A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Projekt általános bemutatása
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
Somogy megyei projektek
Beruházási projektek dokumentációja
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Projektmenedzsment szervezet: EuroAdvance Közgazdasági Tanácsadó Kft.
Várpalota elkerülő építése
műszaki osztályvezető
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
Dr. Cser-Palkovics András polgármester Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja.
Tantanya mérföldkövek 2004-től máig Június Akciósorozat laktanya- ingatlanért.
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
EKOP Elektronikus levéltár
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
KEOP / A barlangokban egykor kialakított világítási rendszerek energiatakarékos, a lámpaflóra kialakulását és terjedését minimalizáló.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
GÖDÖLLŐI KIRÁLYI KASTÉLY A Gödöllői Királyi Kastély, komplex, környezetbarát üzemeltetést lehetővé tevő újjáépítése és családbarát szolgáltatásokkal történő.
Galovicz Mihály, IH vezető
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Záhony térség: stratégiai pont a kelet- nyugati kereskedelemben november 11. Dr. Veres János kormánybiztos MINISZTERELNÖKI HIVATAL.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
2006 Az új energia stratégia fő célkitűzése a megújuló energiaforrások hasznosítási lehetőségének vizsgálata  napenergia hasznosítási lehetőségek  hőszivattyús.
LOT 2 – LOT 3 Csepeli hálózatfejlesztés I. és II.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Stratégiai kérdések az energetikában Kecskeméten, a TERMOSTAR Kft. szemszögéből.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Szajol-Püspökladány vasútépítés Szajol–Kisújszállás vonalszakasz pályaépítési munkái Kisújszállás–Püspökladány vonalszakasz pályaépítési.
A projekt főösszege: ,-Ft
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Projekt ismertető Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Főutca program PILISVÖRÖSVÁRON
Előadás másolata:

A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében Összehangolt vasúti és közúti fejlesztések

A projekt tartalma Vasút: Záhony térségében a vasúti infrastruktúra fejlesztése; az árufuvarozási határátmenetet biztosító széles és normál nyomtávú gerinchálózat és az árufuvarozási és logisztikai kapacitásokat kiszolgáló vontatóvágány-hálózat ütemes felújítása Közút: Záhony térség belső közúti infrastruktúrájának az ipari, logisztikai befektetésekkel összehangolt fejlesztése

Áruforgalom (millió tonna) A fejlesztés szükségessége A Záhonyi Logisztikai Körzet áruforgalma 2015-ben az alábbiak szerint alakul (KTI 2007): Forgalom generálója Áruforgalom (millió tonna) A jelenlegi logisztikai terület evolúciós fejlődése 3,5 Távol-Keletről vonzott vasúti forgalom* 2,5 Lemezhengermű 1,5 Gépkocsitelep 0,2 Tranzit megállítása Összesen 7,6

VASÚTFEJLESZTÉS

Záhony térségének vasúthálózata

„A” alprojekt, I. fázis: Tuzsér (kiz. ) rpu „A” alprojekt, I. fázis: Tuzsér (kiz.) rpu. – Eperjeske országhatár vonalszakasz (1. rész)

„A” alprojekt, I. fázis: Tuzsér (kiz. ) rpu „A” alprojekt, I. fázis: Tuzsér (kiz.) rpu. – Eperjeske országhatár vonalszakasz (2. rész)

Egyéb alprojektek Alprojekt / fázis Leírás „A” alprojekt, II. fázis: Eperjeske rendező pályaudvaron egy tolató vágányutas biztosítóberendezés „B” alprojekt, I. fázis: Záhony országhatár (68. vágány) – „500-as” térség (104. vágány)– Komoró Eperjeske rpu. – Tornyospálca átrakó vontatóvágány Záhony (kiz.) – Eperjeske rpu. (delta) „B” alprojekt II. fázis: Komoró állomáson a „B” kivitelezési alprojektek NKH engedélyköteles részei

Vasúti projektek útvonalterve (főbb dátumok) Tevékenység 2008. szeptember 30. Tervezés befejezése 2008. november 15. Pályázati kiírás a projektek megvalósítási szakaszára 2008. november 30. Pályázatok benyújtása a részletes megvalósíthatósági tanulmánnyal, műszaki engedélyezési dokumentációkkal, és tulajdonosi hozzájárulásokkal együttesen 2009. január Értékelés, bíráló bizottsági döntés 2009. február 28. Támogatási szerződés megkötése 2009. március 15. Kivitelezési közbeszerzési eljárás eredményhirdetése 2009. december Kivitelezési munkák befejezése

KÖZÚTFEJLESZTÉS

Ütemezés I. ütem: 4115. j. összekötő úttól Tiszabezdéd – Tiszaszentmárton útig, illetve a Tiszabezdéd elkerülőig II. ütem: Fényeslitke keleti elkerülő útja délen a 4145. j. összekötő úttól a Komoró elkerülő útig, illetve átkötés innen a 4. sz. főútba külön szinten a jelenlegi 4145. j. összekötő út felett, a 100 sz. Nyíregyháza – Záhony vasútvonal felett a meglévő keskeny és a leendő széles nyomtávú vasút felett III. ütem: Komoró elkerülő útja a II. ütemben megvalósuló Fényeslitke elkerülő úttól a 4145. j. útig, a 4145. j. összekötő út felújítása Komoró és Tiszabezdéd elkerülő utak között, valamint a Tiszabezdéd elkerülő út a 4145. j. úttól az I. ütemben megépülő út déli csomópontjáig

A projekt jelenlegi állása A tervezésre vonatkozóan nyílt közbeszerzési eljárást bonyolítottunk le, melyet a Roden Kft. nyert. Tervezési szerződés aláírása: 2008. június 23. (a tervezés is az építési ütemeknek megfelelően három lépcsőben történik.) Folyamatban lévő tervezési munkarészek: I. ütem: építési engedélyes terv készül, beadási határidő hatóság felé 2008. augusztus 11. II.-III. ütem: tanulmánytervi variációk 2008. július 28-ával leszállítva, augusztus 8-ig döntés a változatokról, majd folytatódik a munka az engedélyes terv készítésével

Építés előkészítése I. ütem: 2008. november elejétől területszerzés, majd régészet, és kivitelező kiválasztása 2009. áprilisáig II. ütem: 2009. áprilisától területszerzés, régészet, kivitelező kiválasztása 2009. szeptember közepéig III. ütem: 2009. augusztus elejétől területszerzés, régészet, majd kivitelező kiválasztása 2010. augusztusáig Építés tervezett ütemezése: I. ütem: 2009. áprilisától 2009. év végére II. ütem: 2009. októberétől 2010 év végéig III. ütem: 2010 októberétől 2011 év októberéig

Ütemezések tarthatósága, kockázatok I. ütem: 2008. november elejétől területszerzés, majd régészet, és a Magyar Kormány, Miniszterelnöki megbízottjának utasítása rendkívül szoros ütemezést igényelnek, ezért több folyamatot párhuzamosan kell elvégezni, így megnőnek az ütemezés tarthatóságának kockázatai: elhúzódó engedélyezési folyamatok elhúzódó területszerzés elhúzódó régészet építés elhúzódása, kedvezőtlen időjárás stb. A GKM felé 2008. 04.09-én küldött levelünkben részletes tájékoztatást adtunk az ütemezés kockázatairól, valamint a PSZMK szerinti átfutási idő hosszáról (I. ütem kivitelezése: PSZMK betartása mellett: 2009. november - 2010 október, Kormányzati elvárás a 2009. év végi építés befejezés)

Ütemezések tarthatósága, kockázatok Összességében elmondható, hogy a kockázatok és a tarhatóságok az I. ütemben a legnagyobbak, a II. ütemben bár több a rendelkezésre álló idő, a feladat a különszintű keresztezések miatt bonyolultabb, itt nagyobb az építés elhúzódásának kockázata, a III. ütem estében a legkisebb az elhúzódás kockázata

Finanszírozás Előkészítés: Közlekedésfejlesztési Operációs Programból 100% Európai Uniós támogatással, támogatási szerződés aláírásáig útpénztár előfinanszírozással. Szerződéses ár: 99,6 millió Ft (bruttó) Területszerzés, Régészet, Építés: Uniós támogatással. A 2247/2007. (XII. 31.) Kormányhatározat mellékletében meghatározott összeg: 7 166 millió Ft (bruttó) és az előkészítésre fel nem használt 200,4 millió Ft, összesen: 7 366 millió Ft (bruttó)

Köszönöm a figyelmet!