Vontatási rendszer működtetése és a mozdonyvezetői helyzetkép

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vasúti szabályozás változásai: az „új” vasúti törvény előkészítése
Advertisements

MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
működtetési vezérigazgató-helyettes
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Fókuszban a vontatási tevékenység hatékonyságjavítása
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt évi gazdálkodása és évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása
EKOP Elektronikus levéltár
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Nyíregyháza, szeptember 09.
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Kapacitás, átbocsátóképesség, időalapok, az erőforrás nagyság, átfutási idő, a termelő-berendezések térbeli elrendezése. Átfutási idő számítások.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Vasútszabályozási Osztály
JÖVŐKÉP DÁTUM: október 6. HELYSZÍN: Danubius Hotel Flamenco Budapest, Tas vezér u ELŐADÓ: Dr. Márkus Imre, vezérigazgató MÁV-TRAKCIÓ.
X. Vasútgépész Napok október 6.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. gazdálkodási és elszámolási rendszere
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Projekt tervezés és megvalósítás. Az üzleti projektek és a támogatási rendszer április 20.
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Elektronikus fizetési meghagyás
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
A Paksi Atomerőmű üzemidő hosszabbítása Lenkei István Műszaki főszakértő A műszaki-vezérigazgató helyettes tanácsadója Energiapolitika 2000 Társulat Energiapolitikai.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Beszerzések hatékonyság növelése
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

Vontatási rendszer működtetése és a mozdonyvezetői helyzetkép Dr. Márkus Imre vezérigazgató 2010. április 29.

Külső körülmények: vasúti pálya, forgalomszervezés; Tartalom Külső körülmények: vasúti pálya, forgalomszervezés; Vontatásszolgáltatás összetevői; Koordináció-kooperáció szerepe; G4 vezérigazgatói értekezlet: 2010. 04. 16.

Állami feladat! Vasúti pálya állapota Következmények: Külső körülmények: vasúti pálya, forgalomszervezés Vasúti pálya állapota Állam által tervezett ráfordítások 2010-ben = Ø Állami feladat! Következmények: Lassú vonattovábbítás; Forgalomszervezési nehézségek; Többlet energiaigény, amit a piac nem honorál; Mozdonyok, személykocsik átlagéletkora növekszik, megbízhatóságuk, műszaki állapotuk romlik.

Vasúti pályafejlesztések indokoltsága A vasúti pálya fejlesztésére összvasúti, közlekedési érdekek miatt nagyságrenddel többet kellene ráfordítani. A forgalom és vontatásszolgáltatás sokkal pontosabb összehangolása szükséges. (Jelzők időben történő állítása, fékezés, szükségtelen gyorsítás = indokolatlan energiafelhasználás!)

Költségelemek: Vontatásszolgáltatás összetevői Eszköz Személyzet új járműbeszerzések; villamos és dízel mozdonyok karbantartása; meglévő járművek „olcsóbb” karbantartása. Személyzet vonattovábbításra fordított tényleges idő; technológiai (ún. előkészítési) idők; kényszerű veszteségidők. 3. Energia megbízhatóság

Vontatójármű sorozatok Meglévő-, legfontosabb eszközök (mozdonysorozatok) Vontatójármű sorozatok V43 M41 V46 M43 V63 M62 M44 M47 1047 M40

25 + 25 darab TRAXX mozdony Beszerzés alatt lévő eszközök Szerződés szerinti szállítási határidők /első 25 db esetén/: Első mozdony: 2011.06.05. Huszonötödik mozdony: 2012.02.05. + 25 darabos opció legkedvezőbb feltételekkel lehívható: 2010.09.05.-ig + 25 darabos opció kedvezmények nélkül legkésőbb lehívható: 2012.02.05.-ig Megtakarítás: 200 eEuro/db Dízelmozdony beszerzés napirendre tűzése!

Trakcionálás kritikus pontja: az eszközök állapota! Feladatok Trakcionálás kritikus pontja: az eszközök állapota! A meglévő eszközök karbantartási színvonalának lényeges emelése Fő problémák: 1. Ún. kisműhelyi tervszerű vizsgálatok minősége: V, V1, V2, V3; M,R, A, B, Top End. 2. valamint a kisműhelyi futójavítások minőségének lényeges javítása, átfutási idejének számottevő csökkentése. Nem megfelelő: M41 sorozat üzemkészsége tartósan az elvárt érték alatt volt, jelenleg közelíti; Szolgálatképtelenségi esetek tendenciája kedvezőtlen.

Versenyképesnek maradni!!! Célok Versenyképesnek maradni!!! Kevesebb eszközzel végezni a feladatokat, amelyek viszont sokkal megbízhatóbb műszaki állapotban vannak; Hatékony munkaerő gazdálkodással teljesíteni a megrendeléseket*. Teljesíteni a piaci- és közszolgálati elvárásokat! *2009-ben a megrendeléseink 2008-hoz képest csökkentek. A TRAKCIÓ létszámát 2009-ben összesen 774 fővel csökkentettük. 774 főből 594 fő mozdonyvezető; 142 fő egyéb fizikai munkakörben foglalkoztatott és 38 fő szellemi munkakörben foglalkoztatott munkavállaló.

Célok megvalósulása érdekében MÁV-TRAKCIÓ Zrt. és MÁV-GÉPÉSZET Zrt. között egyeztetések történtek, hogy a: A MÁV-START Zrt. és Az árufuvarozó Társaságok elégedettek legyenek a vontatásszolgáltatással.

Személyzeti költségek, rugalmasság Elmúlt 20 évben: „Erős Kollektív Szerződés”, 2008.: vontatási tevékenység önállósulása, MÁV-TRAKCIÓ Zrt. megalakulása 2009.: új körülmények; új elvárások; KSZ szabályok „újra értékelése”; 2009. augusztus 13.: KSZ módosítása. 2010. január 31.: új KSZ; 2010. április 9.: új Helyi Függelékek.

Ami új a KSZ-ben és a HF-ekben Fel és lejelentkezési helyek rugalmasabb megválasztása; Új fel- és lejelentkezési helyek meghatározása; Átjárhatóság bővítése; Szolgálatba utazás és hazautazás költségeinek csökkentése.

Szolgáltatáshoz kapcsolódó műszaki fejlesztések MFB; TODO-AVR;

Technikai erőforrások biztosítása (fenntartás, infra- struktúra stb.) IVU.Plan - Vontatásszolgáltatási rendszer fejlesztése utáni folyamat (vázlat) A szolgáltatás megtervezése kulcseleme az értékláncnak és a kielégítő teljesítésnek! Megrendelés fogadása visszaigazolása (VONTAT2) Szolgáltatás megtervezése (IVU.Plan) Szolgáltatás teljesítése (IVU,MFB,EMIG) Teljesítmény nyilvántartás, elszámolás Technikai erőforrások biztosítása (fenntartás, infra- struktúra stb.) Humán erőforrás Pénzügyi erőforrás

Kihasználhatóság jelentős lehet Trakcionálás költségeinek elemzésében; Pálya-forgalom oldalán írásbeli rendelkezések gépi úton (elektronikus formátumban) való feladása (egyéb forgalmi információs kapcsolat); Személyszállításban az utastájékoztatás szélesítése, kiépítése (fedélzeti, földi).

Közlekedésszervezés szintjén: Koordináció-kooperáció szerepe 1. Közlekedésszervezés szintjén: Egyenlő elbánás és költséghatékony, környezetkímélő megoldások előtérbe helyezése (vasút – közút); Átgondolt pályavasúti és eszközfejlesztések, beszerzések; Tehervonati menetrendszerűség bevezetése.

START – TRAKCIÓ – GÉPÉSZET Koordináció-kooperáció szerepe 2. MÁV Csoport szintjén: Nemzetgazdasági érdek szem előtt tartásával összhang a START – TRAKCIÓ – GÉPÉSZET fejlesztési és üzemviteli politikájában (Railjet-ek, saját eszközök /Taurus/, minőség-előny/hátrány) TRAXX karbantartás: Minőség; Felkészültség.

Stratégiai döntések, koordináció Koordináció-kooperáció szerepe 3. Stratégiai döntések, koordináció Társasági jog és hatáskörök áttekintése, újraszabályozása; Társasági és csoportszintű hatásmechanizmusok elemzése, elemzés utáni döntések.

MÁV-TRAKCIÓ Zrt. prezentációja (kivonat) G4 vezérigazgatói értekezlet: Bp., 2010.04.16. MÁV-TRAKCIÓ Zrt. prezentációja (kivonat) EU normák; Nemzeti jogszabályok; Nemzeti gyakorlatok.

Mozdonyok határátlépése az EU csatlakozás ELŐTT A mozdonyok határátlépése és a szomszédos állam területén történő közlekedése a viszonosság és a kölcsönös kiegyenlítés elve alapján történt. Járműveink kölcsönös használata kétoldalú együttműködéseink alapján harmonikusan működött. Korábban a V43, V63, M41 és M62 sorozatú mozdonyaink a Szlovák Köztársaság területén történő közlekedésnek megfeleltek, használhatták a vasúti infrastruktúrát.

Mozdonyok határátlépése az EU csatlakozás UTÁN Az EU-s csatlakozás óta eltelt idő alatt járműveinket modernizáltuk, korszerűbb hajtóművekkel, fedélzeti berendezésekkel láttuk el, nem utolsó sorban a határon átnyúló vasúti közlekedésben történő részvétel biztosítása érdekében. A környező országok mozdonyainak magyar vasúti pályahálózaton történő közlekedését engedélyező Nemzeti Közlekedési Hatóság az engedélyeket a magyar mozdonyokkal szemben támasztott azonos feltételek alapján adja ki. A mozdonyok műszaki követelményeivel kapcsolatos többlet-felszereltséget nem követel meg.

Fennálló problémák A viszonosság és kölcsönös kiegyenlítés elvén alapuló korábbi együttműködés akadályokba ütközik. A korábban engedéllyel rendelkező járműveink jelenleg nem járhatnak át a Szlovák Köztársaság területére, holott azok műszaki felszereltsége a korábbi átjárás időszakához képest lényegesen javult. Az engedélyezési procedúra 2007 óta tart, mozdonyaink szlovák vasúti pályahálózaton történő közlekedése azóta sem megoldott.

Együttműködés a viszonosság és kölcsönös kiegyenlítés elve alapján: Megoldási javaslat Együttműködés a viszonosság és kölcsönös kiegyenlítés elve alapján: a szomszédos vasúti infrastruktúrán történő közlekedés; a kapcsolódó hatósági engedélyeztetés során: a közös gazdasági érdekek; egymás üzleti tevékenységének; a versenyképesség növelésének figyelembevételével.

Egyetértési nyilatkozat Javasoltuk, hogy a G4 vezérigazgatói értekezlet vitassa meg és fogadja el az alábbi Egyetértési nyilatkozatot

nyilatkozat tervezete.doc Egyetértési nyilatkozat szövegtervezete nyilatkozat tervezete.doc

G4 eredménye G4 döntése Háromoldalú (magyar, osztrák, szlovák) szakértői bizottsági ülésen napirendre kerül a téma 2010. május hónapban. UIC is napirendre tűzi, mivel több alkalommal felvetődött a probléma.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!