Világok a semmiből Procedurális tartalomgenerálás a gyakorlatban Buza Barna Péter – BoyC / Conspiracy boyc@conspiracy.hu
Procedurális generálás Paraméterek algoritmus komplex adat Elég a paramétereket és az algoritmust letárolni
Gyakori felhasználási területek Játékvilágok generálása, benépesítése Audió generálás: VST pluginek Kkrieger Speedtree Spore
Előnyök Kis méret Variációk szinte ingyen Sávszélesség igény helyett CPU igény Gyorsíthatja a munkafolyamatot Egyszerű skálázhatóság
Hátrányok CPU és időigényes a generálás (de az eredmény elmenthető) Kisebb művészi szabadság Új eszközök betanítás szükséges, más gondolkodásmód
Passzív és aktív felhasználás Passzív módszer: a tartalom hagyományos módon tárolt, de részben generált Aktív módszer: a paraméterek vannak letárolva, a tartalom dinamikusan változhat
Példa: Textúra generálás Egyszerű operátorok Automatikusan ismétlődő textúrák Skálázhatóság: felbontás
Demoscene, 64k intrók Nemzetközi alkotóközösség Realtime generált „videóklipek” 64k intró kategória Chaos Theory: Siggraph 2007 Computer Animation Festival, Ars Electronica, Nemo film festival, Aniboom, HDfest www.scene.hu, www.function.hu