REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS A GYSEV Zrt fejlesztése és helye a régióban Ács Sándor vezérigazgató helyettes
A GYSEV Zrt. vasútvonala ma
Árufuvarozási teljesítmények a válságban ezer tonnaezer tonnakm
Személyszállítási teljesítmények a válságban ezer utas ezer utaskm
Stratégiai szövetség keresése az árufuvarozásban Minőségi és méretbeli bővülési stratégia Közszolgáltatási szerződés a személyszállítási szolgáltatásokra Technológiai fejlesztések, vonalfelújítás Hatékonyságnövelés, folyamatszabályozás Költségszerkezet felülvizsgálata Intézkedések a válság kezelésére
Régiós kulcsszerep a határt átlépő vasúti forgalomban
Vonalunk része a nemzetközi TEN-T hálózatnak A Wien–Ebenfurth–Sopron–SzombatheIy–Körmend– Szentgotthárd–Graz korridor az 1692/96/EC döntés alapján az Európai TEN-T vasúti hálózat része
Kapcsolódási lehetőségünk az Európai Prioritási Tengelyekhez A vasútvonal észak–déli kapcsolatot teremt a 23. számú és a 6. számú prioritási tengelyen keresztül a Balti- tengertől az Adriai-tengerhez. Hasonló kapcsolat jön létre a 17. számú és 22. számú tengelyek között Ausztriából, Németországból, Csehországból a 6. sz. tengely felé
A GYSEV Zrt. stratégiai célkitűzése – regionális méretű szolgáltatóvá válás GYSEV 2008 GYSEV 2009 ÖBB MÁV Budapest MÁV Pécs MÁV Szeged SZ / HZ vonalakjelenlegátveendőösszesen magyar199,5607,2806,7 osztrák89,0231,05320,05 összesen288,5838, ,75
észak-német- és ARA-kikötők Németország, Benelux Olaszország, adriai kikötők Szlovénia, Horvátország adriai kikötők Balkán török, görök kikötők Románia, Bulgária Ukrajna, Oroszország, Kína Az árufuvarozás főbb tervezett irányai
Személyszállítási stratégia A régióban meghatározott méretű A régióban meghatározott méretű,utas centrikus és integrált szolgáltatásokat nyújtó társaság kialakítása a közösségi közlekedés szerepének erősítése, közlekedési szövetség kialakításának felgyorsítása, közúti szolgáltatások integrálása önkormányzatok érdekeltté tétele, szolgáltatás - optimalizáció, közlekedési ágak közötti munkamegosztással hatékony, a megrendelő számára átlátható gazdálkodással folyamatos termék- és minőségfejlesztés
Vasúti pályahálózati stratégia - a GYSEV Zrt. a Nyugat-dunántúli Régió vasúti pályahálózat működtetőjeként erősíti a régió kohéziós szerepét, valamint az észak-déli vasúti összeköttetés versenyképességét - az EU elvárás: a régiós struktúra - versenyhelyzet a vasúti pálya működtetése területén - hatékony szervezet eredményes működés
Szombathely-Szentgotthárdi projekt Európai Uniós támogatás kormánydöntés év eleje: Európai bizottsági jóváhagyás, kivitelezés befejeződhet. 50 milliárd forint –200 millió € feladat:Sopron–Szombathely, Szombathely –Körmend–Szentgotthárd
Fejlesztések a régióban pályázat útján P+R: Győr-Sopron vonal I. ütem: 11 állomáson P+R, ebből 2 helyen új megállóhely (Sarród – Ágfalva) Szombathely-Szentgotthárd vonal: 8 állomáson P+R Közös (vasút-volán) pályaudvar kialakítás: Körmend - Szentgotthárd
Egyéb fejlesztések Logisztika fejlesztése terén 6600 m2 raktár épül a Soproni Logisztikai Központban A régió településfejlesztésének segítése társult partnerként Részvétel a közlekedési szövetség létrehozásában, ehhez a vonatkozó tanulmányok, tervek elkészítése Régió fejlesztéseit szolgáló INTERREG –es pályázatokhoz kapcsolódás
A vasútfejlesztés eredménye A menetidő csökken, a szolgáltatás minősége nő A közlekedésbiztonság növekszik A környezetterhelés, a zaj- és rezgésterhelés csökken A régió elérhetősége kiszámíthatóvá válik,a turizmus fejlődésnek indul Fejlődik a régió gazdasága és ipara, új munkahelyek jönnek létre Kialakul a régióban az intermodális személyszállítási rendszer, létrejön a Regionális Közlekedési Szövetség Áruszállítás terén: az áru eljutási ideje csökken, nő a logisztikai tevékenység hozzáadott értéke
A GYSEV fejlesztése a RÉGIÓ fejlődése !! KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET !