Debreceni Egyetem OEC, Népegészségügyi Kar Magatartástudományi Intézet ORVOSI SZOCIOLÓGIA OKTATÁS AUDITÁCIÓJA Oktató: Dr. Kemény Csilla, MA., CSc. közgazdász-szociológus tanár egyetemi adjunktus Magatartástudományi Napok, Szeged, 2008. 05-06.
Orvosi Szociológia TANTÁRGYAK, PROGRAMOK Szociológia – Szociálpolitika Egészségszociológia - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Minőségbiztosítás Betegelégedettség/Betegbiztonság
KURZUSOK Szak Csoport Előadás Szeminárium Hallgató/fő ÁOK 9 7 8 164 NELL 1-2. évf. 60 112 FOK 2 42 ÁOK TOK 6 102 FOK TOK 32 BTK Szociológia 1 14 16 31 BTK Szociol/Szoc.pol. 30 71 BTK Szociol/Szoc.pol.lev. TDK Ph.D.
ÖSSZES OKTATÓI TERHELÉS 2007/2008. I-II. félév Összes óraszám (152 ea+ 159 szem) 311 óra Heti átlag 10 óra Hallgatói létszám 735 fő Áthallgatás 72 óra BTK/OEC 23% 142 fő BTK/OEC 20% Külsős oktatói terhelés 70 óra TOK/OEC 11% (csak ea+szem.) 134 fő TOK/OEC 10% Heti átlag 2 óra MEGJEGYZÉSEK: - gyógytornász képzés - szakindítások - posztgraduális képzés
AZ ORVOSI SZOCIOLÓGIA OKTATÁS DE OEC sajátosságai 1. tantárgyi struktúra a felkészülés forrásai oktatási segédanyagok on-line segédanyagok
2. szemináriumok; munkalapok, tesztek, esetelemzések hallgatói aktivitás kiselőadások irányított képzés/házi esszé: lokális társadalomelemzés vizsgáztatás/írásbeli kollokvium: teszt + esetelemzés TDK/Ph.D. munka gondozása hallgatói elégedettségi vizsgálatok
3. tantermek/szeminárium termek/telephelyek oktatási technika oktatási segédanyagok sokszorosítása könyvtárhasználat
T E L J S Í M É N Y Az Orvosi Szociológia Oktatás, DE OEC SWOT ANALÍZISE SWOT I. MINŐSÉGÉRTÉKELÉS V Á R A K O Z S 1. Vonzerő kihasználása 2. Kollegális együttműködés 3. Feed-back; hallgatói, klinikai L 1. MISSZIÓ (köt.vál.92%) 2. MULTIDISZCIPLILNARITÁS (poz.átfedések; magtud.tárgyak-képzési szakok) 3. POST FESTA aktivitás E V 1. Tömegoktatás 2. Oktatói kapacitás 3. Utódlás GY 1. OKTATÁS (hallg.létszámok: szem.↑, ea.↓) 2. SZÁMONKÉRÉS (kreditpont-érdekeltség, szóbeli vizsga hiánya,szigorlati sematizmus) 3. TUDÁS (okt.témák egymásra épülése; flow-hiány)
SWOT II. MINŐSÉGFEJLESZTÉS TELJESÍTMÉNY MÁTRIX: (erősség – gyengeség) teljesítmény 5 4 3 3 3 3 fontosság 5 3 3 4 4 5 SD = 3,7 VÁRAKOZÁSOK LEHETŐSÉGMÁTRIX: vonzerő 1 5 3 siker valószínűsége 3 5 3 SD = 3,3 VESZÉLY MÁTRIX: beköv. valószínüsége 4 4 3 súlyosság 4 4 3
ELABORÁCIÓ Koncentrálj ide! misszió tudás Csak így tovább! multidiszciplinaritás oktatás Alacsony prioritás post festa aktivitás „Ágyúval lövünk verébre” számonkérés