1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

Elektronikus vám – E-Customs
Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Dokumentációs, nyilvántartási és információáramlási rendszer Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Online pénztárgépek üzembe helyezése Indul az éleslövészet!
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére június 12.
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
Tájékoztatás az EKOP-1.A.2 projektnek az OSAP összeállítására gyakorolt hatásáról Mag Kornélia OST február 24.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
A HELYI IPARŰZÉSI ADÓVAL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSI SZABÁLYOK JANUÁR 1. NAPJÁT KÖVETŐ VÁLTOZÁSAI.
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Hatáskör változás a helyi iparűzési adóval kapcsolatban
Sajtótájékoztató július 25. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Tájékoztató a évről szóló személyi jövedelemadó bevallás és elszámolás lehetőségeiről (2007. január 16.)
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ AZ APEH TEVÉKENYSÉGÉRŐL BUDAPEST, JANUÁR 30.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Ellenőrzés, visszacsatolás
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére június 12.
Az APEH és a magán-nyugdíjpénztárak kapcsolata. az adózás rendjéről szóló évi XCII. törvény (Art.) 16. § (5)-(6), 31. § (2), 43. § (1), 52. § (7)
2008. november 11. E lszámoló egységes nyilvántartó rendszer kialakítása Elvégzendő feladatok, felmerült problémák Kozek András.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Az új pénzmosási törvény alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai a biztosítóknál.
Kormányszóvivői tájékoztató A fogyasztók biztonságáért Középtávú fogyasztóvédelmi politika Csizmár Gábor államtitkár Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Elektronikus fizetési meghagyás
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 13.
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
A hágai ítélet végrehajtásával kapcsolatos tárgyalások jelenlegi helyzete Dr. Kovács György, CSc, főtanácsadó, a Bős-Nagymarosi Tárcaközi Bizottság titkára.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika december 8.
Megújuló működési nyilvántartás
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Sérült bankjegyek és érmék átváltása Belházyné Illés Ágnes Magyar Nemzeti Bank Szakmai konzultáció október 6. MNB Antall József Konferenciaközpont.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
Tájékoztató az adózás rendjéről szóló törvény 2007-től hatályos változásairól.
Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, szeptember 2.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
2016. október 11. First Line Experts Kft. Hotel Griff Irodaház H-1113 Budapest, Bartók Béla út Adózási aktualitások 2017.
Ellenőrzések számvitele. Ellenőrzés célja az általa képviselt érdekek alapján: - k ülső ellenőrzés (adóhatósági, hitelezők..) - belső ellenőrzés - önellenőrzés.
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
A központosított illetményszámfejtő rendszer évi változásai
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
A családsegítő szolgálatok beilleszkedési programjai, a RÁT-ban részesülő személyek számára felajánlható szolgáltatásai:
E-ügyintézés az adózásban 2006.
A Minőségellenőrzési Eljárási Szabályzat
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
A családsegítő szolgálatok beilleszkedési programjai, a RÁT-ban részesülő személyek számára felajánlható szolgáltatásai:
Gyümölcsös ültetvények összeírása, 2017
Előadás másolata:

1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában

2 Bevezetés Történeti áttekintés 2006 júliusában elfogadásra került a évi LXI törvény, melynek alapján január elsejével életbe lépett a központosított bevallás és befizetés rendszere Az új rendszer alapján a foglalkoztatók a magánpénztári tagdíjakat havonta elektronikus úton az Adóhivatal felé vallják be és fizetik meg az Államkincstárnál pénztáranként nyitott APEH számlára 2006 szeptemberben megkezdődött az egyeztetés az Adóhivatal és a Pénztárak között az adat átadások módjáról

február 12-én a foglalkoztatók először teljesítették bevallásaikat és tagdíj befizetéseiket az Adóhivatal felé. A foglalkoztatók által átutalt pénzek tovább utalása a pénztárak felé a kezdetektől folyamatosan történik márciusától a Pénztárak és az APEH közötti együttműködés az erre készített Megállapodás alapján történik Az első bevallások 2007 június végén érkeztek meg a pénztárakhoz, az átadással egy időben sor került az adatszerkezeti leírás átadására is A legtöbb pénztár a tagoknak június 30-ig kiküldendő 2007 évi számlamozgásokat tartalmazó egyenlegértesítőjén tájékoztató jelleggel közölte a 2008-ban könyvelt, 2007 évre vonatkozó bevallás-befizetési adatokat Történeti áttekintés

4 Megtörtént a Pénztárak és az APEH közötti éves adategyeztetés, aminek a munkáltatóval történő teljes körű kommunikáció miatt volt nagy jelentőssége. Ennek értelmében az idén a Pénztáraknak helyett ig kell tájékoztatni a foglalkoztatókat a munkáltatói folyószámlájukról. Történeti áttekintés

5 Fontosabb változások Változás a bevallások vizsgálatánál Az APEH és a pénztárak által vezetett munkáltatói folyószámla eltérést mutathat, mivel az APEH foglalkoztatói, míg a pénztárak tagi szintű ellenőrzést végeznek, így előfordul, hogy az Adóhivatalnál hibátlan bevallást a pénztár nem tudja könyvelni. Változás az elmaradások behajtásánál A központosított bevallás-befizetés rendszerében a pénztáraknak nem kell külön megkeresniük az Adóhivatalt abban az esetben, ha a foglalkoztató nem teljesíti a befizetési kötelezettségét, hiszen a magánpénztári tagdíj, mint külön adónem bekerült az APEH végrehajtási rendszerébe.

6 Tájékoztatási feladatok a jelenlegi helyzet tükrében Közvetett tagi kommunikáció - fokozott kommunikáció a munkáltatókkal Pénztárunk az éves foglalkoztatói egyeztetés során felvállalta a munkáltatók teljes körű tájékoztatását elősegítve ezzel az eltérések rendezését Pénztárunk megmutatja az éves adategyeztetés eredményeképpen kapott adatok alapján az Adóhivatal által fogadott és a pénztár által könyvelt illetve hibás bevallásokat, ezek esetén tagi részletezéssel. Így a munkáltató a hibakódok összevetésével láthatja a hiba okát, valamint pénztárunk iránymutatást is ad a javításra vonatkozóan. Lényes a lehetőleg mindenre kiterjedő egyeztetés a munkáltatókkal az adatszerkezet egyeztetése miatt még a pénztárak nem adták át a hiányzó bevallások adatszolgáltatását az Adóhivatal felé

7 Tájékoztatási feladatok a jelenlegi helyzet tükrében Közvetlen tagi kommunikáció A pénztártagokkal történő kommunikáció Pénztárunknál – ellentétben a foglalkoztatói kommunikációval – nem célzott, azon tagokat tájékoztatjuk a központosított rendszerből adódó változásokról, akik megkeresik Pénztárunkat A hangsúlyt és az erőforrásokat a munkáltatóval történő minél gyakoribb és részletesebb tájékoztatásra kell fordítani a tagok egyéni számlájának minél hatékonyabb és gyorsabb rendezése érdekében Online egyenleglekérdezési felület bővítése megjelenítve minden, az ügyfelek felől igényként felmerült információt

8 Az elszámoló egységen alapuló választható portfoliós rendszer bevezetése után A hatályos törvényi előírások szerint január elsejétől minden magánpénztárnak létre kell hoznia az elszámoló egységen alapuló választható portfoliós rendszert Hozamérzékenység kérdése a pénztártag a bevallások későbbi időpontban történő könyvelése esetén akkor jár rosszul, ha a növekedési portfolió huzamosan jobban teljesít, mint a klasszikus, ami a jelenlegi piaci előrejelzések figyelembevételével a jövőben nem várható

9 Összefoglalás Fontos az eddigi Adóhivatal és pénztárak közötti egyeztetések tapasztalatai alapján a további hibák kiküszöbölése, ennek érdekében jöttek létre mind a bevallási, mind a befizetési oldalról munkacsoportok a Stabilitáson belül. A hibák kiküszöbölése és a még szükséges adatátadások elkészítése segíti elő leginkább a tagi ill. foglalkoztatói kommunikációt. Fontos a Pénztárak felelőssége, hiszen a mindenre kiterjedő kommunikációt jelenleg ők tudják biztosítani, illetve oda kell figyelni az APEH-el történő zökkenőmentes kommunikáció biztosítására.