartozó privát titkosító kulccsal kezdi meg a beérkezett ajánlatok, illetve részvételi jelentkezések bontását. A teljes csomagot visszavonta a 2010. évi XII. törvény

Az elektronikus közszolgáltatásról szóló 2009. évi LX. törvény MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Az elektronikus közszolgáltatásról szóló 2009. évi LX. törvény 2009. június 15. : az OGY ellenszavazat nélkül elfogadja Szabályozási területei: a központi elektronikus szolgáltató rendszeren át elérhető szolgáltatások nyújtásának és hozzáférésének eljárási és technikai feltételei az elektronikus közszolgáltatást nyújtó vagy a szolgáltatás működéséhez, engedélyezéséhez kapcsolódó hatósági tevékenységet végző személyek jogai és kötelezettségei az elektronikus közszolgáltatást igénybevevő természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiség nélküli szervezetek jogait és kötelezettségei az elektronikus azonosítás alapelvei a központi rendszer alapszolgáltatásai a képviselet elektronikus igazolásának alapvető szabályai

Eszköz és feltételrendszer A központi rendszer MINISZTERELNÖKI HIVATAL Eszköz és feltételrendszer A központi rendszer Infokommunikációs Államtitkárság Immár törvényben is megjelenik a központi rendszer kínálata: a) az elektronikus kormányzati gerinchálózat, b) a kormányzati portál, c) az ügyfélkapu, d) a hivatali kapu, e) a biztonságos elektronikus dokumentumtovábbító szolgáltatás, f) az elektronikus tárhely és a központi rendszer cím, g) a központi archiválási szolgáltatás, h) az elektronikus fizetéseket és elszámolás lehetőségét biztosító rendszer, i) a központi ügyfélszolgálat (ügyfélvonal, kormányzati ügyféltájékoztató központ). Az elektronikus közszolgáltatást nyújtók mindezt igénybe vehetik, és vonatkoznak rá az üzemeltetési feltételek, amelyeket az informatikáért felelős miniszter ellenőriz.

E-ügyintézés a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszeren MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Hivatali feldolgozó háttér- és szolgáltató rendszerek E K G Háttérrendszerek Okmányirodák, Népesség nyilvántartó stb. Ágazati szolgáltató rendszerek (APEH elektronikus bevallás, OEP TAJ, stb.) Önkormányzati háttérrendszerek Csatlakozó Hivatali kliensek Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer Hivatali kapu E-ügyintézés üzenetek ellenőrzése, átvétel-átadása, logisztikája, időpecsét, napló Közmű kiszolgáló rendszerek BEDSZ - biztonságos elektronikus dokumentumtovábbítási szolgáltató réteg Tár k e z l ő Szervezeti postafiók Értesítési tárhely Ügyfélkapu – személyazonosító alrendszer Bejelentkeztető felület eID/jelszavas Ágazati portálok K Ü Elektronikus ügyintézések: Ügytár, ügyindítás, űrlapkitöltés, direkt ügyintézés, lekérdezések Egyablakos ügyintézési pont Letöltések kulcstár, űrlapok, szerkesztők Publikus Tájékoztatás Mo.hu Személyes ügyintézési interaktív felület  Ügyfél

Csatlakozás időpontja MINISZTERELNÖKI HIVATAL A leggyakrabban használt ÜK szolgáltatások Infokommunikációs Államtitkárság Szolgáltatás megnevezése [szolgáltatást nyújtó szervezet] Csatlakozás időpontja Okmányirodai szolgáltatások [KEKKH] 2005-2006-2010. Értesítés személyi iratok lejártáról [KEKKH] 2008. január Elektronikus árverés [APEH] 2008-2009. Adó- és járulékbevallás - SZJA, ÁFA, TÁNYA [APEH] 2005-2009. Elektronikus cégeljárás [IRM] 2005-2006. Elektronikus cégbeszámoló [IRM, APEH] 2009. (május 1-től kötelező!) Mezőgazdasági adatszolgáltatás [MVH] 2009. Mezőgazdasági e-kérelmek benyújtása [MVH] 2008. (2009-től kötelező!) Általános nyomtatványkitöltő szolgáltatás [MeH-APEH] Rendőrségi ügyekkel kapcsolatos e-ügyintézés [ORFK] Jövedéki és energiaadó bevallás [VPOP] 2007. Vámügyintézés [VPOP] Társadalombiztosítás, betegéletút lekérdezés [OEP] 2006. Nyugdíjügyintézés [ONYF] Magán-nyugdíjpénztári adatszolgáltatás [PSZÁF] Felsőoktatási felvételi [OKM, OH] 2004. Alkalmi munkavállalás [SZMM] 2010.

A rendszer teljesítménye MINISZTERELNÖKI HIVATAL A rendszer teljesítménye Infokommunikációs Államtitkárság Oldalletöltés a kormányzati portálról

A rendszer teljesítménye MINISZTERELNÖKI HIVATAL A rendszer teljesítménye Infokommunikációs Államtitkárság Felhasználók szám 880 ezer felett Továbbított küldemény 70 millió közelében

A hozzáférés, közvagyon biztosítása MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Működés alapkövetelményei A hozzáférés, közvagyon biztosítása Az elektronikus közszolgáltatások fejlesztése során biztosítani kell, hogy költségvetési vagy EU forrásokból létrehozott szoftverek, eljárási rendek, illetve más immateriális javak korlátlan felhasználási jogával az állam rendelkezzen, és a fejlesztések eredményei minden közigazgatási és közfeladatot ellátó szerv számára külön térítés nélkül hozzáférhetőek legyenek. Az elektronikus közszolgáltatások működésének elősegítése a közigazgatás minden szervének, illetve minden elektronikus közszolgáltatást nyújtó szervezetnek kötelezettsége, amely kötelezettséget az e törvényben meghatározott követelményeknek megfelelően, egymással együttműködve, összehangoltan kötelesek megvalósítani.

MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Szolgáltatás nyújtás Alanyok: közig hatóságok, közüzemi szolgáltatók, bíróság és kapcsolódó szervek, egyéb költségvetési szervek és nem kötelezett szervezetek Ha törvény vagy kormányrendelet eltérően nem rendelkezik, a közigazgatási hatóságok kötelesek a hatósági eljárásokban az elektronikus kapcsolattartást és az e törvény hatálya alá tartozó más szolgáltatásaikat a központi rendszer útján megvalósítani, illetve hozzáférhetővé tenni – pl. adatok közzététele, nyilvántartások vezetése, tájékoztatók. A bíróság, az ügyészség és a nyomozó hatóság által folytatott eljárásokban, a jogi képviselő, a védő és a bíróság, az ügyészség, illetve a nyomozó hatóság közötti írásbeli kapcsolat 2012. január 1-től Közszolgáltatók 2010 január 1-től kötelezettek tájékoztatás adására és ügyfélszolgálatra

MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Igénybevétel Bármely személy, korlátozás nélkül igénybe veheti, ha egyébként jogosult az adatok megismerésére Csak törvény írhatja elő közszolgáltatás kötelező elektronikus igénybevételét A KR csatlakozásra kötelezett, vagy egyébként csatlakozó szervek kötelezhetik ügyfélkapu nyitásra azokat a dolgozóikat, akik a dokumentumforgalomban részt vesznek Ott kell szabályozniuk a kiadmányozás rendjét is A KR alapszolgáltatások ingyenesek: maga a kapcsolattartás, a tárhely, az azonosítás, az elektronikus fizetés A biztonsági követelményeket a felhasználók is kötelesek figyelembe venni

MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Azonosítás Azonosítás: olyan szolgáltatás, amelynek eredményeként az azonosítást igénylő a feladatának ellátásához szükséges biztonsággal egy harmadik személy vagy saját maga által bizonyosságot szerez, hogy az azonosítás alanya megegyezik az azonosítást kérő személlyel, és amelynek eredménye egy kellő biztonságú, a személy azonosítására egyértelműen alkalmas információ közlése, illetve megerősítése Autorizáció (feljogosítás): azonosításra épülő szolgáltatás, melynek eredményeként az egyértelműen azonosított személyhez (eszközhöz) eljárási, hozzáférési vagy más jogosultságokat állapítanak meg Az azonosítás az igénybe vett módszer szerint: tudás alapú azonosítás birtoklás alapú azonosítás tulajdonság alapú azonosítás Az azonosítás biztonsági szintje szerint: alacsony biztonsági szintű közepes biztonsági szintű magas biztonsági szintű

MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Tárhely Az ügyfélkapu felhasználó számára biztosított dokumentum-megőrzési és elérési szolgáltatás A tárhely formái: értesítési tárhely: minden új küldemény itt tárolódik, ha 30 napig nem veszi át a címzett (nem nyitja meg) akkor törlődik és meg kell ismételni a kézbesítést tartós tárhely: az értesítési tárhelyre érkezett küldeményeket ide helyezheti át címzett. A tartós tárban levő egyes dokumentumokhoz olvasási hozzáférést adhat általa meghatározottaknak Központi rendszer cím kizárólag központi rendszeren belüli kapcsolattartásban használható elérési cím.

Szervezeteknek nyújtott szolgáltatás MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Szervezeteknek nyújtott szolgáltatás Hivatali kapu: az ügyfélkapu szervezeti megfelelője, amely a kapcsolattartásban részt vevő szervezetet azonosítja egyedi szervezeti azonosítóval. A szervezeti azonosítót a szervezet által kijelölt, ügyfélkapuval rendelkező és azonosítható dolgozója kezeli. Altípusai az igénybevevő szervezetek szerint Szervezeti postafiók: Csak a rövid távú megőrzés (maximum 30 napig) tartozik az alapszolgáltatásban a 3. naptól figyelmeztetés az át nem vett küldeményekre Gépi átvétel lehetőségének biztosítása iratkezelő rendszerek vagy célrendszerek számára. Átvétel közhiteles tanúsítása mindkét irányban

MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Biztonság Az elektronikus közszolgáltatás bizalmi szolgáltatás és kritikus infrastruktúra – ennek megfelelően kell kezelni A központi rendszerhez való csatlakozás követelményeinek teljesítését – megfelelő szakértői vizsgálat alapján – a Nemzeti Hírközlési Hatóság egy erre feljogosított tanúsító szervezet tanúsítványa alapján regisztrálja, és a csatlakozás csak az NHH által elvégzett regisztráció után hajtható végre. A tanúsítást a csatlakozást megelőzően és utána rendszeresen el kell végezni. Ha a csatlakozás megtörténte után a felülvizsgálat során az erre feljogosított szakértő a feltételek hiányát érzékeli, az NHH-hoz fordul a regisztráció visszavonása érdekében.

Az elektronikus közszolgáltatás működtetéséről MINISZTERELNÖKI HIVATAL 222/2009. (X. 14.) Korm. rendelet Infokommunikációs Államtitkárság Az elektronikus közszolgáltatás működtetéséről A központi rendszer működtetőjének, adatkezelőjének és üzemeltetőjének kijelölése Csatlakoztatás eljárásrendje, gazdasági feltételei Szolgáltatásnyújtóvá váláshoz tartozó kiegészítő követelmények Az együttműködés biztosításához szükséges műszaki követelmények EKG és Közháló speciális szabályai Hálózati alap- és emelt szintű szolgáltatások mellékletben: EKG használati szabályzata

Az elektronikus közszolgáltatások biztonságáról MINISZTERELNÖKI HIVATAL 223/2009. (X. 14.) Korm. rendelet Infokommunikációs Államtitkárság Az elektronikus közszolgáltatások biztonságáról Az informatikai biztonság irányítása, miniszter feladatai, Az informatikai biztonság ellenőrzési rendje, informatikai biztonsági felügyelő Nemzeti hálózatbiztonsági központ (NHK) Biztonságos működés alátámasztása, minőségirányítási követelmények Naplózás, archiválás, személyi felelősségi rend Vírusvédelem, Az alkalmazás-szolgáltatókkal szembeni speciális követelmények Az elektronikus kormányzati gerinchálózatra vonatkozó speciális követelmények Mellékletben: a központi rendszer informatikai biztonsági követelményrendszere (3 dokumentum)

Természetes személyek ügyfélkapus regisztrációjának eljárásrendje MINISZTERELNÖKI HIVATAL 224/2009. (X. 14.) Korm. rendelet Infokommunikációs Államtitkárság A központi elektronikus szolgáltató rendszer igénybevevőinek azonosításáról és az azonosítási szolgáltatásról Természetes személyek ügyfélkapus regisztrációjának eljárásrendje A regisztráció speciális esetei Ügyfélkapu megszüntetése Jelszókezelés Hivatali kapu és cégkapu létrehozása, kezelése, a hivatali kapu speciális fajtái Képviselet, meghatalmazások kezelése Viszontazonosítás

Az elektronikus közszolgáltatásról és annak igénybe vételéről MINISZTERELNÖKI HIVATAL 225/2009. (X. 14.) Korm. rendelet Infokommunikációs Államtitkárság Az elektronikus közszolgáltatásról és annak igénybe vételéről Elektronikus űrlapokkal, a közlések akadálymentességével kapcsolatos követelmények Ügyfelekkel való internetes kapcsolattartás, tájékoztatás, ügyintézés Ügyfelekkel való telefonos kapcsolattartás, tájékoztatás, ügyintézés Üzemzavar esetei Panaszkezelés Személyes adatok kezelése Biztonságos elektronikus dokumentumtovábbító szolgáltatás és a tárhely részletszabályai Az elektronikus ügyintézéshez kapcsolód fizetés alapvető szabályai Az ügyintézés speciális igényeinek kiszolgálása

MINISZTERELNÖKI HIVATAL 78/2010. (III. 25.) Korm. rendelet Infokommunikációs Államtitkárság Az elektronikus aláírás közigazgatási használatához kapcsolódó követelményekről és az elektronikus kapcsolattartás egyes szabályairól A közigazgatási informatikáért felelős miniszternek a közigazgatási gyökér-hitelesítésszolgáltatóval kapcsolatos feladatai A közigazgatási gyökér-hitelesítésszolgáltató A közigazgatási használatra alkalmas elektronikus aláírás Az ügyfél által használt aláíráshoz tartozó tanúsítvánnyal szembeni követelmények A hatóságok által használt aláíráshoz tartozó tanúsítvánnyal szembeni követelmények A hitelesítési rend közigazgatási felhasználásra alkalmasságát igazoló nyilvántartás A rendeletek alkalmazási tapasztalatai alapján szükséges pontosítások

Köszönöm a figyelmet! karoly.szittner@ekk.gov.hu MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Köszönöm a figyelmet! karoly.szittner@ekk.gov.hu