Tények és Trendek Papíripar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

Hírközlés – Hatóság Szabó Tibor Kompetenciaközpont vezető

Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
SPORT & REKLÁMPIAC Simon Krisztián, Marketing&Media vezető szerkesztő.
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
??? Reklám!!!.
Nemszőtt textíliák felhasználási lehetőségei
A mobil távközlés, mint a növekedés motorja?
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Energia – történelem - társadalom
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
Internet és szerzői Szerz ő i Akadémia, Irodalom és Internet Dr. Fodor Klaudia Franciska március 29.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
A magyarországi önkormányzatok honlapjainak értékelése TÖOSZ – TÁRKI Sik Endre Tátrai Annamária.
KUCSERA GÁBOR Szponzori kiajánlása 2006
Önkormányzati energia- és klímastratégia: célok, folyamat, megvalósítás Veszprém MJV Önkormányzata INTENSE projektben Józsa Tamás kabinetfőnök Good afternoon,
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
PRO WEAR.
Gazdasági és technológiai trendek a nyomdaiparban
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
A magyarországi önkormányzatok honlapjainak értékelése TÖOSZ – TÁRKI Sik Endre Tátrai Annamária.
Campus Hungary A magyar felsőoktatás külföldi népszerűsítését elősegítő program június 15.
A tételek eljuttatása az iskolákba
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
A kommunikációs mix elemei
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Versenytársból partner
Az internetes könyvvásárlás
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
szakmérnök hallgatók számára
Napilapok Magyarországon 2014-ben  Kitekintés  Értékek  Olvasók  Reklámpiac  Új üzleti modell.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A évi demográfiai adatok értékelése
Folie 1 Ausztria mint gazdasági telephely Európai üzleti tevékenységének kiindulópontja Birgit Reiter-Braunwieser ABA-Invest in Austria Sopron, Februar.
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Zväz polygrafie na Slovensku Szlovákia nyomdaipara 2007 Nemzetközi gazdasági konferencia Szeged, május 22.
Flexopiaci tények és trendek Szeged, május 22. Ratkovics Péter.
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Pénzvisszatérítés minden vásárlás után
Mi történik a piacon?. A rohanó világ üzenetei “ Customers want new kinds of color printing that offset simply cannot do.” Kispéldányszám Gyorsabb átfutás.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Mészáros László prezentációja. Hong Kong TDC Tények Hongkongról A világ legszabadabb gazdasága (Cato Inst.) 11. a világkereskedelemi ranglistán Világelső.
CMA 2014 B2B KOMMUNIKÁCIÓS MEGOLDÁSOK Digitális Média Tények Könyve 2013 Megjelenés: május.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Előadás másolata:

Tények és Trendek Papíripar April 5, 2017 Tények és Trendek Papíripar Kaposvár, 2007. május 17. Surányi Éva – UPM-Kymmene Kft. Copyright UPM-Kymmene Group

Source: RISI, Jaakko Pöyry, UPM 2006 April 5, 2017 Papírfajtánkénti kereslet = Becsült növekedés 2006 – 2020 Észak Amerika 41 millió tonna Európa 45 millió tonna Ázsia & egyéb piacok 60 millió tonna 10 11 11 13 16 +1 +10 25 +35 3 2 4 9 4 4 5 3 6 7 13 UPM Source: RISI, Jaakko Pöyry, UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

Source: RISI, AMEC, Jaakko Pöyry, UPM 2006 April 5, 2017 Kereslet felhasználási területek szerint = Becsült növekedés 2006 – 2020 Észak-Amerika 41 millió tonna Európa 45 millió tonna Ázsia & Egyéb piacok 60 millió tonna 5 8 14 9 11 17 6 +1 +10 +35 5 3 4 9 13 14 16 12 * Országos Regionális Helyi Sport Üzleti Ingyenes ** Általános Speciális Női & Férfi TV & Rádió Hírek & Pénzügyek Business-to-Business *** Katalógusok Behúzások Vásárlói magazinok Direct Mail Prospektusok Kuponok **** Könyvek & Kézikönyvek Szaknévsorok Éves jelentések Borítékok Levélpapírok & Preprint Címkék & csomagolás UPM Source: RISI, AMEC, Jaakko Pöyry, UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

Source: Jaakko Pöyry, UPM 2006 April 5, 2017 Keresletnövekedés papírfajtánként 2,8 % p.a. 3,8 mt p.a. 2,5 % p.a. 3,8 mt p.a. 1,7 % p.a. 3,0 mt p.a. 1,4 % p.a. 2,6 mt p.a. 1,8 % 2,1 % 2,1 % 2,9 % Famentes ofszet 1,9 % 2,5 % 4,7 % Műnyomó 5,6 % 1,0 % 2,8 % 1,4 % LWC jellegű 3,7 % 2,6 % 0,7 % SC 0,9 % 4,6 % MFS 1,3 % 1,3 % 1,0 % Újságnyomó 1,3 % 1,2 % 1,0 % UPM Source: Jaakko Pöyry, UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

Source: Jaakko Pöyry, UPM 2006 Régiónkénti keresletnövekedés April 5, 2017 A keresletnövekedés 65%-a 2005 – 2020 között a felzárkózó/fejlődő piacokon jelentkezik 2,8 % p.a. 3,8 mt p.a. 2,5 % p.a. 3,8 mt p.a. 1,7 % p.a. 3,0 mt p.a. 1,4 % p.a. 2,6 mt p.a. 2,0 % 2,3 % 3,5 % 1,9 % 4,2 % Egyéb 5,4 % 2,9 % 3,4 % 4,2 % Egyéb Ázsia 6,4 % 6,0 % Kína 10,1 % 0,3 % -0,2 % 0,5 % Japán 1,3 % Európa 2,5 % 1,1 % 0,7 % 2,9 % 0,7 % Észak-Amerika 0,3 % 0,1 % -0,1 % UPM Source: Jaakko Pöyry, UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

Európa A növekedés 22%-át teszi ki (Kelet 13%, Nyugat 9%) April 5, 2017 Európa A növekedés 22%-át teszi ki (Kelet 13%, Nyugat 9%) Növekedés 2005 – 2020 (mt) Demográfia Népesség: Nyugat 392 + Kelet 407 = 799 millió Növekedés: Nyugat 0,2% + Kelet -0,2% = 0,0% p.a. Elöregedés – alacsony születési arány, várható életkor kitolódik Több, kisebb háztartás Gazdaság GDP arány: Nyugat 30% + Kelet 3% = 33% GDP növ.:Nyugat 2,2% + Kelet 4,8% = 2,5% p.a. Vásárlók és felhasználái területek Egészséges helyi és regionális üzlet Konszolidációk, akvizíciók Keleten erős növekedés a nyomtatott hirdetések területén Terjeszkedés Kelet felé Famentes ofszet Famentes műnyomó Mázolt fatartalmú SC & mázolatlan fatartalmú Újságnyomó UPM Sources: Consensus Forecasts, Conference Board, OECD, Jaakko Pöyry, UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

10 legnagyobb papírgyártó termelési régiók szerint April 5, 2017 10 legnagyobb papírgyártó termelési régiók szerint A termelés 91%-a telített, vagy nem növekvő régiókban található kt UPM Source: UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

April 5, 2017 Napilap trendek Növekedés 2005 .. 2010: Európa +1,1 É-Amerika -1,5% p.a. Ingyenes, 4 szín color, magazin jellegű Regionális és helyi Fejlődő piacok Multimédiás hirdetési lehetőség Stagnáló, vagy csökkenő példányszám Fiatal olvasók elérése Hirdetések eltolódása az Internet felé Hirdetések eltolódása a mellékletek, magazinok, direct marekting felé Kisebb formátumok, könnyebb papír UPM Source: UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

Source: INMA, WAN / Jim Chrisholm 2005 April 5, 2017 Trend példa: Ingyenes napilapok Részarány: Spanyolo. 40% Olaszo. 29% Franciao. 20% Nagy-Br. 6% USA 4% Specializált kiadók (pl.. Metro, Schibsted): Európa 49% Amerika 44% Ázsia/Óceánia 54% UPM Source: INMA, WAN / Jim Chrisholm 2005 Copyright UPM-Kymmene Group

Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006 Trend példa: Napilap formátumok Tabloid részarány 2000-2004: 31 - 36% UPM Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006

Magazin & Melléklet trendek April 5, 2017 Magazin & Melléklet trendek Növekedés 2005 .. 2010: Európa +2,7, É-Amerika +0,7% p.a. Speciális magazinok Új témakörök (pl. bevásárlás, video-játékok) Új bevételi források (pl. brand bővítés) Multimédiás hirdetési lehetőség Fejlődő piacok Általános témakörű Növekvő postai és terjesztési költségek Fiatal olvasók UPM Source: UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006 Trend példa: Speciális magazinok Négy különböző hangszermagazin egy kiadótól (Nagy-Britannia, Future Network) UPM Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006

Direkt Marketing trendek April 5, 2017 Direkt Marketing trendek Éves növekedés 2005 .. 2010: Európa +3,2%, É-Amerika +2,0% Részletes adatbázisok Személyre szóló kiadványok Speciális katalógusok és vevőmagazinok Marketing társulások, közös kézbesítés Eladásösztönző (katalógusból kinézi, neten megrendeli) On-line katalógusok és rendelések Postai és terjesztési költségek növekedése Környezetvédelmi szigorítások Személyiségi jogok, korlátozott információ E-mail és mobilmarketing UPM Source: UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006 Trend példa: Kereskedelmi kiadványok A reklámköltés 70 – 75%-át tipikusan a nyomtatott termék teszi ki UPM Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006

Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006 Trend példa: Katalógusok 160 millió példány 27 nyelven, 34 országban UPM Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006

April 5, 2017 Otthon & Iroda trendek Éves növekedés 2005 .. 2010: Európa +3,8%, É-Amerika +1,0% Felzárkózó piacok Kicsi és otthoni irodák Automatizálás, digitális fényképezés, digitális nyomtatás Print-on-demand és desk-top kiadás Perszonalizálás E-mailek és elektronikus formanyomtatványok Elektronikus adattárolás Papírmentes iroda UPM Source: UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

Mi a helyzet Magyarországon? UPM

* Kelet-Európából származót is beleértve, Oroszország nélkül April 5, 2017 Magyarország * Kelet-Európából származót is beleértve, Oroszország nélkül UPM Source: CEPI2007 Copyright UPM-Kymmene Group

Magyarország April 5, 2017 Copyright UPM-Kymmene Group UPM Source: CEPI2007, UPM Copyright UPM-Kymmene Group

Magyarország April 5, 2017 Copyright UPM-Kymmene Group UPM Source: CEPI2007, UPM Copyright UPM-Kymmene Group

Magyarország April 5, 2017 Copyright UPM-Kymmene Group UPM Source: CEPI2007, UPM Copyright UPM-Kymmene Group

Tekercses papírok különböző végfelhasználási területei April 5, 2017 Tekercses papírok különböző végfelhasználási területei Speciális újságok. Hirdetési anyagok Szaknévsorok Magazinok Katalógusok Mellékletek Behúzások Direct Mail Újságok Könyvek Egyéb Famentes papírok MWC, LWC+ LWC standard MFC heatset MFC coldset SC+ SC – A SC - B Javított ú.ny Telefonkönyvp.Volumenizált Színes ú.ny. UPM Copyright UPM-Kymmene Group

Tekercses papírok különböző végfelhasználási területei April 5, 2017 Tekercses papírok különböző végfelhasználási területei Újságok, napilapok Speciális újságok. Hirdetési anyagok Szaknévsorok Magazinok Katalógusok Mellékletek Behúzások Direct Mail Könyvek Egyéb Újságnyomó HSWO Újságnyomó CSWO UPM Copyright UPM-Kymmene Group

Trendek 1. Famentes: irodai felhasználás íves nyomtatású magazinok digitális nyomtatás(könyvek, kézikönyvek) LWC +: Speciális magazinok Kereskedelmi kiadványok MFC heatset: kereskedelmi kiadványok, computer, üzleti, gazdasági, gyermekmagazinok MFC coldset: speciális magazinok SC A+: Kereskedelmi kiadványok Üzleti magazinok UPM

Trendek 2. SC-B: kereskedelmi kiadványok TV magazinok, napilap-mellékletek Heatset újságnyomó: kereskedelmi kiadványok, ingyenes hidetési újságok Coldset újságnyomó: kereskedelmi kiadványok, ingyenes napilapok, ingyenes hirdetési újságok UPM

Trendek 3. LWC standard: Kereskedelmi kiadványok SC-A: kereskedelmi kiadványok Coldset újságnyomó: napilapok UPM

Nyomdagép-beruházások a környező országokban Csehország: 7 új Heatset gép 2005-2007 4 – 48 oldalas 1 – 72 oldalas 2 – 16 oldalas Szlovákia: 1 új 72 oldalas gép 2006 1 új 32 oldalas gép 2007 Ausztria 5-6 új heatset gép 2007 Románia: 2 új heatset gép 2007-2008 UPM

Köszönöm figyelmüket! UPM