Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél 2010. 04. 16. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
A hatályos és a január 1-jén hatályba lépő közbeszerzési szabályozás
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Az új épületenergetikai szabályozás
A téglaépületek energiahatékonysága Előadó: Kató Aladár MATÉSZ elnök TONDACH Magyarország Zrt. - vezérigazgató március 04.
A szociális biztonság koordinációja az Európai Unióban
Vasúti járművek hatósági engedélyezése Horváth Zsolt Csaba Közlekedési Főfelügyelet november 23. BUDAPEST.
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Az Európai Unió és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok 2010.július 30. Eger Aranyi Péter Nemzetgazdasági Minisztérium Fogyasztóvédelmi Osztály.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
Túl alacsony-e Magyarországon a villamosított vasútvonalak hossza?
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
Várható változások a légiközlekedést érintő európai uniós jogi szabályozásban október 7.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
Vince Péter MTA Közgazdaságtudományi Intézet
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
204/86. sz. ügy Görög Köztársaság kontra Európai Közösségek Tanácsa.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
MUTATVÁNYOS BERENDEZÉSEK PIACFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE
Európai vasúti körkép hatósági szemmel
JÖVŐKÉP DÁTUM: október 6. HELYSZÍN: Danubius Hotel Flamenco Budapest, Tas vezér u ELŐADÓ: Dr. Márkus Imre, vezérigazgató MÁV-TRAKCIÓ.
A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval
Vontatási rendszer működtetése és a mozdonyvezetői helyzetkép
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
1 Az Európai Unió gazdasági fellendítési terve Winkler Gyula európai parlamenti képviselő (RMDSZ, EPP-ED) Brassó, január 29.
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Projekt tervezés és megvalósítás. Az üzleti projektek és a támogatási rendszer április 20.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS IGAZGATÁSA A Magyar Vasúti Hivatal feladatai Dr. Kerekes István.
A természeti környezet védelmének ösztönzése a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program támogatásával.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Fás szárú energetikai ültetvények telepítésének engedélyeztetése.
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Az áfa-törvény jövő évi változásai
Magyar Ekvivalencia és Információs Központ
Új lehetőség - EGTC  Az INTERREG közösségi kezdeményezési programok a közötti programozási időszakban Európai területi együttműködés (ETE)
„Határon innen és határon túl – integráció és migráció a Kárpát-medencében” A Szociális és Munkaügyi Minisztérium és a munkaerő-migráció Korózs Lajos államtitkár.
Egészség – EU Az Európai Unió közegészségügyi portálja C2 csoport – Egészségügyi tájékoztatás Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság.
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
A szolgáltatási irányelv alkalmazásából nyíló lehetőségek a kkv-k számára A gazdasági élet stratégiái június 28. Külügyminisztérium.
A magyarországi vasúti jogszabályok aktuális változásai november 30. MVMSZ Dr. Rácz Gábor, NFM.
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET Az információ szükségessége Piaci verseny (piacra jutás, piacon maradás, piacbővítés) Alkalmazkodás, feltételek.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Szabó András: Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Szabó András PQRS Quality Referenc System Zrt. Közlekedéstudományi.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
Tágabb, mint a kereskedelmi szerződések köre
Megfelelőség értékelés a jogi szabályozása, terméktanúsítás kijelölés alapján HTE Informatikai terméktanúsítási szakosztály - DMS Labor április 25.
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1

Interoperabilitás fogalma A vasúti járművek képesek legyenek akár megállás nélkül egyik tagállam vasúti rendszeréről a másik tagállam vasúti rendszerére átjárni. 2

Közösségi (EU) jogi alapok Az Európai Parlament és a Tanács 2008/57/EK irányelve a vasúti rendszer Közösségen belüli kölcsönös átjárhatóságáról Valamennyi tagállam köteles belső jogrendjébe átültetni ! 3

EU szabályozás céljai a vasúti közlekedés fejlődésének elősegítése; új üzleti lehetőségek biztosítása a vasúti társaságok részére; a piacra jutás és működés költségeinek csökkentése; a vasúti közlekedés versenyképességének javítása. 4

Nemzeti előírások A tagállamok kötelesek a végrehajtás érdekében nemzeti szabályokat alkotni. Üzembe helyezés előtt a vasúti járművet engedélyeztetni kell. Az engedélyezési eljárás során az egyéb tagállamban kiadott engedélyeket figyelembe veszik. Az engedélyezési eljárás során alkalmazhatják korábbi előírásaikat, amennyiben azok nem ütköznek az EK jogával. 5

Átjárhatóság kockázati tényezői A tagállamok biztonsági előírásai, illetve hatósági engedélyezési szabályai közötti lényeges eltérés, melynek eredménye: az eljárás magas költsége; az eljárás igen hosszú átfutási ideje. A változó Közösségi és nemzeti előírások miatt: az eljárás átláthatósága; az eljárási folyamat kiszámíthatósága. 6

Mozdonyok határátlépése az EU csatlakozás ELŐTT 1.A mozdonyok határátlépése és a szomszédos állam területén történő közlekedése a viszonosság és a kölcsönös kiegyenlítés elve alapján történt. 2.Járműveink kölcsönös használata kétoldalú együttműködéseink alapján harmonikusan működött. Korábban a V43, V63, M41 és M62 sorozatú mozdonyaink a Szlovák Köztársaság területén történő közlekedésnek megfeleltek, hatósági engedély birtokában használhatták a vasúti infrastruktúrát. 7

Mozdonyok határátlépése az EU csatlakozás UTÁN 1.Az EU-s csatlakozás óta eltelt idő alatt járműveinket modernizáltuk, korszerűbb hajtóművekkel, fedélzeti berendezésekkel láttuk el, nem utolsó sorban a határon átnyúló vasúti közlekedésben történő részvétel biztosítása érdekében. 2.A környező országok mozdonyainak magyar vasúti pályahálózaton történő közlekedését engedélyező Nemzeti Közlekedési Hatóság az engedélyeket a magyar mozdonyokkal szemben támasztott azonos feltételek alapján adja ki. 3.A mozdonyok műszaki követelményeivel kapcsolatos többlet- felszereltséget nem követel meg. 8

Fennálló problémák 1.A viszonosság és kölcsönös kiegyenlítés elvén alapuló korábbi együttműködés akadályokba ütközik. 2.A korábban engedélyezett járműveink engedélyei visszavonásra kerültek a szlovák hatóság részéről, holott azok műszaki felszereltsége az engedélyezés időpontjához képest lényeges javult. 3.Az engedélyezési procedúra 2007 óta tart, mozdonyaink szlovák vasúti pályahálózaton történő közlekedése azóta sem megoldott. 9

Megoldási javaslat Együttműködés a viszonosság és kölcsönös kiegyenlítés elve alapján: a szomszédos vasúti infrastruktúrán történő közlekedés; a kapcsolódó hatósági engedélyeztetés során: –a közös gazdasági érdekek; –egymás üzleti tevékenységének; –a versenyképesség növelésének figyelembevételével. 10

Egyetértési nyilatkozat Javasoljuk, hogy a G4 vezérigazgatói értekezlet vitassa meg és fogadja el az alábbi Egyetértési nyilatkozatot 11

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! 12