TUDOMÁNYOS KUTATÁS ÉS KUTATÁSFEJLESZTÉS a BBTE magyar háttérintézményi hálózatában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
ZEMPLÉN EURORÉGIÓ 1 XI. LOGISZTIKAI FÓRUM FEBRUÁR 18. CENTRALIZÁLT VAGY DECENTRALIZÁLT GAZDASÁG REGIONÁLIS FEJLESZTÉSEK Előadó: Juhász István ügyvezető.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
Falukép-védelmi program a Pogány-havas kistérségben Csíkszereda, november
határtalan technológia Szülőföldön boldogulás, határtalan technológia Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter Budapest, november.
Szlovákiai Magyar Adatbank
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
A Fórum Kisebbségkutató Intézet szerepe a magyar tudományos életben Tóth Károly Somorja, december 2.
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Legyen jobb a gyermekeknek!
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az ÚMVP intézményrendszere
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Széchenyi István Egyetem, Győr
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
COACH BioEnergy A biomassza energetikai hasznosításának erősítése és népszerűsítése Közép-Európában – egy nemzetközi információs és tanácsadói hálózat.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
1 „Fenntartható fejlődés” Új tartalmak közös (informatikai) platformon Kovács Kálmán államtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Szabadka, 2008.
Településszerkezet, Humán erőforrás Korompai Attila – TFTE 2012 május 31. Budapest.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
COACH BioEnergy A biomassza energetikai célú hasznosításának erősítése és népszerűsítése Közép-Európában – nemzetközi információs és tanácsadói hálózat.
BerekfürdőSzórványkonferencia  A Magyaratádi Református Egyházközséghez 3 gyülekezet tartozik (Igal, Kazsok és Büssü).  A Missziói Körzet.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
1 A Hungary for FP6 projekt a bemutatása Dr. Groó Dóra Tudományos és Technológiai Alapítvány.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

TUDOMÁNYOS KUTATÁS ÉS KUTATÁSFEJLESZTÉS a BBTE magyar háttérintézményi hálózatában

A TUDOMÁNYOS KUTATÁS RENDSZERE MA A KOLOZSVÁRI MAGYAR EGYETEMI INTÉZETBEN  Szakkutatások a háttérintézetekben – tagszervezetekben BIOLÓGUSOK APÁTHY ISTVÁN EGYESÜLETE Korszerű számítógépes romániai faunaleltár készítése és fejlesztése rovarokra két eltérő jellegű rovarcsoport példáján a szociológusok MAX WEBER TÁRSADALOMKUTATÁSÉRT ALAPÍTVÁNYA, Az erdélyi fiatalok helyzete, jövőképe és nemzeti tudata A romániai magyarság létszámcsökkenésének demográfiai okai KRIZA JÁNOS NÉPRAJZI TÁRSASÁG, A gazdaságok orientációs stratégiái két faluban [1] [1] A moldvai csángó közösségek identitásának, szokásainak vizsgálata ENTZ GÉZA MŰVELŐDÉSTÖRTÉNETI ALAPÍTVÁNY, Erdélyi magyar települések épített örökségének inventarizációja Pusztuló kastélyok, udvarházak kutatása Erdély koraújkori művészettörténeti forrásainak feltárása, közzététele A POLITEIA Magyar Politikatudományi Társaság, Kisebbségi törvénytervezet koncepciója és funkciói Etnopolilika és etnoregionális pártok

FARKAS GYULA EGYESÜLET a matematikáért és az informatikáért, FILOLÓGUSOK LÁTHATATLAN KOLLÉGIUMA, PRO PHILOSOPHIA ALAPÍTVÁNY Erdélyi filozófiai hagyományok Politikaelméleti, kisebbségjogi kérdések Alkalmazott hermeneutika Társadalom-nyelv-logika RÉGÉSZEK PÓSTA BÉLA EGYESÜLETE. Gyergyószárhegyi kastély régészeti kutatása Porolissumi amfiteátrum régészeti feltárása Érábrányi református templom régészeti kutatása FÖLDRAJZOSOK CHOLNOKY JENŐ TÁRSASÁGA Cholnoky térképészeti hagyatékának feltárása, rendszerezése ANTROPOLÓGUSOK DESIRÉ ALAPÍTVÁNYA Kolozsvár: életmód város és falu között Feminizmus és társadalmi nemek az erdélyi viszonyok között

INTERDISZCIPLINÁRIS MUNKACSOPORTOK A KMEI KERETÉBEN I. A KMEI Oktatáskutató Munkacsoport rövidtávú feladatai: A BBTE oktatói minőségvizsgálati és oktatáskutatási irodáival való együttműködés, amelynek kereteit már Csata Zsombor kialakította. A BBTE hallgatóinak nagymintás vizsgálata az oktatás minőségével való elégedettség, a továbbtanulás és jövőtervezés vizsgálata. (felelős Magyari Tivadar, Veres Valér) Az iskolaválasztás és a társadalmi mobilitás vizsgálatára vonatkozó kutatás kivitelezése az erdélyi középfokú oktatási hálózat keretében. (felelősök Gergely Erzsébet, Ercsei K) Oktatásra, oktatási migrációra vonatkozó statisztikák begyűjtése, feldolgozása és felhasználói szempontok szerinti rendszerezése az oktatásszervezés számára (Felelős Horváth István) Közös elektronikus információs rendszer kialakítása, amely a gyors szakértői konzultációra is alkalmas (felelős Ercsei Kálmán) A tanárképzés Bolognai struktúrára való átalakításával járó problémák vizsgálata (felelős Ferencz Rita) Szakmai kapcsolat kiépítése a budapesti Felsőoktatási Kutatóintézettel.

II. Regionális Tanulmányok Munkacsoport Az erdélyi fejlesztési régiók kialakításának megalapozása Kistérségi régiók létrehozásának tudományos megalapozása A regionális különbségek tudományos vizsgálata Szakértői háttér a régiófejlesztés számára III. Környezetvédelmi munkacsoport Környezetvédelmi problémák feltárása és megoldási javaslatok kidolgozása Az EU csatlakozással járó környezetvédelmi intézkedések nyomonkövetése Szakértői munka biztosítása a Környezetvédelmi minisztérium számára (magyar államtitkárság)

A FELSŐOKTATÁSBAN ZAJLÓ TUDOMÁNYOS KUTATÁS TÁMOGATÁSA -- a kutatásfinanszírozás rendszere – belső pályázatok 1.ALPROGRAM: Kutatási programok költségeinek támogatása 2. ALPROGRAM: Kutatói ösztöndíjak folyósítása kategóriák: kategóriák: A. hallgatói ösztöndíj A. hallgatói ösztöndíj B. doktorandusz és junior kutatói ösztöndíj C. senior ösztöndíj 3. ALPROGRAM: Kutatói állások létesítése a KMEI és tagszervezetei keretében 4. ALPROGRAM: Nemzetközi konferenciákon való részvétel támogatása, magyar nyelvű szakkönyvek, jegyzetek és tudományos folyóiratok kiadásának támogatása

A KMEI STRATÉGIAI TERV MÁS RÉSZEI Szakkollégiumi központ épület és tanulmányi központ építése

Építészeti leírás: Terveink szerint az épület négyemeletes lenne, emeletenként negyven kétágyas szobával és kiegészítő termekkel (olvasó- és tévészoba, mosókonyha). Kettős szerkezetben minden két szobát kiszolgálna egy közös előtér, ebből nyílna a mellékhelyiség és a zuhanyzó. A szobák alapterülete 14,28 nm, ehhez járul minden két szoba mellé egy 10 nm alapterületű előtér a mellékhelyiséggel. Egy emelet lakófelülete így 772 nm, ehhez járulnak 25%-os szorzóval még a közlekedési felületek, valamint ugyancsak 25%-os szorzóval a falak és statikai elemek. Egy emelet hasznos felülete 965 nm, teljes épített felülete 1200 nm. Az épület teljes épített felülete 4800 nm

FázisokApáczai Közalapítvány Magyar költségvetés Román költségvetés és más forrás Összesen 2005/ / / / Mindösszesen Költségterv évekre lebontva (HUF)

A Kolozsvári Magyar Szakkollégiumi Központ működtetése -- elitképző programok a tömegoktatás kiegészítésére –

Köszönöm a figyelmet.