KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
A Hallgatói Mentorprogram működése
Országos Múzeumandragógiai Konferencia
DAOP turisztikai pályázatok Előadó: Fekete Klára DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft július 29.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A szegedi Móra Ferenc Múzeum látogatóbarát fejlesztése A projekt az Európai Unió és a Magyar Kormány támogatásával valósul meg projektmenedzsment.
A Szegedi Tudományegyetem harmadik missziós tevékenységei és az EU fejlesztéspolitikája DR. LUKOVICS MIKLÓS Docens, SZTE GTK Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Nevelési Tudásdepó Az olvasóvá neveléshez és a digitális kompetenciák fejlesztéséért Budapest, január 26. OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum.
Skanzen Örökség Program Partnerség napja – „Együtt a régióért” Miskolc, március 18.
Hallgatók foglalkoztatásának tapasztalatai a Hotel E Stella gyakorlatában
Projektcím: Dél-alföldi Felnőttképzési - Szakképzési Tudástár és Tanácsadó Központ létrehozása /DAF-FSZTTK/ Projektkód: TÁMOP / Kedvezményezett:
Egyéni látogatás a Kecskeméti Kulturális és Konferencia Központ Nonprofit Kft.-ben ( ) Készítette: Alföldy-Boruss Zsófia.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Mesterszakok (MSc): fizikatanár fizikus csillagász
A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM KÖRNYEZETTUDOMÁNYI KÉPZÉSEI A képzések szakmai felelőse: a Környezettudományi Intézet Fő feladata a tudomány területek közötti.
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Egyetemi Könyvtár és partnerei pályázata TÁMOP /1. CONTENTA "24 óra" - A minőségi oktatás és hozzáférés támogatása a szegedi.
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Pályázati felelős Kiválasztása:  állandó személy, az igazgató „nevesítse”  a feladata meghatározott, lehetőleg finanszírozott legyen (pl. órakedvezmény)
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Dr. habil. Viskolcz Noémi csoportvezető főiskolai tanár
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
ROP 3.1.2Tájékoztató 1 Regionális Fejlesztés Operatív Program intézkedés 2. komponens A területfejlesztésben érintett intézmények valamint a civil.
„Jászkun kapitányok nyomában” - versenyképes attrakció a kulturális turizmus piacán Turisztikai Fórum Szolnok, 2010.április 8. Galó Anita a projekt menedzsere.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
A SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner.
MESTERSÉGES MEGTERMÉKENYÍTÉS SIKERESSÉGÉNEK NÖVELÉSE NON-INVAZÍV MÓDSZEREKKEL TÁMOP D-15/1/KONV ZÁRÓ RENDEZVÉNY november 19.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A Dél-alföldi Tudáspólus felsőoktatási infrastruktúrájának fejlesztése SZTE Mérnöki Kar – Moszkvai krt. 9 Új Magyarország Fejlesztési Terv TIOP
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Egy múzeumi műfaj.  A téma meghatározása, indokok  A téma megvalósításának lehetőségei (pályázat, önerő, kapcsolódás más projekthez)  Dátumok, időtartam,
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió.
Előadás másolata:

KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Felnőttképzési Intézet

Projektkoncepció: „ITT” – Interaktív Természetismereti Tudástár Kidolgozója: Viskolcz Béla és Viskolcz Noémi Vezetője: Viskolcz Béla Adottságok: –A. magas színvonalú, tartalmas gyűjtemények: védett növény-, állat- és ásványtár (2000-től) – több mint 100 éves múlt –B. oktatói kar –C. BA-s hallgatók Terv: három elem –a. Kiállítói tér Teljes interaktivitás 3D Virtuális bejárhatóság –b. Tematikus bemutatók (45 perces választható órák) –c. „Próbáld Ki Laboratórium” Misszió: korszerű természettudományos szemléletmód közvetítése

Pályázati feltételek DAOP /B.C.D.E.F./S - Versenyképes turisztikai termék és attrakciófejlesztés támogatására B. komponens: meglévő épület funkcióváltásaként interaktív, látogatóbarát bemutatóhelyek kialakítása

Pályázat főbb elemei Támogatás: Ft Kari önerő: Ft Megvalósítás ütemterve: 21 hónap Indítás: próbaüzem szeptember –„élesben” január Kari együttműködés: –Alkalmazott Természettudományi Intézet Oktatók biztosítása –Felnőttképzési Intézet Új képzés indítása Hallgatói gyakorlati hely

Célközönség Turizmus (egyéni és csoportos látogatók – pl. osztálykirándulások) 8-18 éves korosztály, elsősorban a dél-alföldi régióból (rendhagyó természettudományi órák, kísérletek) –tehetséggondozás Szegediek (állandó kiállítóhely) – minden korosztály Egyetemi hallgatók (alap- és mesterképzésben) Új vonzó turisztikai cél Szegeden

Képzés: SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet BA-képzés: kötelező gyakorlat a képzésben résztvevő hallgatóknak –Vezetés –Felügyelet –Múzeumi órák tartása különböző csoportoknak Harmadévben specializálódás – Múzeumpedagógia: 25 kredit A képzésben résztvevő oktatók: az intézet munkatársai, az Iparművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Múzeum muzeológusai A speciális képzés felelőse: Viskolcz Noémi