FUTÁR projekt – célok és eszközök

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt. Budapest, szeptember 30.
Az EDR szerepe a Rendőrség műveletirányításában
Kritikus infrastruktúra védelme
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Győr város közösségi közlekedés fejlesztési koncepciója
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
Dr. Kocsis István vezérigazgató
A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Járatütemezési optimalizáció
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
november 16. „Kötetlenül kötöttpályán” Fejlődés – Egységes minőség – Környezetvédelem – Fenntarthatóság.
1 A BKV Zrt. tarifakoncepció javaslata A BKV különböző időtávú vállalati stratégiai céljainak áttekintése Optimalizált működési hatékonyság.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
ITS Budapesten.
A Regionális Operatív Programok keretében zajló pályázati lehetőségek ismertetése Stefán László ROP Irányító Hatóság június 17., Budapest.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
WEBBASE - GPS alapú elektronikus menetlevél
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Controlling a gyakorlatban
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Miről lesz szó? e-ticketing
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Az előadás tartalma módválasztás
Intelligens közúti kereszteződés
TMC: aktuális közelekedési hírek GPS-re
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Intelligens közlekedési rendszerek
1.
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A BŰNÜGYI HELYZET ÉRTÉKELÉSE
Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

A FORGALOMIRÁNYÍTÁS ÉS UTASTÁJÉKOZTATÁS FEJLESZTÉSE FUTÁR PROJEKT A FORGALOMIRÁNYÍTÁS ÉS UTASTÁJÉKOZTATÁS FEJLESZTÉSE Gelencsér László BKV – FUTÁR Projektiroda 2011. december 7.

FUTÁR projekt – célok és eszközök A Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer fejlesztése és korszerűsítése Célok A közösségi közlekedési információk rendszerszemléletű begyűjtésével, feldolgozásával, értékelésével és hasznosításával biztosítja a közösségi közlekedési rendszerek versenyképességének jelentős javulását. A közlekedési infrastruktúra és a járműpark fejlesztéséhez képest lényegesen kisebb beruházással biztosítja a meglévő járműpark hatékonyabb működtetését, és az utasok színvonalasabb és kiszámíthatóbb kiszolgálását. Eszközök Műholdas jármű-helyzetmeghatározó rendszer (GPS) Új forgalomirányító rendszer és diszpécserközpont Dinamikus utastájékoztató rendszer Jelzőlámpa-befolyásolás Adat- és beszédkommunikáció Terjedelem A BKV Zrt. villamos-, trolibusz- és autóbusz-hálózata

FUTÁR projekt – rendszerelemek

FUTÁR projekt – utastájékoztatás A tömegközlekedési járművek pozíciójának ismeretében azok közlekedéséről a nap 24 órájában előrebecslés adható: bármely megállóhelyre megadható a járművek várható indulási ideje forgalmi zavar esetén automatikus tájékoztatás adható A FUTÁR megoldásai az információk átadására Internet: utas oldali online járműkövetés valós idejű útvonaltervezés Mobil eszközök: SMS lekérdezés SMS értesítés Megállóhelyek: megállóhelyi, csomóponti kijelzők (hangszóróval) rádiós hangszórók Járművek: külső és belső kijelzők akusztikus tájékoztatás

FUTÁR projekt – utastájékoztatás Közterületi utastájékoztatás 257 új közterületi utastájékoztató egység: csomóponti kijelző (hangosítással) – 19 db megállóhelyi kijelző (hangosítással) – 201 db monitor – 37 db További 74 db, már meglévő eszköz kerül integrálásra. a járművek valós indulási idejének kijelzése a felkínált utazási alternatívák révén a várakozási és utazási idő csökkentése tájékoztatás a járatok forgalmát érintő változásokról a kiszámíthatóság, megbízhatóság megteremtése a szolgáltató iránti bizalom növelése Járműfedélzeti utastájékoztatás automatikusan működő akusztikus tájékoztatás minden járművön meglévő kijelzők illesztése 987 db járművön új kijelzők beépítése 545 db járművön

FUTÁR projekt – háttérrendszer Új beszédkommunikációs hálózat A jelenleg polgári célra elérhető legmodernebb, szabványos digitális rádiótechnika: frekvenciatakarékos nagy megbízhatóságú dinamikus csoporthívás-képzés Adatkommunikáció forgalomban lévő járművekre: 3G+HSDPA hálózat telephelyeken: wi-fi hálózat Új diszpécserközpont Szabó Ervin téren 32 db munkaállomás Forgalomirányítás folyamatainak szoftveres döntéstámogatása Jelzőlámpa-befolyásolás Teljesítmény-elszámolás Járművezetői teljesítmények Alvállalkozói teljesítmények A térképen zölddel vannak jelölve a megfelelő rádiós lefedettségű területek.

A FUTÁR projekt alapadatai A projekt beruházási költsége: 6.648.583.280 Ft Ebből önrész: Támogatásintenzitás: 2.656.969.487 Ft 60% Telepítendő eszközök Forgalomirányításba vont, járműfedélzeti eszközzel szerelt jármű 2295 járművön Közterületi kijelző 257 megállóhelyen Járműfedélzeti kijelző 2024 új kijelző eszköz Diszpécserközpont kialakítása 32 munkaállomás Adat-, és beszédkommunikációs hálózat Budapest + agglomeráció Telephelyi adatkommunikáció 14 telephely Jelzőlámpa befolyásolás 30 csomópont A projektben kialakítandó informatikai rendszernek köszönhetően minden, a közösségi közlekedésben résztvevő járműről valós idejű információval fogunk rendelkezni, amit több csatornán (internet, mobil eszközök, call center, utastájékoztató eszközök, Fővinform, stb.) keresztül elérhetővé teszünk utasaink részére. Így mind az utazás előtt, mind az utazás közben tájékoztatást tudunk adni járataink közlekedéséről, vagy az utazási körülmények megváltozásáról. Ezzel biztosítani tudjuk, hogy utasaink mindig a lgyorsabb - vagy a számukra legkedvezőbb - alternatívát választva jussanak el céljukhoz. További lehetőségként a rendszer a keletkező adatokat szabványos formátumban képes más informatikai rendszereknek átadni, illetve onnan adatokat átvenni. Ezáltal a belső felületen is megjelenhetnek más, utasinformációs, vagy forgalomirányító rendszerektől átvett adatok (BKSZ, Volánbusz, Elvira, TMC stb.), illetve mi is képesek leszünk információkat átadni külső rendszerek számára. A több mint 250 megállóhelyre kihelyezett megállóhelyi kijelzők, a GPS helyazonosításnak köszönhetően pontos információt adnak a járatok megállóhelyi indulásáról. Ez csökkenti utasaink bizonytalanságérzetét, lehetőséget ad a várakozási idő kihasználására, növelve ezzel az utazás komfortját. A megállóhelyi eszközök igény szerint hangos utastájékoztatást is képesek lesznek, ezzel segítve a vakok és gyengénlátók tájékoztatását. A projekt keretében elvégzett eszközbővítésnek köszönhetően a járműfedélzetre helyezett utastájékoztató eszközökkel a járművek túlnyomó többsége, és ezzel egyúttal minden utasunk elérhetővé válik a forgalomirányító központból, így számukra a rendkívüli forgalmi szituációk esetén is teljes körű tájékoztatást, azonnali információt tudunk biztosítani. A kialakított forgalomirányító rendszer minden járműre vonatkozóan hiteles helyazonosítási adatokkal fog rendelkezni, amely lehetővé teszi a forgalom teljes körű felügyeletét. Ez minden esetben lehetőséget biztosít a járatsűrűség optimalizálására, többfajta algoritmus szerint is (pontosság, egyenletesség). Ennek hatására csökken a járművek zsúfoltsága, amely növeli az utazás komfortját. További pozitívum, hogy a központosított forgalomirányítás számára hatékony átszálláskezelés áll rendelkezésre a teljes hálózat bármelyik vonalkapcsolatára vonatkozóan. Fontos kiemelni, hogy ennek nem előfeltétele elektronikus utastájékoztató eszköz megléte. Minden olyan eltérés esetén, amely a forgalomirányítás beavatkozását igényli, a rendszer előre meghatározott paraméterek alapján kalkulált megoldási javaslatokkal támogatja az utazási igények optimális biztosítását, kiemelten kezelve az esélyegyenlőségi szempontokat.

FUTÁR projekt – Hatások, eredmények Tömegközlekedési járművek előnyben részesítése a jelzőlámpás csomópontokon Utazási idő csökken  A tömegközlekedés versenyképessége javul Keringési idő csökken  Járműigény csökken  A szolgáltató költségei csökkennek Forgalomirányítás Kedvezőbb forgalomfelügyeleti és -beavatkozási feltételek  Javuló menetrendszerűség Forgalmi tervezés: több és pontosabb adat a járművek közlekedéséről Javuló elszámolhatóság Megtakarítási lehetőségek tárhatók fel Dinamikus utastájékoztatás Gyorsabb információtovábbítás (valós idejű információk) Pontosabb információk Javuló megbízhatóság Szélesebb körű tájékoztatás Mindig tudható, hogy a járművek honnan hová közlekednek Mindig tudható, mikor érkezik a jármű a megállóba Ha a jármű nem érkezik, mindig tudható, miért. Alternatív utazási javaslat adható. A FUTÁR szolgáltató-független, térben kiterjeszthető, integrált informatikai rendszer.

Továbbfejlesztési lehetőségek – FUTÁR 2 Volumenében Több közterületi kijelző Több jelzőlámpa HÉV bevonása Metró bevonása Társszolgáltatókkal való integráció Funkcionalitásban E-ticketing járműdiagnosztika

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! gelencserl1@bkv.hu