A kompetencia alapú oktatásról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Angol nyelvi kompetencia
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
A kompetencia-alapú oktatás egy kétpólusú iskolában Baja Előadó: Bernschütz Judit.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Projektmunka.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.
Kompetencia alapú oktatás
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Kompetensek lettünk? június 27..
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
Office 2010 oktatása szakközépiskolában Fodor Gábor Antal Békésy György Szakközépiskola.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Előadás másolata:

A kompetencia alapú oktatásról Than Károly Ökoiskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola A kompetencia alapú oktatásról

Ilyenek vagyunk 9. Fagyal osztály 2009/2010

Órai munka: Képességek – Napi gyakorlat Kevés ténytudás Szerény képességek Minimális szorgalom Motiválatlanság

A csoportbontásban rejlő lehetőségek Új tanulásszervezési eljárások Kooperatív tanulási technikák Differenciált feladatkiosztás – egyéni fejlesztési lehetőségek Tanulói autonómia Személyes sikerélmények

Tömbösített órák adottságai Filmnézés Informatikai eszközök alkalmazása Múzeumpedagógiai órák, Terepgyakorlat – élő helyszínek

Nyitott szemmel

Hol sírjaink domborulnak… Megemlékezések

Fejlesztett kompetenciák Olvasás, szövegértés Fogalommagyarázat Ábra-, képelemzés Órai tanulás – memória Önálló véleményalkotás: érvelés PowerPoint bemutatók készítése – elsajátított ismeretek bemutatása

Bevésődés nehézségei Tanulók befogadó-képessége korlátozott: fáradtság a nap végére Sok a megtanulandó tananyag – ciklusonként 3 – 4 lecke Tanulás folyamatossága Számonkérés rendszeressége Otthoni tanulás Hosszú távú memória

Projekt-napok 2010

Csak erősen! Sok sikert mindenkinek:‘ D