REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron 2009.04.17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MRTT VII. Vándorgyűlés Szabadka, november Az Európai Területi Együttműködés Programok stratégiai kérdései Dr. Hámory Jenő.
Advertisements

Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Felzárkózás, infrastruktúra fejlesztés, uniós források felhasználása március 12. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
A nem EU-tagállamok lehetőségei és korlátai az Európai Unió Duna Régió Stratégiájában Lőrinczné Dr. Bencze Edit.
Térszerkezeti sajátosságok Közép-Kelet-Európában
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
EURÓPAI DUNA STRATÉGIA Parkoló pálya vagy gyorsítósáv – Napi Gazdaság Logisztikai konferencia 2010 április 27 Budapest Dr.Doór Zoltán Elnök Magyar Logisztikai.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Galovicz Mihály, IH vezető
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Nemzetközi kapcsolatok RFÜ Vissi András Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht Sopron, február 1.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Együtt a vállalkozásokért Zala megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány Dömökné Srágli Lívia projektmenedzser.
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A ReTInA projekt bemutatása ReTInA nyitókonferencia október 6. Budapest, Magyarország.
KEXPORT Klaszter Céljai Őri István KEXPORT Klaszter Bizottság elnöke
Hol ér véget a selyem út? A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. KÖZ- ÉS VÁNDORGYŰLÉSE Révkomárom, november 24–25. Selye János Egyetem.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
GYSEV CARGO Zrt. Észak-déli árufuvarozási korridor május 6. Szalai Zsolt gazdasági vezető GYSEV CARGO Zrt.
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
Előzetes javaslatok az öko-mobilitás elősegítéséhez az osztrák-magyar határtérségben EMAH projekt Virág Álmos, projektvezető.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron

REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS A GYSEV Zrt fejlesztése és helye a régióban Ács Sándor vezérigazgató helyettes

A GYSEV Zrt. vasútvonala ma

Árufuvarozási teljesítmények a válságban ezer tonnaezer tonnakm

Személyszállítási teljesítmények a válságban ezer utas ezer utaskm

Stratégiai szövetség keresése az árufuvarozásban Minőségi és méretbeli bővülési stratégia Közszolgáltatási szerződés a személyszállítási szolgáltatásokra Technológiai fejlesztések, vonalfelújítás Hatékonyságnövelés, folyamatszabályozás Költségszerkezet felülvizsgálata Intézkedések a válság kezelésére

Régiós kulcsszerep a határt átlépő vasúti forgalomban

Vonalunk része a nemzetközi TEN-T hálózatnak A Wien–Ebenfurth–Sopron–SzombatheIy–Körmend– Szentgotthárd–Graz korridor az 1692/96/EC döntés alapján az Európai TEN-T vasúti hálózat része

Kapcsolódási lehetőségünk az Európai Prioritási Tengelyekhez A vasútvonal észak–déli kapcsolatot teremt a 23. számú és a 6. számú prioritási tengelyen keresztül a Balti- tengertől az Adriai-tengerhez. Hasonló kapcsolat jön létre a 17. számú és 22. számú tengelyek között Ausztriából, Németországból, Csehországból a 6. sz. tengely felé

A GYSEV Zrt. stratégiai célkitűzése – regionális méretű szolgáltatóvá válás GYSEV 2008 GYSEV 2009 ÖBB MÁV Budapest MÁV Pécs MÁV Szeged SZ / HZ vonalakjelenlegátveendőösszesen magyar199,5607,2806,7 osztrák89,0231,05320,05 összesen288,5838, ,75

észak-német- és ARA-kikötők Németország, Benelux Olaszország, adriai kikötők Szlovénia, Horvátország adriai kikötők Balkán török, görök kikötők Románia, Bulgária Ukrajna, Oroszország, Kína Az árufuvarozás főbb tervezett irányai

Személyszállítási stratégia A régióban meghatározott méretű A régióban meghatározott méretű,utas centrikus és integrált szolgáltatásokat nyújtó társaság kialakítása a közösségi közlekedés szerepének erősítése, közlekedési szövetség kialakításának felgyorsítása, közúti szolgáltatások integrálása önkormányzatok érdekeltté tétele, szolgáltatás - optimalizáció, közlekedési ágak közötti munkamegosztással hatékony, a megrendelő számára átlátható gazdálkodással folyamatos termék- és minőségfejlesztés

Vasúti pályahálózati stratégia - a GYSEV Zrt. a Nyugat-dunántúli Régió vasúti pályahálózat működtetőjeként erősíti a régió kohéziós szerepét, valamint az észak-déli vasúti összeköttetés versenyképességét - az EU elvárás: a régiós struktúra - versenyhelyzet a vasúti pálya működtetése területén - hatékony szervezet eredményes működés

Szombathely-Szentgotthárdi projekt Európai Uniós támogatás kormánydöntés év eleje: Európai bizottsági jóváhagyás, kivitelezés befejeződhet. 50 milliárd forint –200 millió € feladat:Sopron–Szombathely, Szombathely –Körmend–Szentgotthárd

Fejlesztések a régióban pályázat útján P+R: Győr-Sopron vonal I. ütem: 11 állomáson P+R, ebből 2 helyen új megállóhely (Sarród – Ágfalva) Szombathely-Szentgotthárd vonal: 8 állomáson P+R Közös (vasút-volán) pályaudvar kialakítás: Körmend - Szentgotthárd

Egyéb fejlesztések Logisztika fejlesztése terén 6600 m2 raktár épül a Soproni Logisztikai Központban A régió településfejlesztésének segítése társult partnerként Részvétel a közlekedési szövetség létrehozásában, ehhez a vonatkozó tanulmányok, tervek elkészítése Régió fejlesztéseit szolgáló INTERREG –es pályázatokhoz kapcsolódás

A vasútfejlesztés eredménye A menetidő csökken, a szolgáltatás minősége nő A közlekedésbiztonság növekszik A környezetterhelés, a zaj- és rezgésterhelés csökken A régió elérhetősége kiszámíthatóvá válik,a turizmus fejlődésnek indul Fejlődik a régió gazdasága és ipara, új munkahelyek jönnek létre Kialakul a régióban az intermodális személyszállítási rendszer, létrejön a Regionális Közlekedési Szövetség Áruszállítás terén: az áru eljutási ideje csökken, nő a logisztikai tevékenység hozzáadott értéke

A GYSEV fejlesztése a RÉGIÓ fejlődése !! KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET !