Debreceni Egyetem OEC, Népegészségügyi Kar Magatartástudományi Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy •címe: Digitális képanalízis •szakirányos tárgy •neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) •előadó és gyakorlatvezető:
Adatszolgáltatási igények kezelése
Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek György Dékán Általános Orvostuományi Kar Szegedi Tudományegyetem Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek.
PTE ÁOK Magatartástudományi Intézet
Szegedi Magatartástudományi Napok, jún. 5-6.
Tájékoztató mesterszakos hallgatók részére
Egészségpszichológiai konzultációs szolgálat orvostanhallgatók számára
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A Bioetika Oktatása a Debreceni Egyetemen
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Makroökonómia I.2006/2007. tanév, 2. félév 1. előadás 1 A kurzus programja előadás: kedd 14-16, TIK nagyelőadó előadók:Czagány László, docens –
ATOMREAKTOROK ANYAGAI 4. előadás
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
KÖZIGAZGATÁSI URBANISZTIKA I-II.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Viszket Anita Fogalomrendszer: ETR 1/11.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
ETR konferencia, 2008 április 10-11, Szeged Dr. Zimányi Krisztina Az oktatásmenedzselés tapasztalatai.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Magatartástudományi Intézet
Dr. Pikó Bettina SZTE ÁOK Magatartástudományi Csoport, Szeged
Az Orvosi Antropológia oktatása a Pécsi Tudományegyetemen
„A vizsgára tanulunk vagy a hivatásra készülünk
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
Hallgatói létszámok. Jelentkezési arányok (2006) n Nappali tagozat: Keret: 40 fő Jelentkező: 164 fő (45) n Levelező tagozat: Keret: Jelentkező:
-Pécs- Készítette: Győri Zsuzsanna Magyar 4. évfolyam.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy címe: Digitális képanalízis szakirányos tárgy neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) előadó és gyakorlatvezető:
A KKK-rendszer és az OKKR viszonya a felsőoktatásban
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
egyetemi tanár, főigazgató
„EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉSZAK- MAGYARORSZÁGI PEDAGÓGUSKÉPZÉS MINŐSÉGI MEGÚJÍTÁSÁÉRT” TÁMOP B.2-13/ K/5 ALMODUL: PEDAGÓGUSKÉPZÉS TELJES VERTIKUMÁT.
Tájékoztató a 2016/17. tanév 1. félévétől a IV. éven életbe lépő új struktúrájú órarendről Rózsahegyi Rita Szeged, SZTE ÁOK Tanulmányi Osztály.
DE EFK Általános szociális munkás szak Oktatói - hallgatói fórum az AKKREDITÁCIÓ előkészítéséről február 15.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
„Hova tovább?! „ – tájékoztató nap Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Prof. Dr. Decsi Tamás egyetemi tanár, főigazgató
Régi és új feladatok új megközelítésben, márciustól működik az OGYÉI Dr Pozsgay Csilla Főigazgató Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet.
Információk és követelmények
Tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
Tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
Makovecz Program – az első év tapasztalatai
Az előadás címe: Modern parazitológiai diagnosztika és terápia
Tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
Vezetői Információs Rendszer
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
Előadás másolata:

Debreceni Egyetem OEC, Népegészségügyi Kar Magatartástudományi Intézet ORVOSI SZOCIOLÓGIA OKTATÁS AUDITÁCIÓJA Oktató: Dr. Kemény Csilla, MA., CSc. közgazdász-szociológus tanár egyetemi adjunktus Magatartástudományi Napok, Szeged, 2008. 05-06.

Orvosi Szociológia TANTÁRGYAK, PROGRAMOK Szociológia – Szociálpolitika Egészségszociológia - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Minőségbiztosítás Betegelégedettség/Betegbiztonság

KURZUSOK Szak Csoport Előadás Szeminárium Hallgató/fő ÁOK 9 7 8 164 NELL 1-2. évf. 60 112 FOK 2 42 ÁOK TOK 6 102 FOK TOK 32 BTK Szociológia 1 14 16 31 BTK Szociol/Szoc.pol. 30 71 BTK Szociol/Szoc.pol.lev. TDK Ph.D.

ÖSSZES OKTATÓI TERHELÉS 2007/2008. I-II. félév Összes óraszám (152 ea+ 159 szem) 311 óra Heti átlag 10 óra Hallgatói létszám 735 fő Áthallgatás 72 óra BTK/OEC 23% 142 fő BTK/OEC 20% Külsős oktatói terhelés 70 óra TOK/OEC 11% (csak ea+szem.) 134 fő TOK/OEC 10% Heti átlag 2 óra MEGJEGYZÉSEK: - gyógytornász képzés - szakindítások - posztgraduális képzés

AZ ORVOSI SZOCIOLÓGIA OKTATÁS DE OEC sajátosságai 1. tantárgyi struktúra a felkészülés forrásai oktatási segédanyagok on-line segédanyagok

2. szemináriumok; munkalapok, tesztek, esetelemzések hallgatói aktivitás kiselőadások irányított képzés/házi esszé: lokális társadalomelemzés vizsgáztatás/írásbeli kollokvium: teszt + esetelemzés TDK/Ph.D. munka gondozása hallgatói elégedettségi vizsgálatok

3. tantermek/szeminárium termek/telephelyek oktatási technika oktatási segédanyagok sokszorosítása könyvtárhasználat

T E L J S Í M É N Y Az Orvosi Szociológia Oktatás, DE OEC SWOT ANALÍZISE SWOT I. MINŐSÉGÉRTÉKELÉS V Á R A K O Z S 1. Vonzerő kihasználása 2. Kollegális együttműködés 3. Feed-back; hallgatói, klinikai L 1. MISSZIÓ (köt.vál.92%) 2. MULTIDISZCIPLILNARITÁS (poz.átfedések; magtud.tárgyak-képzési szakok) 3. POST FESTA aktivitás E V 1. Tömegoktatás 2. Oktatói kapacitás 3. Utódlás GY 1. OKTATÁS (hallg.létszámok: szem.↑, ea.↓) 2. SZÁMONKÉRÉS (kreditpont-érdekeltség, szóbeli vizsga hiánya,szigorlati sematizmus) 3. TUDÁS (okt.témák egymásra épülése; flow-hiány)

SWOT II. MINŐSÉGFEJLESZTÉS TELJESÍTMÉNY MÁTRIX: (erősség – gyengeség) teljesítmény 5 4 3 3 3 3 fontosság 5 3 3 4 4 5 SD = 3,7 VÁRAKOZÁSOK LEHETŐSÉGMÁTRIX: vonzerő 1 5 3 siker valószínűsége 3 5 3 SD = 3,3 VESZÉLY MÁTRIX: beköv. valószínüsége 4 4 3 súlyosság 4 4 3

ELABORÁCIÓ Koncentrálj ide! misszió tudás Csak így tovább! multidiszciplinaritás oktatás Alacsony prioritás post festa aktivitás „Ágyúval lövünk verébre” számonkérés