Prométheusz történetének feldolgozása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Készítette: Boros Erzsi
A központi igazság kiválasztása
Tartalmi összefoglalás
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Ismétlő feladatok összefoglaláshoz
Forrás: Infografika Forrás:
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Feldolgozás gondolattérkép segítségével
Jó gyakorlatok óvodánkban
A GÖRÖG MONDAVILÁG.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
1.ÓRA HOGYAN KÍSÉRLETEZZÜNK?
Mára ugyancsak megtépázta az idő a sárkányok létezését, mivel kizárólag mesékben bukkannak fel. A 16 század elején, az emberek elkedztek hinni a sárkányok.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Exponenciális egyenletek
Saját coaching: megtervezem a coachingomat veled
SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
Atya teremtő szeretet Lelke, áradj szét
Te vagy az, akibõl élet árad,
Petőfi Sándor: János vitéz
Gárdonyi Géza: Egri csillagok Dobó esküje
A jegyzetírás. Magyar szólások és közmondások könyvének használata
Mesék bűvöletében Az állatmese
Arany és Petőfi barátsága
Könyvtári ismeretek 5. osztály Készítette: Czékus Lívia
GONDOLKOZZ ÉS VÁLASZOLJ! OLDJUNK MEG FELADATOKAT! SZÁMÍTSD KI!
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Hálózati alapismeretek. 2 Chuck Norris születése óta a fordulórúgások általi halálozások száma %-kal nőtt.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Propedeutika / Bevezetés a művészettörténetbe
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Írja fel a tizes számrendszerbeli
Szeretettel köszöntjük a projektzáró nap résztvevőit !
Kitárom szívem ajtaját
Munkaszervezési formák
Az építmények válfajai
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
Tanulási nehézségek 5/3.
Gyakorló óra 5/12.
Jegyzetkészítés 5/17.
Az értékesítés két arca. SZTORI Szendrő Szabolcs (70) hegymászó és fotós igaz története A hegymászás, mint kihívás Tisztelni a hegyeket és szeretni Kitartás.
Midász király 4. forduló. Keresgélő A_zene_hatalma /
Cím elrendezés Alcím.
Egyenletek.
Cím elrendezés alcím.
REDMENTA Sándor-Kis Anita.
REDMENTA Sándor-Kis Anita.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés alcím.
Cím Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
A GÖRÖG MONDAVILÁG.
Előadás másolata:

Prométheusz történetének feldolgozása Múltunk a mítoszokban Prométheusz történetének feldolgozása Készítette: Czékus Lívia TÁMOP-3.1.4/08/2-2009-0207 Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés– Innovatív intézményekben

Feladatok Tk. 126. oldalán a Prométheusz c. szövegrészt olvasd el! Töltsd ki a feladatlap kérdéseit önállóan! A rendelkezésedre álló idő: 30 perc

Ellenőrzés Egészítsd ki az ábrát! Miben segítette a tűz az embereket? MESTERSÉGEK az anyag megmunkálása fémek feldolgozása tégla égetése házak építése

TUDÁS számok csillagok betűvetés költészet orvoslás KÖZLEKEDÉS szekér elé lovat fogni hajózás

2. Válaszolj a kérdésekre! a) Ki lopta el a tüzet? Prométheusz b) Ki büntette meg? Zeusz c) Mi volt a büntetés? Egy sziklához láncolták. 3. Milyen volt Prométheusz? bátor, buta, büszke, kitartó, lassú, önzetlen, kíváncsi, gyáva

4. Kik a kentaurok? A kentaurok félig ló, félig ember alakú mitológiai lények, halhatatlanok.

Értékelés 30-29 pont Nagyon ügyes vagy, mindent megértettél! 28-22 pont Jó, de legyél pontosabb! 21-15 pont Ennél figyelmesebb is lehetsz! 15- 9 pont Hű, ez épp hogy csak elég! 8 - 0 pont Ejnye, szedd össze magad!

Házi feladat: a szöveg olvasásának gyakorlása Szorgalmi feladat: Készíts illusztrációt a szöveghez! Kutass a könyvtárban! Gyűjtsd össze a görög isteneket, ki minek volt az istene?