Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
Advertisements

Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
Projekt általános bemutatása
Mobilitás-utazási módok
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
Bemutatkozik a Pilis-Buda-Zsámbék
1 A BTT évi eredményei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 26.
Városi közforgalmú közlekedés tervezése 1 Hálózat
KITÖRÉSI LEHETŐSÉGEK A FŐVÁROS ÉS A RÉGIÓ KÖZLEKEDÉSÉBEN
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
A városi tömegközlekedés III.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Lakossági fórum szeptember 15. Szentendre HÉV végállomás és térsége szabályozási terve Szentendre Egres út alatti 2. számú fejlesztési terület (Tegez.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Az előadás tartalma módválasztás
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben
ChemLog, ChemLog T&T projekt és a DINS rendszer Ing. Jaroslav ČERMÁK Chemlog T&T projekt koordinátor.
Fotó-összeállítás: Susánszky Ferenc Szöveg: Dékányné Szalai Katalin Dévaványa Felemelkedéséért Közhasznú Alapítvány, Somodi Mária Magyar Közlekedési Klub.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Közlekedéstudományi Konferencia Győr március
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Korszerű gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában Feld István Mártonalelnök, VEKE.
Intelligens elektromos kerékpárkölcsönző rendszerek telepítése és üzemeltetése
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
Előzetes javaslatok az öko-mobilitás elősegítéséhez az osztrák-magyar határtérségben EMAH projekt Virág Álmos, projektvezető.
Városi közlekedés, forgalomtechnika 15. előadás
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Menetrendek.
Előadás másolata:

Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat Keserű Imre, tagozatvezető-helyettes

Zsúfolt autóbusz viszonylatok a reggeli időszakban

A térség közútjainak kapacitáskihasználtsága

Veke.hu

A tervezés menete Térszerkezet, település-hálózat és demográfia Tervezési prioritások meghatározása Térszerkezet és demográfia változásának tendenciái Fejlesztési koncepció SWOT analízis Közlekedési hálózatok fejlődési tendenciái Projektjavaslatok Közlekedési hálózat Motorizáció Közlekedési munkamegosztás Utazási igények előrejelzése

1. Tervezési prioritások

Tervezési prioritások Helyzetfeltárás Lakóhelyi és gazdasági szuburbanizáció 2021: Népességnövekedés 43% - 70.000 fő Napi 34.000 többlet utazás Budapest irányában A többletigények környezetvédelmi és területhasználati okok miatt személygépkocsival nem elégíthetők ki Reális alternatíva: az autóbusz-vasút ill. személygépkocsi-vasút (P+R) összekapcsolása  új közlekedési rendszerre van szükség

Tervezési prioritások A hálózat kialakításának szempontjai Budapest elérhetőségének javítása Hiányzó térségen belüli kapcsolatok létrehozása Új fejlesztési gócpontok elérhetőségének biztosítása TóPARK Talentis Szomszédos kistérségek elérhetőségének javítása (Piliscsaba, Pilisvörösvár, Bicske, Érd felé)

Tervezési prioritások Az új közlekedési rendszer elemei: Intermodális csomópontok P+R parkolók Vasút: megbízható, kényelmes, gyors Összehangolt menetrendek (vasút-autóbusz) Jó kapcsolódás a helyi közlekedési hálózathoz Egységes tarifarendszer Megfelelő információ A rendszer csak akkor lehet sikeres ha annak minden eleme megvalósul és jól működik!

Tervezési prioritások Új P+R parkolók : gyaloglási távolság? információ? megközelíthetőség? Új intermodális terminál: gyalogos útvonalak, aluljárók, lépcsők? ráhordó buszhálózat? menetrendek összehangolása? Vasútra ráhordó autóbuszhálózat: egységes tarifarendszer? elektronikus információk, utazástervező?

2. Fejlesztési koncepció

Javasolt fejlesztések – I. ütem: Ütemes menetrend

II. ütem Új haránt irányú hálózat kialakítása

Vonal Pilisvörösvár – Zsámbék – Herceghalom – Etyek – Sóskút – Érd

2. Vonal Perbál – Budajenő – Telki – Páty – Biatorbágy – (Budaörs)

3. Vonal Budakeszi – Törökbálint – Érd Budakeszi – Budaörs – Budapest Budaörs – Érd

Vasúti kapacitás növelése Budapest-Déli Pu. – Bicske – (Tatabánya): 3-4 egységes motorvonatok közlekedtetése 30 perces követéssel Budapest-Kelenföld – Biatorbágy között betétjárat 30 perces követéssel  Biatorbágy, Törökbálint, Budaörs állomásokról csúcsidőben 15 perces követés www.logsped.hu

3. Javasolt projektek

Javasolt projektek Az elővárosi vasúti rendszerhez illeszkedő, illetve a térség haránt irányú közlekedési kapcsolatrendszerét biztosító autóbusz-hálózat létrehozása. Intermodális központ létrehozása Biatorbágyon, Herceghalmon ésTörökbálinton P+R parkolók kiépítése a térség vasútállomásain Autóbuszmegállók fejlesztése Autóbuszállomás létesítése Zsámbékon Elektronikus forgalomirányítás és utasinformációs rendszer bevezetése A vasútállomások kerékpáros és gyalogos elérhetőségének fejlesztése Budakeszi és Budaörs budapesti kapcsolatának fejlesztése – Megvalósíthatósági vizsgálat

Javasolt projektek Intermodális központ létrehozása Biatorbágyon, Törökbálinton és Herceghalmon Autóbuszos és egyéni (szgk., kerékpár) közlekedés összekapcsolása Az átszállások megkönnyítése érdekében cél: Kis gyaloglási távolság Átszállás lehetőleg közös peronon Kereskedelmi és szolgáltató egységek (élelmiszerbolt, egyéb üzletek, bankfiók, postahivatal, stb.) létesülnek. Többfunkciós intermodális központ jön létre, ami hozzájárul az adott település és környékének ellátásához.

Javasolt projektek Autóbuszmegállók fejlesztése Az autóbusz-közlekedés vonzerejének növelése érdekében felújításra kerülnek az érintett megállók: 68 megállóban alap szintű kiépítés (esőbeálló, pad, szemetes, menetrendi információ, a könnyű beszállást elősegítő járdasziget, buszöböl, ahol lehetséges) 15 megállóban (településközpontok, vasútállomások és átszállóhelyek) emelt szintű (elektronikus utasinformáció)

Javasolt projektek Autóbuszállomás létesítése Zsámbékon Zsámbék mint kiemelt átszálló csomópont A jelenlegi buszforduló nem megfelelő Új állomás: kocsiállások, tárolóhelyek, utasváró, elektronikus utastájékoztatás, kiszolgáló helyiségek Elektronikus forgalomirányítás és utasinformációs rendszer bevezetése Elektronikus, GPS alapú forgalomirányító rendszer kiépítése  járatok pontossága és az üzemeltetés hatékonysága javul Valós idejű utastájékoztatás a fontosabb megállókban, végállomásokon, vasútállomási megállóhelyeken, internetes és mobiltelefonos integrációval

Hogyan tovább? Integrált ütemes menetrend: 2009-ben megvalósult Vasúti ráhordás: korlátozott mértékben megvalósult Intermodális központok: KÖZOP pályázat P+R parkolók tervezése: folyamatban Biatorbágy – Tata vasúti szakasz felújítása: tervezés alatt Az integrált közlekedési rendszer továbbtervezése: térségi közlekedési modell elkészült

Köszönöm a figyelmet! keseru.imre@kti.hu