A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes KHEM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály „KÖZÖS DOLGAINK – beszélgetések a szakmáról” című beszélgetés Budapest, február 24.
Az előadásban érintett témák 1.Finanszírozási kérdések 2.Problémák a fejlesztések területén 3.Közlekedéspolitikai intézkedések
Finanszírozási problémák 1.
Finanszírozási problémák 2.
EU programok értékelése Közlekedési Operatív Program (KözOP) Nagy várakozás – Csalódás Regionális Operatív Programok (ROP) Visszafogott érdeklődés – Siker Határmenti programok (ETE, IPA, ENPI) Lehetőség – Remény Kifutó programok (KIOP, ISPA)
Az előadásban érintett témák 1. Finanszírozási kérdések 2.Problémák a fejlesztések területén 3.Közlekedéspolitikai intézkedések
: 600 km új pálya
Aktuális KözOP projektlista 1004/2007. (I. 30.) Kormányhatározatban rögzített projektek Összesen: 52 db tétel évi CXXVIII. törvény évi 1. sz. mellékletében rögzített projektek Összesen: 20 db tétel; gyakorlatilag 1 új elem 1063/2007. (VIII. 15.) Kormányhatározatban rögzített további projektek Összesen: 3 db tétel; gyakorlatilag 2 új elem A közlekedésért felelős minisztérium által elrendelt további projektváltozások Összesen: 18 db tétel; gyakorlatilag 11 új elem, 3 elem törlése
EU projektek problémái Főúti engedéllyel rendelkező gyorsforgalmi úti beruházások M4 Pest megyei szakaszok, M86 Vas megyei szakaszok Nem megfelelő környezetvédelmi eljárással rendelkező beruházások 8. sz. főút, 21. sz. főút, 47. sz. főút Projektdarabolás (nagyprojektek elkerülése) 21. sz., 51. sz., 62. sz., 67. sz., 76. sz., 68. sz., 86. sz. főutak projektjei Egyéb problémák M43 Makó-országhatár szakasz
21. sz. főút műszaki problémák
Az előadásban érintett témák 1. Finanszírozási kérdések 2.Problémák a fejlesztések területén 3.Közlekedéspolitikai intézkedések
Tárcaintézkedések Tervezési folyamat műszaki minőségbiztosítási rendszere Tervtanács, Tervzsűri, Tervellenőr Sebességmenedzsment emelt sebességű főutak, rendkívüli forgalmi rend felülvizsgálat Teherforgalom szabályozása főúti díjasítás, előzési tilalom, területi korlátozás, parkolás szabályozás Külső forrásbevonás úthasználati díj, komplex pihenők, pályázatok (önkormányzatok)
tervellenőr Tervtanács, Tervzsűri, Tervellenőr
Emelt sebességű főutak évi elrendelés Összesen: 27 db szakasz 110 km/h: 91,978 km 100 km/h: 30,461 km évi elrendelés Összesen: 5 db szakasz 110 km/h: 19,621 km 100 km/h: 7,998 km
Tehergépkocsi előzési tilalom évi elrendelés Összesen: 2 db szakasz bal pálya: 57,613 km M1 autópálya: Tatabánya-Óváros és M0 között M3 autópálya: Gödöllő és Bp., Szentmihályi út között évi elrendelés Összesen: 4 db szakasz jobb pálya 78,255 km M1 autópálya: M1-M7 és Tatabánya-Óváros között M3 autópálya: Bp., Szentmihályi út és Gödöllő-Vác között M7 autópálya: M1-M7 és Pusztazámor-Sóskút között M7 autópálya: Székesfehérvár elkerülő szakaszon
Fantomátjárók megszüntetése évi próbálkozás július 26-i elrendelés „100-as lista” évi próbálkozás december 22-i elrendelés 32 helyszín
Megoldatlan kérdések TEN-T intézményrendszer átalakítása TEN-T IH és TEN-T KSZ Megosztott tudásbázis Egyéni ambíciók Önkormányzati beruházások ROP IH és NEP IH pályázati konstrukciói Engedélyezési és aktiválási problémák Építtetői szerepkör
Biztató jelek „Nagytáv – Hosszútáv” indítása OCF elkészítése programozási ciklus Szakmai együttgondolkodás Tervtanács – Tervzsűri rendszer Pontos feladatlehatárolások Magyar Közút Nonprofit Zrt. átalakítása Szervezeti átalakítás Megbízási rendszer változásai
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!