PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
A tanári munka értékelése
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Értékelés a pedagógiában
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A matematikatanítási kutatások néhány kutatás-módszertani kérdése Mennyire zavarja az oktatási folyamatot az oktatási kísérlet? Dr. Munkácsy Katalin ELTE.
Pedagógiai kutatás (2) -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
EMLÉKEZÉS.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
A nevelés stílusa.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
IPPI ÁLTALÁNOS ISKOLA SZILÁGY MEGYE
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Kisiskolások élményszerű környezeti nevelése
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Az emberi tanulás.
Speciális tanulási nehézségek
A kontextus hatása a kollokációk megértésére Csiszár Orsolya ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskola.
Egy 20 évvel ezelőtt indult pedagógiai kísérlet eredményességi vizsgálatainak töredéke Visszapillantás az első logopédiai osztály indulására és a rendelkezésre.
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Középpontban a fejlődés
ELEMÉR
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Informatika bemeneti mérés
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Tudományos irányítók: Végzős hallgató:
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Hajdúszoboszló.      Tanulói létszám: 320 fő  ebből SNI-s: 29 fő.
LEGO Dacta program.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
A pszichológiai mérés alapjai
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Tóth Zoltán és Szalay Luca
Örömteli és eredményes matematikatanulás
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
3. osztályban.
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Előadás másolata:

PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás

A KÍSÉRLET TÁRGYA Az emlékezet szerepe a szorzótábla megtanulásában Az emlékezet szerepe a szorzótábla megtanulásában

PROBLÉMAKÉRDÉS Összefüggésben van-e a tanulók emlékezete a szorzótábla memorizálásával?

A KUTATÁS CÉLJA Annak megállapítása, hogy milyen mértékben befolyásolja az emlékezet fejlettsége a szorzótábla megtanulását Annak megállapítása, hogy milyen mértékben befolyásolja az emlékezet fejlettsége a szorzótábla megtanulását

AZ EMLÉKEZET Az információk tárolásának és előhívásának képessége Az információk tárolásának és előhívásának képessége Három szakasza van: kódolás,tárolás, Három szakasza van: kódolás,tárolás, előhívás Emlékezetünk a számolás fontos támasza Emlékezetünk a számolás fontos támasza Munkaemlékezet: rövid időre tárol, kisebb kapacitással Munkaemlékezet: rövid időre tárol, kisebb kapacitással Tartós emlékezet: hosszú időre tárol, nagyobb kapacitással Tartós emlékezet: hosszú időre tárol, nagyobb kapacitással

HIPOTÉZISEK A jó emlékezőképességgel rendelkező tanulóknak könnyebben megy a szorzótábla megtanulása. A jó emlékezőképességgel rendelkező tanulóknak könnyebben megy a szorzótábla megtanulása. Az emlékezetfejlesztő gyakorlatok segítenek a szorzótábla megtanulásában. Az emlékezetfejlesztő gyakorlatok segítenek a szorzótábla megtanulásában. Az önbizalom mértéke is befolyásolja a szorzótábla megtanulását. Az önbizalom mértéke is befolyásolja a szorzótábla megtanulását.

A KUTATÁSI MINTA BEMUTATÁSA Mezőfényi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya – kísérleti csoport Mezőfényi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya – kísérleti csoport Csomaközi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya- kontroll csoport Csomaközi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya- kontroll csoport Létszám: tanuló Létszám: tanuló

MÓDSZEREK, ESZKÖZÖK Induktív kutatási stratégiát használtunk és ezen belül a pedagógiai kísérletet. Induktív kutatási stratégiát használtunk és ezen belül a pedagógiai kísérletet. Módszerek: Módszerek: Feltáró kutatási módszer: Feltáró kutatási módszer: tudásszintmérés ( feladatlap) tudásszintmérés ( feladatlap) pszichológiai vizsgáló eljárás ( kérdőív) pszichológiai vizsgáló eljárás ( kérdőív)

A KÍSÉRLET LEBONYOLÍTÁSA Kezdeti teszt eredményeinek bemutatása Kezdeti teszt eredményeinek bemutatása Kontroll csoport teljesítménye 82.62% Kísérleti csoport teljesítménye 74.06%

Emlékezetfejlesztő gyakorlatok

A végső teszt eredményeinek bemutatása Kontroll csoport teljesítménye % Kísérleti csoport teljesítménye 72.03%

A kísérleti csoport eredményei a kísérlet előtt és után Név Kezdeti teszt Végső teszt B K10086 B E100 B A2015 D E2560 É M10076 H H K K A K P3952 K D4268 L F9479 M C8482 M A S I9685 T M10095 V B10081

Énkép- vizsgálat eredményei Csomaközi III. oszt. Mezőfényi III. oszt.

KÖVETKEZTETÉSEK Az emlékezet fejlettsége befolyásolja a szorzótábla tanulását Az emlékezet fejlettsége befolyásolja a szorzótábla tanulását A fejlesztő program következtében kis mértékben nőtt a fejlesztő programban részt vett tanulók teljesítménye A fejlesztő program következtében kis mértékben nőtt a fejlesztő programban részt vett tanulók teljesítménye Az önbizalom mértéke nem befolyásolja a szorzótábla megtanulását Az önbizalom mértéke nem befolyásolja a szorzótábla megtanulását