A változások támogatása Budapest, 2012. 05. 17. PSZE HR Szakmai nap Előadó: Némethné Eszenyi Judit HR törzskari szakértő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Minőségmenedzsment alapelvek
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A munka világával kapcsolatos tudás
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Szervezetfejlesztési Program
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Minőségdíjak.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Tanuló szervezet.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Üdvözöljük a Waldviertelben. következetesség ● kézi munka ● tapasztalat ● bölcsesség ● megbecsülés.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Motiváció.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok projekt címszavas bemutatása Dr. Kállai Mária kormánymegbízott, Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok integráló/kohéziós.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A változások támogatása Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Némethné Eszenyi Judit HR törzskari szakértő

 A változások már zajlanak! … változás - ami jó, mert fitten tart! A jelenlegi működési móddal a Posta a január 1-jével bekövetkező piaci liberalizációt követően TARTÓSAN versenyképtelenné válna. Változáskezelés és bizalom = Már nincs több utolsó esély! Ha azt szeretnéd, hogy a dolgok valóban megváltozzanak, más gondolatokra van szükséged. (Abraham – Hicks) A változás a fejekben kezdődik!

 Mi történik most? 1. A SZERVEZET FELÉBRESZTÉSE segít demonstrálni, hogy a cél komoly, fontos, a változás elengedhetetlen 2. TERVEZÉS - KIVITELEZÉS (változás) vannak vezetők, akik képesek a változás hajtóerőivé válni, van egy szervezet, aki megértette a változás szükségességét és aki hajlandó a változásra egy értelmes cél elérése érdekében 3. VÁLTOZÁSOK FENNTARTÁSA Megvalósul a dolgok új módon történő irányítása, menedzselése, beépül a szervezet életébe VÉGCÉL:képessé tenni a szervezetet a változásra, a piaci igények állandó változásának követésére

 A célok, a cselekvés és a kommunikáció összhangja A VÁLTOZÁSOKNAK KÉT OLDALA VAN MÓDSZEREK: STRATÉGIA FOLYAMATOK STRUKTÚRÁK ESEMÉNYEK EMBERI OLDAL: VEZETÉSI KULTÚRA VÁLLALATI KULTÚRA EGYÜTTMŰKÖDÉS FEJLŐDÉSHEZ VALÓ HOZZÁÁLLÁS KÜLDETÉS, ALAPELVEK JÖVŐKÉP BPR Stratégia felülvizsgálat SLA

 A változások szinergiáinak kihasználása A SZERVEZETI KULTÚRA FEJLESZTÉSE, A VÁLTOZTATÁS SOHASEM ÖNMAGÁÉRT VALÓ CÉL, NAGYOBB VÁLTOZÁSI FOLYAMAT RÉSZE A CÉL FOLYAMATOS SZEM ELŐTT TARTÁSA, VÁLTOZÁSI IGÉNY FOLYAMATOS FENNTARTÁSA

 Kultúrakutatás – IV. negyedév Az átalakítás eszközei: a központosított irányítás lehető legnagyobb mértékű leépítése, a döntési és felelősségi jogosítványok arra a szintre történő delegálása, ahol a legtöbb információ áll rendelkezésre az ügyfelek igényeiről, a piac működéséről, kevés számú, de világos és valóban axiomatikus (alap) elvek, kötelezően érvényesítendő értékek meghatározása, a megvalósítási módjában, nagy szabadságfok és felelősség biztosítása értelmes és motiváló munka (sikerorientált munkavégzés általánossá válása) a végzett munka ellenértékeként szolgáló kompenzáció (teljesítmény és transzparencia) a korrekt vezető-beosztott viszony (vezető kiválasztás, változás képviselete) A pozitív és kívánatos kultúra irányában való elmozdulás esélye akkor nő meg, ha a tervezett szervezetfejlesztések megvalósulnak és az új működési mechanizmusok érvényesülése általánossá válik.

 Jövőkép alkotóműhely, workshopok Hová akarunk eljutni 2014-ig? Megfogalmazásra került: A társaság küldetése Célkijelölések Külső megítélés Növekedés, fejlődés Ügyfelek, termékek, szolgáltatások Szervezeti kultúra, munkatársak Vezetés Működés Környezet Értékek Bátorság, Tisztesség, Következetesség, Hagyománytisztelet Lojalitás, Dinamizmus, Igényesség

 Szinergiák kihasználása A Jövőkép megvalósítása és a kultúra viszonya Belső kommunikáció (nyílt, kétirányú, egyenes, bizalmat építő) Valamennyi munkatársra jellemző tulajdonságok (szakmai felkészültség, tájékozottság, elhivatottság, felelősségvállalás, teljesítményorientáltság, a posta céljaival való azonosulás, motiváltság, igény a folyamatos fejlődésre, képesség a folyamatos változásra és változtatásra, együttműködés a célok elérése érdekében) Szakmai sikerességünket megalapozza az egymás irányi bizalmunk, ügyfélorientált kultúránk A Posta olyan munkahely, amelyre büszkék vagyunk és ahol jó dolgozni (egymás eredményeinek elismerése, sikerorientáció, kreativitás, az ember érték, közösségi erő és összetartás, erkölcsi, anyagi elismerés, karrierút) Valamennyi vezetőre jellemző tulajdonságok (döntés, értékrend, célkövetés, végrehajtás, együttműködés, bevonás és azonosulás, teljesítmények elismerése, támogató, példamutató, visszacsatoló- fejlesztő) Hatékony szervezeti működés, jó gyakorlatok felismerése, megosztása

 Szinergiák kihasználása BPR egyeztetés - kultúra vonatkozások meghatározása Működési mód és normák átalakítása Az új működés fogalomköre (pl. mátrix működés, profit- és költségfelelősség, cégcsoport szintű gondolkodás, horizontális működés megerősödése, nemzetközi megjelenés, SLA alapú működés stb.) Munkatársak bevonása Felelősségvállalás, nyitottság, problémaérzékenység Személyes fejlődés iránti elkötelezettség Kapcsolatfelvétel a változásvezetőkkel (changechampion-okkal) Egységes kommunikációs üzenetek kialakítása

 A változások támogatása El kell érni egy kritikus tömeget! A felsővezetés mintaként szolgál. A működés és a fejlesztések azonos célt szolgálnak - a hangoztatott és a működő kultúra nem válik el! A FEJLESZTÉS 4 IRÁNYA Szemlélet fejlesztések Készségfejlesztések Működésfejlesztési programok Kultúraformáló akciók Kultúraformáló akciók A CÉL FOLYAMATOS SZEM ELŐTT TARTÁSA, VÁLTOZÁSI IGÉNY FOLYAMATOS FENNTARTÁSA

 A változás útja Forrás: Hewitt 2005

 A változások emberi oldala – vezetési kultúra VEZETÉSI KULTÚRA A vezetők gondolkodása, szellemisége meghatározó Vezetői megjelenés, aktivitás támogatás Vezetői példamutatás A változásokat az emberekben kell kialakítani, életük és munkájuk összefüggésében kell kezelni Új képességet kívánnak meg

 Az elkötelezett munkavállalók teljesítménye (Legjobb munkahelyfelmérés – 2011 alapján) FOLYAMATOK Teljesítménymenedzsment Vállalati hírnév Munkáltatói elégedettség ELISMERÉS Fizetés Juttatások Erkölcsi elismerés KAPCSOLATOK Felsővezetés Közvetlen felettes Munkatársak Emberközpontúság LEHETŐSÉGEK Karrierlehetőségek Szakmai fejlődés ÉLETMINŐSÉG Munka/élet egyensúly Munkakörnyezet Elkötelezettség Munkafeladatok Önmegvalósítás Hatáskör Folyamatok MUNKAVÉGZÉS

 A változások emberi oldala – együttműködés Képesség arra, hogy a közös eredmények elérésében a másik ember képességeit felismerjük elismerjük hozzájárulását, hozzáadott értékét elfogadjuk a kölcsönös egymásra utaltságot A fejlődéshez való hozzáállás, viszonyulás a jövőkép, stratégia ismerete vállalati értékek meghatározása A vállalati működés, szabályok átalakítása Nyílt, őszinte kommunikáció Motivált közösségek fenntartása Elismert vezetők, szakemberek MINDEZEK ALAPJA A BIZALOM AZ EMBERBEN ÉS A VÁLLALATBAN

 A munkavállalók felelőssége Nyitottság a változásokra A munkahely megbecsülése Lojalitás, elköteleződés és azonosulás Egyéni felelősségvállalás a szakmai munka során hozott döntésekért és tettekért Élethosszig tartó tanulás, önfejlesztés Tudatos belső és külső kapcsolatépítés Öngondoskodási attitűd erősödése (önmagamért is felelős vagyok)

 Legyen jó ide bejönni! ÖNMAGUNK MEGVÁLTOZTATÁSÁVAL, BELÜLRŐL ÉPÍTKEZVE TUDUNK SZEMLÉLETET FORMÁLNI, ÚGY HOGY AZ MIND A MUNKATÁRSAK, MIND A KÜLSŐ ÜGYFELEK MEGELÉGEDÉSÉT SZOLGÁLJA.