A kompetencia alapú oktatásról Than Károly Ökoiskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola A kompetencia alapú oktatásról
Ilyenek vagyunk 9. Fagyal osztály 2009/2010
Órai munka: Képességek – Napi gyakorlat Kevés ténytudás Szerény képességek Minimális szorgalom Motiválatlanság
A csoportbontásban rejlő lehetőségek Új tanulásszervezési eljárások Kooperatív tanulási technikák Differenciált feladatkiosztás – egyéni fejlesztési lehetőségek Tanulói autonómia Személyes sikerélmények
Tömbösített órák adottságai Filmnézés Informatikai eszközök alkalmazása Múzeumpedagógiai órák, Terepgyakorlat – élő helyszínek
Nyitott szemmel
Hol sírjaink domborulnak… Megemlékezések
Fejlesztett kompetenciák Olvasás, szövegértés Fogalommagyarázat Ábra-, képelemzés Órai tanulás – memória Önálló véleményalkotás: érvelés PowerPoint bemutatók készítése – elsajátított ismeretek bemutatása
Bevésődés nehézségei Tanulók befogadó-képessége korlátozott: fáradtság a nap végére Sok a megtanulandó tananyag – ciklusonként 3 – 4 lecke Tanulás folyamatossága Számonkérés rendszeressége Otthoni tanulás Hosszú távú memória
Projekt-napok 2010
Csak erősen! Sok sikert mindenkinek:‘ D