Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
AEGONdirekt.hu Köszöntjük Önöket sajtótájékoztatónkon!
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Biztosítók. Bevezetés  Biztonság  A biztosítások célja, hogy előre nem látható, esetleg- vagy biztosan bekövetkező, anyagi következményekkel is járó.
Kötelező biztosítás 2010 Előadó: Marosvölgyi Péter, szakmai igazgató AEGONdirekt.hu Zrt.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Polgári jog Biztosítási szerződés PTK XLV. fejezet a biztosítás
BÉT – Kibocsátói Villámprezentációk
Reklám, Marketing Yess Plus Reklám és csomagküldő szolgáltatás.
 2001/95/EK (általános termékbiztonságról szóló) irányelv 12.cikke hozta létre a RAPEX-et  Az irányelv 11. cikke tartalmazta az értesítési eljárásra.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
Mottó: „Eljön-e a világvége?!” Előadók: Bartos Gyula Borsányi-Bognár Levente.
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
Fogyasztóvédelem és falusi turizmus
A hazai finanszírozási piac jövője, a szükséges cselekvési program a piac kiszámíthatóbb volta érdekében Előadó: Kolossváry Ádám Merkantil Bank Zrt. elnök-vezérigazgató.
Mi az, hogy biztosítási alkusz, az alkusz helye és szerepe - egy nemzetközi alkusz szemszögéből n Az Alkusz szerepe, az alkuszi etika. n A szolgáltatási.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
CLV Partners Ügyvédi Iroda
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
Bg.5 téma A biztosítási piac.
Magyar Pénzügyi Közvetítő Zártkörű Részvénytársaság
Biztosításgazdaságtan 6. téma
Az online reklám esete a joggal
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
MNB – Felügyeleti integráció
MNB felügyeleti integráció
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
Kórházi eredetű fertőzések-kártérítési felelősség
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
Az új pénzmosási törvény alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai a biztosítóknál.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Online értékesítési modellek
Eredményes fogyasztóvédelemért és piacfelügyeletért
Pénzügyi fogyasztóvédelem a biztosítási szektorban
OROSZRULETT avagy információ nélküli gazdaság Dr. Csorbai Hajnalka – stratégiai igazgató Opten Informatikai Kft. Vezérigazgatói találkozó, Röjtökmuzsaj.
Exkluzív számla termékbemutató az OVB részére
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
©Copyright: Tűzvédelmi Konferencia Siófok Király András 1/10 Király András tűzbiztosítási szakértő Épületek tűzvédelmi felülvizsgálata,
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Allergének jelölése a nem előre csomagolt élelmiszerek esetében
Pályázati Tanácsadói Szakmai Nap április 16. START Tőkegarancia Zrt. HOL ÉS HOGYAN KAPCSOLÓDIK A PÉNZÜGYI SZEKTOR AZ ÚMFT GAZDASÁGFEJLESZTÉSI PROGRAMJAIHOZ?
Sérült bankjegyek és érmék átváltása Belházyné Illés Ágnes Magyar Nemzeti Bank Szakmai konzultáció október 6. MNB Antall József Konferenciaközpont.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
A munkavédelmi hatóság évi ellenőrzési tapasztalatai és az idei évi célkitűzések Munkavédelmi és Katasztrófavédelmi (ADR) Konferencia a Zala Megyei.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Nyugat – dunántúli Igazgatóság Értékesítési Osztály A gépjárművek biztosítása múlt jelen jövő.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
A PSZÁF tapasztalatai a UCP irányelvvel kapcsolatban
Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők.
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
BAMKH Hatósági Főosztály
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
Előadás másolata:

Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté

Releváns-e az online? Marketing: rendkívül erős piaci jelenlét: hirdetések, tájékoztatók alkuszi, közvetítői és biztosítói oldalakon Értékesítés: fejlődő piaci jelenlét, erős GFB esetén, utasbiztosításoknál, elsősorban a nem élet ágban. Értékesítésben a jelenlét elsősorban a GFB terén erős.

Fogyasztóvédelmi problémák Díjak pontatlansága; Terméktájékoztatók pontatlansága, hiányosságai; Hirdetések megtévesztő szövegrészei; Megtévesztő módon hiányos tájékoztatás. Évente több kötelezés, bírság és pontosítás a Felügyelet részéről – súlyos bírságok nélkül, ám a bizalmat romboló mértékben.

Fő cél, kockázat Online értékesítés esetén összetettebb termékek esetén fokozottan nagy a misselling kockázata. Lakásbiztosítás – legjobb termék kiválasztása; CASCO – megfelelő termék, záradékolások; Utasbiztosítások – mire is van szükségünk? Biztosítani kell a tanácsadói tudást, különben magas lesz a csalódottak száma: piac és bizalomvesztés.

Alapvető szabályok Alapvető szabályok: Bit Eddig Psztv., október 1-től MNBtv. PSZÁF elnöki rendeletek Távértékesítés szabályai (14 nap) Fttv. E-ker tv.

Tipikus hibák „Kötelező akár 9000/év!” Amennyiben ez csupán az ügyfdelek kisebbik része számáűra elérhető „Kötelező már 6000 Ft-tól” Amennyiben 6000 Ft-ért nem tud bárki biztosítást kötni „Biztosítások nálunk a legolcsóbban” Amennyiben ez a rettenet olcsóság nem igazolható!!! „Váltson biztosítót, mert olcsóbb!” Amennyiben akárki esetében is előfordul, hogy a váltás után többet fizet.

Megelőzési lehetőségek Kerülni marketing esetén a felsőfokú jelzőket; Hirdetések felülvizsgálata szakemberrel; Kiemelt figyelemmel lenni a díjhirdetésre; Minden releváns szabályról tájékoztatni kell az ügyfelet (távértékesítés!); Szakszerű és előrelátó panaszkezelés; Alapvető jogszabályi előírások betartása az online felületen (kb pont).

Egyéb fontos pontok Elérhetőségek pontos és kimerítő feltüntetése; Panaszkezelési szabályzat; Panaszkezelési nyomtatványok; Utalás és link a magatartási kódexre; Értékesítés esetén a kötelező tájékoztatások biztosítása;

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!