EGYÜTTHALADÓ IV. MAGYARNYEL-VOKTATÁSI SEGÉDANYAGOK MIGRÁNS GYERMEKEK ÉS PEDAGÓGUSAIK SZÁMÁRA Miskolci Egyetem, Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Advertisements

Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Hogyan érvényesülj magyarul? EIA/2012/1.1.1 számú projekt A 2013-as „Hogyan érvényesülj magyarul?” című projektünk, a 2012-es, „Hogyan intézzük ügyeinket.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Beiskolázási tájékoztató december
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Tantervtípusok; NAT-ok
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
A kerettantervek fejlesztése
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Harmadik országbeli hallgatók beilleszkedésének elősegítése
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
 Budapesten, a II. kerületben, a Vízivárosban található  140 éves épület  2002-ben teljes felújítás és bővítés.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Készítette: Kovács Október Budapest, február.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A felvételi eljárás elemei
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
Készítette: Kocsis Erzsébet
Germanisztika (német) alapszakos képzés
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
DARUS a gyermekekért.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Szakiskolai fejlesztési program
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Szent László Középiskola Szekszárd
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
Hallássérültek a könyvtárban
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Előadás másolata:

EGYÜTTHALADÓ IV. MAGYARNYEL-VOKTATÁSI SEGÉDANYAGOK MIGRÁNS GYERMEKEK ÉS PEDAGÓGUSAIK SZÁMÁRA Miskolci Egyetem, Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet

Az Együtthaladó program Kipróbálást végző partner intézmények: I. Kőbányai Szent László Általános Iskola I. Erzsébetvárosi Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola, Szakközépiskola és Szakiskola II. Janikovszky Éva Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola III. Orchidea Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola III. Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Célja: A migráns gyermekek magyar nyelvi kompetenciáinak fejlesztése Kidolgozói: A Miskolci Egyetem Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi intézetének nyelvész oktatói, hallgatók Pedagógia szakértő (ELTE PPK) Projektek: 2010. I. (5-6. osztály) 2011. II. (7-8. osztály) 2012. III. (3-4. osztály) 2013. IV. 3-8. osztály: történelem és honismeret

Közoktatásban feltárt problémák migráns tanuló Nyelvtudására tekintet nélkül kerül osztályba NAT, Keret-tantervek Tankönyvek Egy nyelvi szint, Anyanyelvi beszélő tárgyi előismerete, nyelvi kompetenciája pedagógus Szakmai-kommunikációs probléma a diákkal, szülővel szülő Kommunikációs probléma az iskolával Nem tudja segíteni gyermeke tanulását

A program célja magyar nyelvi kompetenciákat fejlesztő magyarnyelv-oktatási segédanyag kidolgozása megfelel a NAT-nak + különböző kerettanterveknek tartalmi alapja a tanóra anyaga: matematika, magyar irodalom, magyar nyelvtan, természetismeret-biológia 3 nyelvtudási szinten alkalmazható (A1-B1) spirális szerkezetű grammatika A pedagógusoknak módszertani segítséget nyújtani az integrált oktatáshoz Bevonni a tanulásba a migránsok hozzátartozóit Bevonni az egyetemi hallgatókat a kutatásfejlesztésbe

Tartalomalapú nyelvoktatás CBI - Content Based Instruction (USA) CLIL - Content and Language Integrated Learning (EU) Kettős fókusz AZ oktatásban széleskörűen értelmezett fogalom e.g.: belemerülés, kétnyelvű oktatás, multikulturális oktatás etc. nyelv NAT tantárgyi tartalom

Lexikai mátrix Műszavak – tantárgy, témakör, nyelvi szint

Nyelvi szintek A1 cél: sikerélmény az órán, az írás biztosabbá tétele feladat: főleg betűkiegészítés, másolás, sorrendi számozás anyag: A1 lexika, A1 grammatika A2 cél: növekszik az írás terjedelme; grammatikai sémák követése; mondatok, kisebb szövegek értelmezése feladat: többnyire mondatok kiegészítése, irányított fogalmazás anyag: A1–A2 lexika, A1–A2 grammatika B1 cél: szövegegységnyi írásbeli munka feladat: önálló keresés a tankönyvben, kisebb szöveg írása, grammatikai rendszerezés anyag: A1–B1 lexika, A1–B1 grammatika

Segédanyagok az 5–6. osztálynak

Segédanyagok a 7–8. osztálynak

Segédanyagok a 3–4. osztálynak

Szótanuló kártyák

Az Együtthaladó IV. projekt mutatói Mutatók Célérték Történelem segédkönyvek (5-8. o.) 4 db Hon-és népismeret segédkönyvek (5-8. o.) 2 db Lexikai mátrix történelem és hon-és népismeret műveltségterületeken, az 5-8. évfolyam számára 1 db Tartalomalapú magyarnyelv-oktatási segédanyag kipróbálása 400 tanóra Módszertani útmutató a segédanyag használatához Szótanító kártyacsomag 1 csomag A programban résztvevő gyermekek 50 fő Programban részt vevő pedagógusok 10 fő Szeminárium - Nyelvi, kulturális sokféleség az iskolában Konferencia - Migráció és nyelvek

Nyelvi és kulturális sokféleség az iskolában - egyetemi szeminárium Levelező képzésben részt vevő gyakorló pedagógusok Nappali képzésben BA és MA képzésű hallgatók Tematikus csomópontok: Migráns gyermekek tartalomalapú nyelvfejlesztésének koncepciója Az EIA támogatásával létrejött egyéb kezdeményezések, fejlesztések megismerése: Ismeretterjesztés - pl: Immigropoly játék Mentor projektek - Menedék, Artemisszió, Dartke A média szerepe - pl. Idegenek a kertemben (Docuart), Colours fesztivál (Odeon mozi), Miért éppen Magyarország sorozat)

Együtthaladó program - Bővülő struktúra I. Segédkönyvek, mátrixok, közoktatási intézmények bevonása II. = I. + hallgatói foglalkoztatás III.= II. + szótanuló kártyák IV. = III. + egyetemi szeminárium + konferencia

További információk honlapunkon HTTP://EGYUTTHALADO.UNI-MISKOLC.HU programunk bemutatása elkészült programelemek megtekinthető formátumban aktualitások

KÖSZÖNJÜK MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! egyutthalado@uni-miskolc.hu

Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet Miskolci Egyetem Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet Munkatárs neve munkakör Projektfeladatok, Csereklye Erzsébet Pedagógiai szakértő Mérőeszközök kialakítása, próbaoktatás koordinálása Dr. Illésné dr. Kovács Mária Szakértő Magyar irodalom dr. Kecskés Judit Projektmenedzser Koordináció Magyar nyelv Kollár Krisztián Kiadványszerkesztés, fotók, környezetismeret Nagy Judit szakértő Mátrixok, Matematika Bodroghy-Szabó Dénes, Putz Orsolya, Rostás Édua, Vida Jamina hallgató Szótanító kártyacsomag Rostás Édua grafikus Segédanyagok grafikai illusztrációinak készítése