„Légy optimista ha citrommal kínál meg az élet kérj hozzá martinit.”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakképzés jelenlegi helyzete, trendek, tendenciák Magyarországon Dr
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Mátészalka Szakképző Iskola és Kollégium - Déri Miksa
Alcím mintájának szerkesztése Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1800 diák, két tagintézményben folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok.
TÁMOP / június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Naszály-Galga Szakképzés Szervezési Társaság Nonprofit Kiemelkedően Közhasznú Kft. TISZK-ÜNK JELENE ÉS LEHETSÉGES JÖVŐKÉPE A SZAK- ÉS FELNŐTTKÉPZÉSBEN.
A TIOP – 3.1.1/08/ projekt keretében megvalósuló fejlesztések.
1 Tervezett központi képzőhely. 2 TÁMOP + TIOP Cél:megvalósulhat a szak- és felnőtt- képzésre fordított állami, és Európai Uniós források koncentrált.
C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Keresletvezérelt szakképzés
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
2009. február 4. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke TISZK az egészségügyi szakképzésben Budapesten.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
„A jól képzett szakemberekért.”
Felnőttoktatási tájékoztatója
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1300 diák, folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok a kor követelményeinek.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
Takács Erika Zádori Zoltán
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Gépgyártástechnológiai technikus
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
SZAKKÉPZÉSI REFORM ÉS A FELNŐTTKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSA Dr. Vartman György Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály Szakképzési osztályvezető.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
11 A Nemzetgazdasági Minisztérium koncepciója a magyar szakoktatás megújítására Dr. A Nemzetgazdasági Minisztérium koncepciója a magyar szakoktatás megújítására.
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Háromszéki szakoktatás jövője
Előadás másolata:

„Légy optimista ha citrommal kínál meg az élet kérj hozzá martinit.” Mottó „Légy optimista ha citrommal kínál meg az élet kérj hozzá martinit.”

Aktuális TISZK-adatok 84 regisztrált TISZK 694 iskola 344 435 tanuló 7316 hallgató Összesen 351 751 fő tanul TISZK-ben A nappali tagozatos szakképző iskolai tanulók 90,49%-a tanul TISZK-ben

A TISZK tagintézményei, tanulói létszámai a szakképzésben Kaposvár: Eötvös Loránd Műszaki Középiskola Rippl-Rónai József Közlekedési Szakképző Iskola Építőipari, Faipari Szakképző Iskola Noszlopy Gáspár Közgazdasági Szakközépiskola Kinizsi Pál Élelmiszeripari Szakképző Iskola Széchenyi István Kereskedelmi Szakképző Iskola Zichy Mihály Iparművészeti, Ruhaipari Szakképző Iskola Szigeti-Gyula János Egészségügyi Szakképző Iskola Szigetvár: Zrínyi Miklós Gimnázium, Szakközépiskola Dombóvár: 516. sz. Ipari Szakképző Iskola és Kollégium Apáczai Csere János Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Illyés Gyula Gimnázium, Szakközépiskola Összesen: kb 8000 tanuló

INFRASTRUKTÚRA A fejlesztett gyakorlatorientált képzési helyek száma 400 db Kialakított közösségi terek alapterülete 1758 m2 Kialakított nagysebességű hálózati végpontok száma 178 db Felújított vagy épített alapterület 3350 m2 Hallgatók száma az intézményekben kb. 97000 fő Infrastruktúra értéke(épület, berendezés, bútor) 868 000 000 Ft

Funkciók Műhelycsarnok az alábbi funkciókkal: CNC tanműhely; digitális méréstechnika műhely; épületgépészeti (víz, gáz, klíma, tüzeléstechnika)műhely; élelmiszeripari gépszerelő-műhely; faipari CNC gépműhely; villamossági mérőműhely; villanyszerelő műhelyterem; mechanikai anyagvizsgáló mérőterem; egyéb kiszolgáló termek. Kereskedelem-marketing gyakorlótermek /6.emelet/: pénztár kabinet; élelmiszeripari kabinet; ruházati kabinet; műszaki kabinet; taniroda; tanári szobák, raktár, öltözők stb.

Szakképesítések kínálata a TISZK-nél a gépiparban szerszámkészítő műanyag-feldolgozó szerkezetlakatos géplakatos hegesztő karosszérialakatos villanyszerelő fényező-mázoló fémforgácsoló autószerelő autóelektronikai műszerész vízvezeték-és központifűtés-szerelő, szellőző-és klímaberendezés szerelő gázvezeték-és gázkészülék szerelő, CNC gépkezelő gépipari számítástechnikai technikus mezőgazdasági gépész  gépgyártástechnológiai technikus ipari informatikai technikus                  gépipari mérnökasszisztens elektrotechnikai technikus háztartásgép-szerelő

A szakképző intézmények problémái Fogyó gyereklétszám Torzult iskolaszerkezet Szétforgácsolt erőforrások Jogszabályi környezet állandó változása Romló finanszírozási helyzet A szakképzés vonzerejének,társadalmi megbecsülésének csökkenése Leromlott ingatlan és eszközállomány Demográfiai adatok romlása Továbbtanulási struktúra 51% gim 29% szki 20% szakk. Érettségi utáni szakképzésre nem marad értelmes gyerek

CÉLOK Új hatékony szervezeti és működési modell kidolgozása A szakképzési rendszer intézményeinek integrációja Korszerű tananyagok és pedagógiai módszerek biztosítása, A munkaerő-piaci igényeket rugalmasan követni tudó szakképzés folytatása A szakképzés infrastrukturális feltételeinek javítása Csúcstechnológia alkalmazása A moduláris és gyakorlatorientált szakképzés bázisaként működni Szakképzési rendszer intézményi környezetének továbbfejlesztése Szakképző intézmények együttműködésének fejlesztése A szakképzés és a gazdaság kapcsolatának erősítése Modulrendszerű oktatás bevezetése Tanárok és oktatók kompetenciaalapú továbbképzése Pályakezdő fiatalok munkanélküliségének megelőzése Az oktatás, képzés minőségének javítása a gyakorlat arányát növelni Összehangolt erőforrás kihasználás Lemorzsolódás lényeges csökkentése Hátrányos helyzetű csoportok beilleszkedésének segítése Élethosszig való tanulás alapképességeinek megszerzése Mesterképzésben való részvétel

FELADATOK A MEGVALÓSÍTÁS SORÁN Párhuzamos kapacitások racionalizálása, összehangolása Helyi igények figyelembevétele (régiós együttműködés) Partnerintézmények közötti versenyhelyzet kezelése Összehangolt marketingtevékenység Humánerőforrás összehangolása Felnőttképzés!!!!! (kollégium) Pedagógiai programok összehangolása A helyi igényekhez jobban igazodó tantervi modulok kidolgozása Kapacitások jobb kihasználása(humán,eszköz),átjárhatóság biztosítása Modul rendszerű szakképzés bevezetése, kipróbálása Koncentrált erőforrások = iskolák esélyegyenlősége nő (mit fejlesztek???) Kényszerű iskolai integráció RFKB, kamara, minisztériumok, NSZFI, ASZI, önkormányzat, OH, Munk. Közp. Központi korszerű e-tananyag hozzáférés biztosítása Pályakövetés, minőségbiztosítás, vizsgaközpont

Hogyan tovább???? Szakmák szerint differenciált iskolai normatív finanszírozási rendszert és tanulói ösztöndíj rendszer kialakítása, a felnőttképzésben is alkalmazva (Kamara és RFKB döntések alapján) A hároméves, 9. évfolyamtól kezdődő szakiskolai képzési rendszer fokozatos és egyre meghatározóbb bevezetése a gyakorlati készségekre épülő szakmáknál, amennyiben a tapasztalatok ebben a tanévben pozitívak lesznek A szakmai vizsga letétele után egyfajta gyakornoki rendszerben történő továbbfoglalkoztatás rendszerének a kidolgozása Pályakövetési rendszer kialakítását is előkészítése TISZK-ek működését egyszerűsíteni, oktatási intézményi formát a gazdasági helyett

Tervezett megoldási koncepciók A képzések szakmai tartalmát fokozatosan át kell dolgozni, gyakorlat-centrikussá kell tenni (szakképesítéstől függően 70-80 %-ban gyakorlati részeket tervezünk beépíteni az új központi programokba) A szakmai és vizsgakövetelményeket feltétlenül egyszerűsíteni, rövid, maximum 3 napos záróvizsgák, jóval kevesebb adminisztrációval és kisebb vizsgaköltséggel Újra megszervezni a képzés felügyeleti rendszerét, mely a gyakorlati és az elméleti oktatásra egyaránt vonatkozik A szintvizsgák minél szélesebb körben történő bevezetését, a tapasztalatok szerint nagyon jó minőségellenőrzési módszerként működik

KAPOSVÁR TISZK Kft. Kaposvár Virág u. 32 Tel/Fax: 82 312 204 www KAPOSVÁR TISZK Kft. Kaposvár Virág u. 32 Tel/Fax: 82 312 204 www.kapostiszk.hu Email: kapostiszk@kapostiszk.hu