M-kormányzat Üzleti lehetőségek Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A direkt marketing fogalma
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Helyzettudatosságra épülő megoldások a közigazgatásban (LBS)
MARKETING.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Készitette: Dima Dániel Leckekönyv: VTS SZABADKA Szabadkai Műszaki Szakfőiskola Tantárgy: Elektronikus ügyvitel Tanár: dr Zlatko Čović.
Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai Dr. Budai Balázs Benjámin egyetemi adjunktus Budapesti Corvinus Egyetem – Közigazgatástudományi Kar – Közigazgatás-Szervezési.
KÖNYVEINKKÖNYVEINK M-Government T-Government Közigazgatási portalógia Mobil kormányzati eszközök Latest Technological Ttrends E-rendszerek a köz- igazgatásban.
Verfasser · weitere Angaben
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
Reklámozás, Public Relations
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Munkavédelem és controlling
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
GNSS rendszerek Dr. Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Közigazgatástudományi Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government.
Önkormányzati WAP-os megoldások Fejre állított ügymenetek Tózsa István – Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatástudományi Kar Közigazgatás-Szervezési.
Az m-kormányzat lehetőségeinek átértékelése, perspektívák 2005 végén Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési.
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.

Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
OTP portál e-volúciója: iCRM = ügyfélre szabott kiszolgálás Joós István üzletfejlesztési igazgató.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Az elektronikus szolgáltatások előnyei és veszélyei
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Szellemi alkotások és a versenyjog évi LVII. Új törvény (Versenytörvény), amely január 1-jén lépett hatályba évi LVII. Új törvény (Versenytörvény),
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
GINOP programidőszak rövid áttekintése.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
XXIII. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Integrált vezetői információrendszer önkormányzatoknak Zalaszám Informatika Kft. Varga János projektvezető.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Dr. Apjok András Budapest, SZIM, Magyar Információs Társadalom Stratégia Az egészségügyi és szociális ágazati információs stratégia ismertetése,
az Akasztói Szikiponty
? ÜGYFÉL - BANK INTERAKCIÓ TRANZAKCIÓK TEVÉKENYSÉGEK CSATORNÁK
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Partnerség és együttműködés
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
prezentációja A bemutató és annak tartalma a HT ZRT szellemi terméke!
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Átlátható folyamatok ügyviteli rendszerekkel
Előadás másolata:

M-kormányzat Üzleti lehetőségek Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government Kutatócsoport

Tartalom  Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Mobil marketing  SMS mint értékesítés-ösztönző eszköz  SMS mint stratégiai kommunikációs eszköz  Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások  Mobil hírszolgáltatás  Az SMS marketing jövője  Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára

Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Tartalmak kapcsolati mátrixa

Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Az üzlet felépítése:  A tartalom tulajdonosa szerződik egy tartalomszolgáltatóval (ASP-vel), ASP vállalja:  Tartalom sms alapú kiküldését  Emeltdíjas szám biztosítását  Küldő applikáció specifikálását, kifejlesztését, üzembentartását,  Kimutatások, elszámolás elkészítését  Ügyfélszolgálat ellátását (ez átvállalható)  Innovatív fejlesztések ajánlását  Tartalom tulajdonosa két dologért felel: tartalom (legyen friss!) és ennek propagálása (ez megosztható)  ASP a GSM operátorral szerződik,  Operátor terheli be az ügyfelet,  Elszámol az ASP felé

Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség

 Nézzük konkrét számokkal!

Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Automatizált válasz és statisztika

Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Válasz és bevétel – emeltdíjas szavazásnál

Mobil marketing  A mobil marketing célja az SMS gyorsaságában, azonnaliságában rejlik. Termékről, szolgáltatásról szóló üzeneteket azonnal, a megfelelő célcsoporthoz juttatni!  Újdonsága: Interaktivitás – kétirányú kommunikáció (már a megnyitással olvasom, jelzem, hogy olvastam...)  Hatékonysága épp ezért is kimagasló Telemarketing: 5%, SMS: 50% eredményez eladást  Helyhez kötött információk: prémium jelleg (pl.: A földszinti XY boltban ezzel az SMS-sel 10% árengedményt kapsz!!!)  SPAM veszélye! ( spam töredéke, költségvonzata miatt...)  A pártok is marketingelik magukat (!) lásd: közösségi felhasználások, m-propaganda!

SMS mint értékesítés-ösztönző eszköz  Klub szolgáltatások  Árleszállításról  Akcióról  Új üzlet nyitásáról  Aktuális programokról stb.  Az SMS továbbküldhető, így a kampány láncreakciót indíthat – a növekedéssel tovább építhető az ügyfél adatbázis! (az adatbázis érték!)  Nyereményjátékok (kupakba rejtett kódok)  Ösztönzésen kívül márkaépítés – (Főleg az FMCG – Fast Moving Consumer Goods termékeknél)

SMS mint stratégiai kommunikációs eszköz  Márkaépítés v. Lojalitás programok részeként (ügyfélkör megtartására)  Kvízjátékok – erősebb interaktivitás, nagyobb elkötelezettség, márkaépítés, ismertség növekedés, esetleges bevétel  Fogyasztói és adatvédelmi jogokat figyelembe vevő célzott reklám alakítható ki  Gyorsabb manőverezési lehetőség, érzékenyebb piaci reagálás

Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások  Pérmium jellege két tényezőn alapul:  Tudom, hol vagyok: Bármilyen navigációs szolgáltatással kincset ér  A szolgáltatás tudja, hol vagyok: MPS (Mobile Positioning System) – szűrhető és testreszabható a tartalom  Azaz lehetővé válik  az egyén térbeli és személyi azonosítása,  a lokális információk hasznosítása  Közigazgatási felhasználása kézenfekvő (okmányirodák általános SMS-e!)

Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások  Legjobb gyakorlatok:  Dél-Korea: (KTF) gyermekkövető szolgáltatás  Svédország: (Telia) üldözők és üldözöttek játéka, mobiltelefon alapján találják meg egymást, kapcsolódó tv-műsor (cross-media)  Orange: „találd meg a legközelebbit”, éttermek, pénzautomaták, hotelek, kaszinók, állomások;  Berlin: Rendőrség „csendes SMS”, telefon aktív jele meghatározza tulajdonosának helyzetét is...  RFID (Rádiófrekvenciás azonosítás)  Árukövetés (iratkövetés), azonnali statisztikák, kihasználtság (leterheltség)  Óriási megtakarítás, gyorsaság, hatékonyság  MHz-es sávban működik

Mobil hírszolgáltatás  Gyorsaság, tömörség, emberközeliség  Niche piacok számára kézenfekvő megoldás  Más helyekről aránytalanul nehezen és késve beszerezhető információk  Szubkultúráknak  Hobbicsoportoknak  Rajongóknak  Szurkolóknak  Ide tartonznak még:  Figyelmeztető SMS-ek (bármilyen eseményről)  Bankkártyával és egyéb pénzügyi ügyletekkel kapcsolatos események SMS-ei  Útvonal tervezők (BMGE)  Felvételi információk (OFI)

Mobil hírszolgáltatás  T-zones tematika:  a legfontosabb közéleti hírek villámgyorsan (napi 3-7 SMS),  belföldi hírek profi hírfogyasztóknak (napi 3-10 SMS),  híradók és rádiókrónikák előtt összefoglaljuk a nap legfontosabb híreit (napi 2, délben és este 1-1),  wapos linkek, újdonságok, wapos hírek, tippek (ingyenes, csak a regisztrációs SMS díját kell megfizetni, napi 1-2 SMS),  BUX-kosár legfontosabb változásai, rendkívüli árfolyammozgások (napi 3 SMS: tőzsde nyitáskor, 13 órakor, zárás után, és rendkívüli esemény esetén),  tudományos felfedezések, szenzációk, érdekességek (napi 1-2 SMS),  bűnügyek, balesetek, katasztrófák (napi 1-2 SMS).

Az SMS marketing jövője  A lehetőség felismerése és elterjedése  2006-ra napi 1 milliárd SMS csak Nyugat-Európában  Integrált marketing:  Ügyfélmenedzsment  Promóció  Termékmenedzsment  Marketing-kutatás  Pontosabbá válhat a célpiac meghatározása, a vevői szükségletek feltárása, a meg nem fogalmazott igények kielégítése  Nem csupán a piac kiszolgálása, hanem a piac megteremtése is  A multimédiás üzenetek nehezen veszik át az SMS helyét  A közszféra fokozatos térhódítása, közigazgatási szolgáltatások promóciója

Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára  Emelt díjas SMS az hivatalok szolgálatában.  Információlekérés, információ-adás feliratkozás alapján, (Mikor lesz…? Mi a határideje…? Mennyibe fog kerülni…?)  Szavazás - Véleménynyilvánítás – (bármely megadott kérdéskörben, rögzített, vagy nyílt válaszok alapján)  Nyomtatványigénylés ( re, vagy postai címre)  Hivatali fizetős hírlevél (szerkesztett, specifikusabb hírlevél)

Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára  Normál díjas ipari sms-működtettetés  „Klub-szolgáltatás” - Feliratkozás utáni rendszeres küldés, az ügyfelet a regisztrációs SMS terheli, más nem. (A költségviselő a hivatal)  Ide ültetethető mindazon I-es kategóriában felsorolt közigazgatási szolgáltatás, melynél a hivatal kiemelt érdeke, hogy a szolgáltatást népszerűsítse, bevezesse, illetve a szavazatok számát növelje.  Hivatali nem specifikus hírlevél  Számlázás információ-mennyiség alapján (MMS-felé mutató lehetőségek)  Miután az MMS-alapú megoldások jelenleg fejlődnek ki, így ennek csak elvi lehetőségét érdemes megemlíteni.

Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára Felhasználható (nyújtható) adattípusok: Állampolgároknak  személyi jellegű adatok  iskolai végzettséggel, képzéssel kapcsolatos adatok  tulajdonnal kapcsolatos adatok  munkahellyel kapcsolatos adatok  lakóhellyel kapcsolatos adatok  egészségügyi adatok  közlekedési adatok  távközlési adatok  kulturális adatok  turizmus  szociális, humanitárius tevékenység  az állam és az önkormányzatok működésével kapcsolatos adatok Vállalkozásoknak  az egyes országok gazdasági helyzetéről szóló adatok  a potenciális vevőkre, felhasználókra vonatkozó adatok  konkurensekre vonatkozó adatok  beszállítókra vonatkozó adatok  közlekedéssel, infrastruktúrával, hírközléssel kapcsolatos adatok  környezeti és természeti erőforrások adatai  törvényi környezetre, szabványokra előírásokra vonatkozó adatok

Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára Adatforrásoktól eltekintve, a legkönnyebben végrehajtható szolgáltatások Sorszám igénylés – pl. okmányirodai ügyintézéshez. Információ kérés – pl. önkormányzati fogadóórák idejének lekérése. Nyomtatvány igénylés. Ebek bejelentése és nyilvántartásba vétele. Véleménykutatás – pl. az ügyintézéshez történő mobilhasználati kedv felmérése. Közterület foglalási engedélyezési eljárás. Lakossági vélemény-nyilvánítás. Önkormányzati hírlevél. Figyelmeztető üzenetek – pl. méhészek értesítése permetezéskor. Népszerűsítő üzenetek – pl. az új SMS alapú szolgáltatások bevezetésekor. Tájékoztatás határozat meghozataláról. Önkormányzati üzenetek – a lakosság tájékoztatása (pl. közüzemi szünetek bejelentése, választási programok ismertetése, fórumok idejének közlése)

Köszönöm figyelmüket! Viszontlátásra!