A piacszegmentáció és a célpiaci marketing

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fogyasztói magatartás I.
Advertisements

Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
STP marketing.
MARKETING.
MARKETING 1.ELŐADÁS.
Primer és szekunder kutatás
Piac és verseny A piac marketing szemléletű felfogása
Marketing BA Marketingstratégia és marketingtervezés
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
Művelődésmarketing A célpiaci marketingstratégia kialakítása:
Piacszegmentáció és pozicionálás 2. szeminárium
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Árpolitika a turizmusban
A fogyasztói magatartás
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Dr. Piskóti István Marketing Intézet
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
A ppt fájlokat a GTK honlapján…
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Marketingkommunikáció
A külső környezet elemzése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Bauer András - Berács József:
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
7. Vállalatgazdaságtan gyakorlat
6. PIACSZEGMENTÁLÁS, CÉLPIAC KIVÁLASZTÁS, TERMÉKPOZÍCIONÁLÁS (STP)
Szegmentáció & pozicionálás.
Az árképzés szempontjai
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Az üzletek operatív működtetése
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A külső környezet elemzése
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
Célpiaci marketing.
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Marketing II. előadás Kovács István
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
4. Marketing előadás A piacszegmentáció, és a pozícionálás
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
SuperShop törzsvásárlói program
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

A piacszegmentáció és a célpiaci marketing 9.fejezet

Célpiaci marketing Három fő lépése: Piacszegmentáció A célpiac kiválasztása Piaci pozícionálás

A piacszegmentáció szintjei Tömegmarketing Szegmentációs marketing Szegletmarketing Lokális marketing Egyéni marketing Személyes marketing

A piacszegmentáció lépései A kutatás Kérdőív vagy interjúk A fogyasztók motivációiról, attitűdjeiről, szokásairól A termékjellemzők fontossági sorrendje Termékhasználati jellemzők Márkaismertség Demográfiai, geográfiai, pszichográfiai és médiajellemzők Stb.

A piacszegmentáció lépései Az elemzés Faktoranalízis a leginkább korreláló változók megállapítására Klaszteranalízis meghatározott számú szegmentum kialakítására

A piacszegmentáció lépései A profilmeghatározás Minden klaszter megkülönböztethető a többitől a vásárlók attitűdjei, szokásai, demográfiai, pszichográfiai és médiajellemzői alapján.

A fogyasztói piac szegmentációjának alapjai Fogyasztók jellemzői alapján Földrajzi Demográfiai Pszichográfiai jellemzők. Magatartás szerinti szegmentáció Többváltozós szegmentáció

Szegmentáció a fogyasztók jellemzői alapján Földrajzi szegmentáció Demográfiai szegmentáció Népességi jellemzők (kor, nem, jövedelem, stb.) alapján Ezek a legnépszerűbb ismérvek A fogyasztók igényei, preferenciái e jellemzőkhöz igazodnak Ezen ismérvek könnyen mérhetők Pszichográfiai szegmentáció Életstílus és/vagy Személyiség alapján.

Magatartás szerinti szegmentáció Alapja a vásárlóknak a termékhez való viszonya Jellemzők: Felhasználási alkalmak Előnyök Használói státus A használat mértéke Márkahűség Vásárlási készség mértéke Attitűd

Többváltozós szegmentáció Geoclustering Az egyes körzetek társadalmi-gazdasági állapotát és életstílus-jellemzőit is figyelembe veszi.

Az üzleti piacok szegmentációjának alapjai

A hatékony szegmentáció követelményei Mérhetőség Méret Elérhetőség Megkülönböztethetőség Kezelhetőség

A piaci szegmentumok értékelése Két tényező: Szegmentum piaci vonzereje (méret, növekedés, jövedelmezőség, gazdaságosság, biztonság) A vállalat céljai és lehetőségei (erőforrások, képességek, versenyelőny)

A piaci szegmentumok kiválasztása Koncentrált marketing Szelektív szakosodás Termékszakosodás Piacszakosodás Teljes piaci lefedés

A piaci szegmentumok kiválasztása Koncentrált marketing Szelektív szakosodás P1 P2 P3 T1 T2 T3 P1 P2 P3 T1 T2 T3

A piaci szegmentumok kiválasztása Termékszakosodás Piacszakosodás P1 P2 P3 T1 T2 T3 P1 P2 P3 T1 T2 T3

A piaci szegmentumok kiválasztása A teljes piac lefedése P1 P2 P3 T1 T2 T3

Differenciálatlan marketing Jellemzők: Egyféle kínálat (termék és marketingprogram) Cél: kínálat a lehető legtöbb vevő tetszésével találkozzék Előnyök: Alacsony termelési, raktározási és szállítási költségek Promóciós költségmegtakarítás Hátrányok: Ritka eset, hogy az áru mindenkinek egyformán tetszik Éles verseny a nagyobb piaci szegmentumokban

Differenciált marketing Jellemzők: Több szegmentum, mindegyik számára külön marketingprogram Előnyök: Általában nagyobb összforgalmat tesz lehetővé Hátrányok: Költségnövekedés (termelési, adminisztrációs, készletezési, promóciós, stb.)

További szempontok A célpiacválasztás etikai kérdései (pl. gyerekek) A szegmentumok kölcsönös kapcsolata és a szuperszegmentumok A szegmentumról szegmentumra nyomulás terve A szegmentumok közötti együttműködés