A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
A időszak végrehajtási intézményrendszere
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Somogy megyei projektek
5. számú főút és a jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
EKOP Elektronikus levéltár
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Baranya Megyei Önkormányzat
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A KITE zRt. rövid bemutatása 2010
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
szakmérnök hallgatók számára
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Galovicz Mihály, IH vezető
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Az országos közúthálózat fejlesztése,
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
A Balaton Régió környezeti állapotának értékelése
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
A Gödöllői Királyi Kastély kiemelt projekt keretében történő fejlesztése Budapest, Vajdahunyad vára, február 24.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
A tervtanács szerepe Közúti biztonsági auditor - alapképzés
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Pest megyei közlekedési infrastruktúra fejlesztések
Előadás másolata:

A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes KHEM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály „KÖZÖS DOLGAINK – beszélgetések a szakmáról” című beszélgetés Budapest, február 24.

Az előadásban érintett témák 1.Finanszírozási kérdések 2.Problémák a fejlesztések területén 3.Közlekedéspolitikai intézkedések

Finanszírozási problémák 1.

Finanszírozási problémák 2.

EU programok értékelése Közlekedési Operatív Program (KözOP) Nagy várakozás – Csalódás Regionális Operatív Programok (ROP) Visszafogott érdeklődés – Siker Határmenti programok (ETE, IPA, ENPI) Lehetőség – Remény Kifutó programok (KIOP, ISPA)

Az előadásban érintett témák 1. Finanszírozási kérdések 2.Problémák a fejlesztések területén 3.Közlekedéspolitikai intézkedések

: 600 km új pálya

Aktuális KözOP projektlista 1004/2007. (I. 30.) Kormányhatározatban rögzített projektek Összesen: 52 db tétel évi CXXVIII. törvény évi 1. sz. mellékletében rögzített projektek Összesen: 20 db tétel; gyakorlatilag 1 új elem 1063/2007. (VIII. 15.) Kormányhatározatban rögzített további projektek Összesen: 3 db tétel; gyakorlatilag 2 új elem A közlekedésért felelős minisztérium által elrendelt további projektváltozások Összesen: 18 db tétel; gyakorlatilag 11 új elem, 3 elem törlése

EU projektek problémái Főúti engedéllyel rendelkező gyorsforgalmi úti beruházások M4 Pest megyei szakaszok, M86 Vas megyei szakaszok Nem megfelelő környezetvédelmi eljárással rendelkező beruházások 8. sz. főút, 21. sz. főút, 47. sz. főút Projektdarabolás (nagyprojektek elkerülése) 21. sz., 51. sz., 62. sz., 67. sz., 76. sz., 68. sz., 86. sz. főutak projektjei Egyéb problémák M43 Makó-országhatár szakasz

21. sz. főút műszaki problémák

Az előadásban érintett témák 1. Finanszírozási kérdések 2.Problémák a fejlesztések területén 3.Közlekedéspolitikai intézkedések

Tárcaintézkedések Tervezési folyamat műszaki minőségbiztosítási rendszere Tervtanács, Tervzsűri, Tervellenőr Sebességmenedzsment emelt sebességű főutak, rendkívüli forgalmi rend felülvizsgálat Teherforgalom szabályozása főúti díjasítás, előzési tilalom, területi korlátozás, parkolás szabályozás Külső forrásbevonás úthasználati díj, komplex pihenők, pályázatok (önkormányzatok)

tervellenőr Tervtanács, Tervzsűri, Tervellenőr

Emelt sebességű főutak évi elrendelés Összesen: 27 db szakasz 110 km/h: 91,978 km 100 km/h: 30,461 km évi elrendelés Összesen: 5 db szakasz 110 km/h: 19,621 km 100 km/h: 7,998 km

Tehergépkocsi előzési tilalom évi elrendelés Összesen: 2 db szakasz bal pálya: 57,613 km M1 autópálya: Tatabánya-Óváros és M0 között M3 autópálya: Gödöllő és Bp., Szentmihályi út között évi elrendelés Összesen: 4 db szakasz jobb pálya 78,255 km M1 autópálya: M1-M7 és Tatabánya-Óváros között M3 autópálya: Bp., Szentmihályi út és Gödöllő-Vác között M7 autópálya: M1-M7 és Pusztazámor-Sóskút között M7 autópálya: Székesfehérvár elkerülő szakaszon

Fantomátjárók megszüntetése évi próbálkozás július 26-i elrendelés „100-as lista” évi próbálkozás december 22-i elrendelés 32 helyszín

Megoldatlan kérdések TEN-T intézményrendszer átalakítása TEN-T IH és TEN-T KSZ Megosztott tudásbázis Egyéni ambíciók Önkormányzati beruházások ROP IH és NEP IH pályázati konstrukciói Engedélyezési és aktiválási problémák Építtetői szerepkör

Biztató jelek „Nagytáv – Hosszútáv” indítása OCF elkészítése programozási ciklus Szakmai együttgondolkodás Tervtanács – Tervzsűri rendszer Pontos feladatlehatárolások Magyar Közút Nonprofit Zrt. átalakítása Szervezeti átalakítás Megbízási rendszer változásai

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!