„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, 2007. szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Határmenti együttmûködés az EU-ban Mit jelentenek a Régiók? Klaus Klipp Fõtitkár Európai Régiók Gyûlése, Strasbourg.
Advertisements

1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai.
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
„Alkalmazási útmutatók szerepe és jelentősége az EasyWay projektben – kapcsolat az ITS Direktíva specifikációival” július 11. ITS Hungary Egyesület.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
műszaki osztályvezető
A CONNECT és az Autópálya
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Hazai ITS stratégia az európai ITS Intézkedési Terv tükrében
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
Az EasyWay „Alkalmazási Útmutatók” jelentősége, szerepe, elfogadásuk folyamata március 8. KKK – ITS Hungary Egyesület workshop Dr.- habil. Lindenbach.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
ITS Budapesten.
Dr.- habil. Lindenbach Ágnes
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A jövő közúti ellenőrző rendszere, a FAIR és ASSET-Road projektek „Hogyan tovább? Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után” konferencia Budapest, november.
Dr.-habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető egyetemi tanár
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
Fővárosi forgalomtechnikai és ITS-fejlesztések (értékeink védelmében) Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató BKK Közút Zrt. Csomópont-felülvizsgálat.
Hazai ITS alkalmazások az európai tendenciák tükrében – EasyWay projekt június 17. Magyar Közút Nonprofit Zrt. Dr.- habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető.
1 A nemzeti ITS rendszer-felépítési terv a magyar úthálózatra, valamint a nemzeti rendszerfelépítések harmonizációja HITS – Hungarian ITS Framework Architecture.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
Beszámoló az EG 4 „Változtatható jelzésképű táblák harmonizációja” szakértői csoport munkájáról Tomaschek Tamás forgalomszabályozási csoportvezető Állami.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
A térinformatika lehetőségei a közlekedésszervezésben Barsi Árpád BME Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék.
Az INTERREG III programok Magyarországon. Phare CBC Programok Magyarországon prog. AUSTRIA 62 MEUR Au-Slovenia 3 MEUR Au-Slovakia.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Hódmezővásárhely Megyei Jogú
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
Energiahatékonysággal a vállalkozások költségcsökkentéséért Nagy Judit Külkapcsolati munkatárs Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Intelligens közlekedési rendszerek
Előadás másolata:

„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár

ITS rendszerek fejlődését meghatározó tendenciák A közlekedés globalizációjának felgyorsulása az új EU országok csatlakozása miatt Európában; Európai és regionális együttműködés felerősödése az intelligens közlekedési rendszerek és szolgáltatások területén határon átnyúló megoldással (MIP I.: CONNECT, MIP II.: EASYWAY projekt); Közlekedésbiztonság szerepének felerősödése: EU Bizottság eSafety kezdeményezése.

Stratégiai jellegű EU dokumentumok „Intelligens közlekedési rendszerek alkalmazása a Transz- európai úthálózaton” c évi TEN-T jelentés; „White Paper: Európai Közlekedéspolitika 2010-ig: itt az idő dönteni” (2001. szeptember); eSafety / eCall témához kapcsolódó EU közlemények; „European ITS service – Deployment of intelligent transport system in the road sector in Europe” (TEMPO Titkárság kiadványa, 2003.); „Keep Europe moving – sustainable mobility for our continent”, mid-term review of the European Commission’s 2001 Transport White Paper, 2006.

MIP I: TEMPO projektek Célkitűzés: az ITS rendszerek harmonizált alkalmazása a TERN hálózaton, ill. az „információs társadalom” megvalósítása a közúti közlekedés területén. TEMPO projektek: CENTRICO, VIKING, CORVETTE, STREETWISE, SERTI, ARTS. A projektek témakörei: o forgalmi menedzsment és forgalomszabályozás, o utazási információs szolgáltatások, o rendkívüli események/ veszélyhelyzetek kezelése, o elektronikus útdíjgyűjtés, o forgalomirányító központok, o „horizontális feladatok”.

CONNECT (Co-ordination and Stimulation of innovative ITS activities in Central and Eastern European Countries) 2004-től 3 évre tervezett 7. euroregionális projekt. Résztvevő országok: Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia, Szlovénia, illetve Ausztria, Németország és Olaszország (valamint nemzetközi szervezetként az ERTICO). Cél: határon átnyúló forgalom minőségének javítása az ITS alkalmazások harmonizált, összehangolt fejlesztésével. Koordinált forgalmi menedzsment és magas színvonalú utazási információk biztosítása a kiemelt európai korridorokon.

Hazai részvétel a CONNECT projektben I. fázis: Tanulmányok/megvalósíthatósági tanulmányok szerepeltek túlsúllyal - összesen 11 tanulmány készült a GKM, az ÁAK zrt., a MK, az IHM, a MR összefogásával. Kiemelt jelentőségű munkák: forgalmi monitoring az M7 autópálya szakaszaira, forgalmi menedzsment rendszer felépítése az M7 autópályára, forgalomirányító központ migrációjának elkezdése, rádiós információs rendszerek felépítésének megkezdése, ún. rendszerfelépítés módszeres kialakításának megkezdése (egyes működő és a jövőben létesítendő rendszereket keretbe foglalandó).

Új partnerek bevonásával (UKIG, FKF zrt.) a megvalósíthatósági tanulmányok mellett a pilot-projektek, megvalósítások kerültek előtérbe – 14 projekt készült el. Kiemelt jelentőségű munkák: az M7 autópálya forgalomszabályozó- és információs rendszer kiépítése, az autópálya forgalomirányító központ és a fővárosi forgalomirányító központ együttműködés fejlesztése, az utazási információs rendszerek fejlesztése, együttműködés megkezdése osztrák és szlovák partnerekkel a határon átnyúló forgalmi menedzsment területén, DATEX alapú adatcsere felépítése. Hazai részvétel a CONNECT projektben II. fázis:

A stratégiai jellegű tanulmányok mellett a pilot-projektek és a megvalósítások kerülnek előtérbe, 15 projekt tervezett. Kiemelt jelentőségű feladatok: az autópálya-hálózat forgalomszabályozási- és információs rendszerek további kiépítése, az autópálya forgalomirányító központjának fejlesztése, az autópálya és a budapesti forgalomirányító központ közötti együttműködés továbbépítése, a közlekedési/utazási információs rendszerek további kiépítése (RDS-TMC, multimodális információs rendszerek). Hazai részvétel a CONNECT projektben III. fázis:

MIP II: EASYWAY Az európai együttműködés az ITS rendszerek és szolgáltatások területén az EU Bizottság közötti új költségvetési periódusában is folytatódik. Indok: „Fehér Könyv” évi felülvizsgálata alapján az ITS rendszerek a jövőben kiemelt prioritásként szerepelnek. A jelenlegi „euró-regionális” projektek szakértői közösen dolgozták ki az EASYWAY projektet.

EASYWAY projekt I. Fokozott együttműködés a harmonizált, határon átnyúló forgalmi menedzsment és az információs szolgáltatások területén az alábbi célokkal: torlódások csökkentése 25 %-kal a szolgáltatási színvonal emelése érdekében; közlekedésbiztonság növelése 25 %-kal, hozzájárulva a kitűzött 50 %-os halálos áldozati szám csökkentéséhez; CO 2 kibocsátás csökkentése 10 %-kal, céldátum: 2020.

EASYWAY projekt II. Európai megvalósítások (DA: DeploymentActivities): DA 1:Európai dimenziójú közlekedési információs szolgáltatások Valósidejű szolgáltatások Előrejelző szolgáltatások DA 2: Forgalmi menedzsment szolgáltatások Forgalmi menedzsment szolgáltatások határon átnyúló kooperációval Dinamikus forgalmi és hálózati menedzsment Véletlen esemény észlelése és kezelése DA 3: Teherszállítás és logisztikai szolgáltatások Információs és teherforgalmi menedzsment szolgáltatások Intermodális áruszállítás DA 4: Hatékony info-kommunikációs technológia infrastruktúra Monitoring infrastruktúra fejlesztése Forgalomirányító központok fejlesztése Információcsere megteremtése

EASYWAY projekt III. Európai tanulmányok: Európai méretű hálózati forgalmi menedzsment és ko- modalitás; Közlekedési információk európai léptékű folytonossága és ko-modalitás; Változtatható jelzésképű táblák harmonizációja; DATEX II rendszerek; Teherszállítás és logisztika; Egyéb ITS alkalmazások ( eCall, jármű-infrastruktúra interfészek, Galileo alkalmazások a közlekedésben, közlekedésbiztonság).

Köszönöm figyelmüket! Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár ITS Hungary Egyesület főtitkár Tel/fax: