A KEOP pályázati rendszere –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Taksony település ivóvízminőség javító program október szeptember 13. KEOP Beruházás összköltsége nettó:
Advertisements

A Kohéziós Alapból megvalósuló és tervezett
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
A megvalósult regionális hulladékkezelő rendszerek összegző elemzése – ISPA, KA.
Dél-Alföldi régió Ivóvízminőség-javító Program Mórahalom, július 02.
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
KvVM Fejlesztési Igazgatóság
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat HÖF Hosszú távú önkormányzati finanszírozást segítő program Stiegler Beáta: Jász-Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat.
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Egy kis település lehetőségei a környezet- tudatossá válás útján napjainkban Pirtyák Zsolt Lajoskomárom polgármestere.
Projektmenedzsment szervezet: EuroAdvance Közgazdasági Tanácsadó Kft.
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség. Az Új Széchenyi Terv rekultivációs és hulladékgazdálkodási pályázati lehetőségei a Környezet és Energia Operatív Program.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
Pályázati lehetőségek FAÖT ülés, Törökbálint Dr. Gordos Tamás programiroda vezető – Pro Régió Ügynökség.
Hetvehely térségének Ivóvízminőség – javító programja
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Hajdúsági Szilárd Hulladéklerakó és Hasznosító Társulás ____________________________________________________________________________________________ A.
Ambrovics Andrea KEOP IH vezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A KEOP Akciótervei : források, kedvezményezettek, támogatható tevékenységek, támogatási intenzitások Dr. Nemes Csaba Főosztályvezető Környezetfejlesztési.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI 2007.április 5.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Egészséges, tiszta települések prioritási tengely Akcióterv
Dr. Makai Martina osztályvezető Környezetfejlesztési Főosztály
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI Pécs április 17.
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
„A legjobb és legolcsóbb hulladék az, amelyet meg sem termelünk!”
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Heltai László referens, KEOP IH FVM VKSZI, június 17. Környezet és Energia Operatív Program.
Huba Bence igazgató Szombathely,
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Környezeti és Energia Operatív Program ( ) tartalmi elemei Dióssy László szakállamtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
A KEOP pályázatok önkormányzati szempontból D. Zongor Gábor a TÖOSZ főtitkára MASZESZ kerek-asztal megbeszélés december 8.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
„Hódmezővásárhely – Mártély – Székkutas Ivóvízminőség-javító Projekt”
A CIVAQUA program jelentősége, megvalósításának feltételei Nagyerdő Konferencia szeptember 16. Előadó: Orbán Ernő osztályvezető TIKÖVIZIG.
Lehatárolási irányok: Árvízvédelem Vízgazdálkodás Természetvédelem, Natura 2000 Energiahatékonyság növelése Megújuló energiaforrások alkalmazása Hulladékkezelés.
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
A nemzeti programokon kívüli szakmai kihívások
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERVEZÉS EREDMÉNYEI, AZ INTÉZKEDÉSEK PROGRAMJA SZAKMAI FÓRUM KEHOP VÍZGAZDÁLKODÁSI PROJEKTJEINEK ÉS A VGT2 VÉGREHAJTÁSÁNAK ÖSSZEHANGOLÁSA.
Az ivóvízminőség- javító projektek helyzetének bemutatása a KEOP-ban Czinege Anett június 11.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Mórahalom és Zákányszék települések szennyvízelvezetése és tisztítása KEOP
Vízellátó-hálózatok, ivóvízminőség-javítás lehetőségei, módszerei
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
Lorem ipsum.
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Előadás másolata:

A KEOP pályázati rendszere – 2007-2013

Környezetvédelmi programok, irányvonalak az Új Magyarország Fejlesztési terv tükrében Horn Gergely szakmai tanácsadó Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Környezetvédelmi Programok Irányító Hatósága Budapest, 2007. november 12.

KEOP 1. prioritás – Egészséges tiszta települések konstrukciók KEOP-111: Települési szilárd hulladék kezelése (max. támogatási ráta – 70%) – november 6-án indul KEOP-112: Állati hulladék kezelése (csak önkormányzat!) (max. támogatási ráta – 85%) – 2008-tól induló program KEOP-120: Szennyvízelvezetés és tisztítás (max. támogatási ráta – 85%) – szeptember 18-tól élő KEOP-130: Ivóvízminőség javítása (max. támogatási ráta – 90%) – szeptember 18-tól élő

Közös vonások a KEOP 1. prioritás konstrukcióiban (I.)‏ (részben kivéve KOP-112)‏ jövedelemtermelő projektek, ezért pénzügyi-gazdasági elemzést is kell készíteni, ebből adódik a tényleges támogatási ráta, ami nem lehet nagyobb, mint az előző oldalon szereplő érték nagy hangsúlyt kell fektetni az üzemeltetésre (jogszabályi megfelelőség) és a díjpolitikára és a megfizethetőségre (gazdaságosság)‏ 25M € fölötti ún. nagyprojektek is lehetnek, amelyeket az EU Bizottság hagy jóvá, DE a hazai eljárásrend konstrukciónként projektmérettől függetlenül egységes: nyílt kétfordulós pályázat

Közös vonások a KEOP 1. prioritás konstrukcióiban (II.)‏ derogációs kötelezettségek kapcsolódnak a szakterületekhez, ezért kiemelten fontos a gyors tervezés és a költséghatékony lebonyolítás döntően térségi projekteket fognak át, ezért a települési önkormányzati pályázók összességére épülnek, akik együttesen csak társulási formában pályázhatnak a gazdasági, településszerkezeti tényezők függvényében többféle műszaki megoldás kombinációját tartalmazhatják, ezért a változatelemzés kiemelt jelentőséget kap

Derogációs vállalások (KEOP 1.)‏ Szennyvíz 2008-ig: kiemelten érzékeny felszíni vízvédelmi területek 2010-ig: 15000 LE feletti szennyvíz agglomerációk 2015-ig: 2000 LE feletti szennyvíz agglomerációk Ivóvíz 2009-ig: arzén, bór, nitrit, flurid tartalom határérték alá csökkentése (EU-s kötelezettség)‏ Ammónium koncentráció határérték alá csökkentése (hazai többlet vállalás)‏ Vas – mangán: csak járulékosan támogatható, önálló projektként nem Hulladék Szelektív hulladékgyűjtés (60%)‏

KEOP-111: Hulladék Célja: Nagy regionális rendszerek létesítése nagyprojekttel Meglévő, térségi szintű, települési hulladékgazdálkodási rendszer/rendszerek technológiai és területi kiegészítése kétfordulós pályázatos projektek keretében A konstrukció az új hulladék támogatási stratégia szerint készült – jelenleg társadalmi egyeztetése zajlik! Támogatható tevékenység: hulladék sziget, udvar, gyűjtő jármű mechanikai-biológiai előkezelő, depóniagáz-kezelő, komposztáló telep, házi komposztáló válogatómű, átrakóállomás, hulladék-lerakó, hulladék-égető

KEOP-120: Szennyvíz Célja: csak a 2000 LE feletti agglomerációk csatornázási feladatainak, szennyvízkezelésének, iszapkezelésének és -hasznosításának, megoldása Támogatható tevékenység: Csatorna építés, bővítés; szennyvítisztító telepek létesítése, korszerűsítése egyedi szennyvízkezelés; folyékony hulladék kezelés (TFH)‏ szennyvíziszap hasznosítás/ártalmatlanítás komposztálás termikus hasznosítás (égetés)‏ biogáz termelés mezőgazdasági hasznosítás feltételeinek fejlesztése Csatorna rekonstrukció (elszámolható költségek max. 5%-a lehet

KEOP-120: Szennyvíz Nem támogatható: ipari szennyvíz elvezetése, kezelése üdülőterületek és külterületek csatornázása telep bontás, rekultiváció előközművesítés Fő szabály: 1 agglomeráció = 1 projekt kivételek: 2. fordulóban szükség esetén szakaszolható, ha az önrész finanszírozása szükségessé teszi több agglomeráció együtt: díjközösség, közös üzemeltetés, bizonyított gazdasági előny, de agglomerációnként szeparált műszaki tartalom A lakosegyenértékek számítása a 25/2002 rendelet szerint történik, tehát hatósági jóváhagyás nélkül agglomerációkat nem lehet összevonni vagy különszedni.

KEOP-130: Ivóvíz Célja: regionális és lokális ivóvízminőség javító programok támogatása; a lakosság megfelelő ivóvízzel való ellátása Támogatható tevékenység: Vízkezelés (technológia); más vízbázisra való áttérés; csatlakozás másik vízellátó rendszerhez, térségi rendszer kialakítása; hálózati rekonstrukció (költségek max. 20%-a lehet) nem támogatható: új településen belüli hálózati elemek kiépítése Csak a 201/2001 Korm.rendeletben szereplő, ill. az OKI szakvéleményével igazolt vízminőség problémával rendelkező települések pályázhatnak!

KEOP 120, 130: Állami tulajdonú közművek Önkormányzat helyett üzemeltető nem pályázhat, a vízmű tulajdonába esetlegesen kivitt vagyont a 2. fordulóig rendezni kell Az állam helyett a regionális vízművállalatok járhatnak el, az önkormányzatokkal azonos feltételek között, de a vagyon itt is állami tulajdonba kell, hogy kerüljön Közös állami-önkormányzati projekt esetén konzorciumi szerződést kell kötni a regionális vízművel, és együtt kell pályázni

KEOP 2. prioritás – Vizeink jó kezelése konstrukciók (I.)‏ KEOP-211/212: Állami/önkormányzati tulajdonú árvízvédelem (1F,2F) – november 6-án indul; állami rész meghívásos KEOP-213: Tájgazdálkodás – 2009-től induló program KEOP-221: Komplex vízvédelmi beruházások (1F,2F) – november 6-án indul; meghívásos KEOP-222: VKI monitoring (csak 1F)‏ 2008-tól induló program KEOP-223: Ivóvízbázis védelem (csak 1F) – november 6-án indul (csak diagnosztika!)‏

KEOP 2. prioritás – Vizeink jó kezelése konstrukciók (II.)‏ KEOP-230: Hulladéklerakók rekultivációja (1F,2F) – szeptember 18-tól élő KEOP-240: Környezeti kármentesítés (1F,2F) – november 6-tól indul; meghívásos KEOP-250: Vízgazdálkodási tervezés (csak 1F) – november 6-tól indul; meghívásos

Közös és eltérő vonások a KEOP 2. prioritás konstrukcióiban önkormányzati és állami pályázók vegyesen (önkormányzat nem pályázhat a KEOP-211, 221, 222, 250 konstrukcióba, csak önkormányzati viszont a KEOP-230)‏ nem jövedelemtermelők a projektek, ezért mindenütt elérhető a 100% támogatási ráta nagyprojektek csak a KEOP-211, 221, 230 konstrukcióban lehetségesek vegyesen egy- és kétfordulós pályázati konstrukciók (elsőfordulós eljárás közelítőleg egyezik a kétfordulós második fordulójával, itt az előkészítés utólag elszámolható)‏

Derogációs vállalások (KEOP 2.)‏ Hulladék lerakó rekultiváció 2009-ig az EU előírásoknak meg nem felelő lerakókat be kell zárni Vízminőség 2009-ig el kell készíteni a vízgyűjtő gazdálkodási terveket 2015-ig teljesíteni kell a Víz Keretirányelv (VKI) előírásait

Tudnivalók a kétfordulós pályázati rendszerről (I.)‏ Mindkét fordulóban: Folyamatos benyújtás, szakaszos értékelés van („értékelési határnapok”)‏ Nincs kiemelt projekt, mindenkinek pályáznia kell Általában közvetlen szállítói finanszírozás van, kivéve a kifejezetten kisprojektekre fókuszáló konstrukciókat, ahol a kedvezményezett választhat A támogatáshoz legalább 60 pontot el kell érni, és egyik kizáró („K”) bírálati szempontnál sem lehet nulla pontot kapni Az alap elbírálási idő 75 nap, ami 1 md Ft fölött 15 nappal, 5 md Ft fölött 45 nappal meghosszabbodhat Az esetleges költségtúllépés a kedvezményezettet terheli

Tudnivalók a kétfordulós pályázati rendszerről (II.)‏ Az 1. fordulóban Előzetes (vagy részletes) megvalósíthatósági tanulmánnyal lehet pályázni a projekt előkészítésére lehet támogatást igénybe venni (KEOP1: 85%, KEOP2,3: 100%)‏ csak a 1067/2005 Korm.határozatban támogatott nagyprojekteknek nem kell indulniuk a 2007-es előkészítési költségek visszamenőleg is elszámolhatók, ha közbeszerzéssel választották ki a vállalkozót tervezésen kívül az előkészítési szakasz projekt menedzsmentje, nyilvánossági költsége és a régészet, ill. a lőszermentesítés számolható el

Tudnivalók a kétfordulós pályázati rendszerről (III.)‏ Az 1. forduló után Útvonalterv készül az előkészítési feladatokra Támogatási szerződést kell kötni az előkészítési költségekre a költség-haszon elemzést is tartalmazó részletes megvalósíthatósági tanulmány köztes jóváhagyás alá esik (kivéve, ha az 1. fordulóban eleve azzal pályáztak)‏ legkésőbb 2 (vagy bizonyos konstrukciókban 2,5) év múlva be kell adni a projektet a 2. fordulóba a tenderdokumentációk elkészítésének befejezése és jóváhagyatása max. fél évvel túlcsúszhat a 2. fordulóba történő benyújtáson még egyszer előkészítési támogatást már nem lehet igénybe venni

Tudnivalók a kétfordulós pályázati rendszerről (IV.)‏ A 2. fordulóban a megvalósítás támogatásáról születik döntés nagyprojektnél ezt követi az EU Bizottság felé történő benyújtás megkezdett beruházás nem támogatható, tehát kivitelezési szerződés a támogatás odaítélése előtt nem köthető kapcsolódó szolgáltatások (mérnök, nyilvánosság, projekt menedzsment) közbeszerzései már előtte is lefolytathatók újabb támogatási szerződést kell kötni a kivitelezési munkán és a kapcsolódó szolgáltatásokon kívül a szükséges területszerzés is elszámolható 8% tartalékkeretet kell képezni előkészítés csak a 1067/2005 projekteknél elszámolható, és ott is csak akkor, ha a feladatot a korábbi támogatási szerződés nem tartalmazta

Köszönöm, hogy meghallgattak! Horn Gergely NFÜ Környezetvédelmi Programok Irányító Hatósága horn.gergely@meh.hu