MÁV-GÉPÉSZET Zrt. - a „piacközpontú” társaság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást.
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
működtetési vezérigazgató-helyettes
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Gépészet jövője Zaránd György.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Összefoglaló a Budapesti Értéktőzsde Zrt évéről dr. Mohai György vezérigazgató Budapest, április 2.
A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt évi gazdálkodása és évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
A DÍJKÉPZÉS SZERKEZETE TEKINTETTEL AZ EU ÁLTAL TÁMOGATOTT BERUHÁZÁSOKRA, A TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉSBEN FOGLALT KÖTELEZETTSÉGEKRE Szabó IstvánnéMAVÍZ Közgazdasági.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Nyíregyháza, szeptember 09.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Balatonszemes Június A villamos energia közszolgáltatási helyzete és szerepe Magyarországon Fő kérdések, aktualitások 2.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Az EEM helye a menedzsmentben
X. Vasútgépész Napok október 6.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. gazdálkodási és elszámolási rendszere
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Kőszeg, Foglalkoztatási helyzet a Kőszegi Kirendeltség vonzáskörzetében Kőszeg,
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Somoskői Gábor Froweld kft.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
BME Közösségi sportlétesítmények non- profit üzemeltetésének új iránya Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem november 5. Andor György –
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Beszerzések hatékonyság növelése
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

MÁV-GÉPÉSZET Zrt. - a „piacközpontú” társaság Zaránd György 2009. október 6.

A Társaság 2008. évi eredményei TARTALOM A Társaság 2008. évi eredményei Hatékonyságjavítás 2009-ben folytatódik Vevői kapcsolatok kiterjesztése

2008. év eredményes volt A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. megalakulása 2008. január 1-jén; A MÁV Északi - és Szolnoki Járműjavító Kft. beolvadása 2008. június 30.-án; Országos hálózatú teljes körű javítási és karbantartási szolgáltatás 37 telephellyel (7 Körzeti Járműjavítási Központ és 2 Járműjavító); Komplex vasútijármű fenntartási tevékenység az alacsonyabb szintű javítástól a jármű korszerűsítésig. Vasúti vontató és vontatott járművek karbantartása, nagyjavítása, korszerűsítése; A Társaság 2008. év gazdálkodása eredményes volt: Mérleg szerinti eredmény: 178 M Ft Értékesítés nettó árbevétele: 39 296 M Ft Záró létszám: 4924 fő

A Társaság által elért hatékonyságjavítás eredményei A 2008. év eredményességének növelését a hatékonyságjavítási intézkedések és BPR projektek biztosították: Telephely-racionalizálási program; Karbantartási szoftver bevezetése; Rendelkezésre állás alapú karbantartás bevezetése; Anyaggazdálkodási költségek csökkentése; 2008-ban közel 400 fő létszámcsökkenés Telephelyek méretének csökkenése Ezek az intézkedések lehetővé tették a Társaság számára 2009-ben, hogy a kiemelt vevők irányába a díjemelés infláció alatti (1,8%-2,2%) legyen

A Társaság 2008. évi eredményei TARTALOM A Társaság 2008. évi eredményei Hatékonyságjavítás 2009-ben folytatódik Vevői kapcsolatok kiterjesztése

A Társaság környezete – piaci gondolkodás EU - ÁLLAM - TÁRSADALOM Az Európai Unió közösségi közlekedési politikája és vasúti közlekedéssel kapcsolatosan megfogalmazott irányelvei Az Állam vasúti közlekedéssel kapcsolatos irányelvei A társadalom elvárásai – KI A VEVŐ? MŰKÖDÉSI KÖRNYEZET SZERVEZET TÁG KÖRNYEZET IPARÁGI KÖRNYEZET IPARÁGI KÖRNYEZET Más pl. járműjavítási tevékenységet végző hazai vállalatok Magán vasúttársaságok Környező országok hasonló tevékenységet végző vállalatai A beszállítói kapcsolatrendszer MŰKÖDÉSI KÖRNYEZET A MÁV-csoport tagjai

A GÉPÉSZET helye a MÁV értékláncban - jelenleg Közszolgáltatás! GÉPÉSZET beszállítók VEVŐ = UTAS Szolgáltatási pont

A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. megfelel a környezet kihívásainak ha Kulcsszavak EU – vasúti piac liberalizációja és a vasút Európai szintű interoperabilitása Változó műszaki technológia kihívásai Vasúti járműgyártás nemzetközi tendenciáiban megfigyelhető változások LCC – Life Cycle Cost – szemlélet Fenntartási folyamatok átalakulása: állapot alapú karbantartási rendszerek térnyerése, modern diagnosztikai rendszerek kialakítása A „hagyományos munkák” piaca szűkül, de európai szinten keresett sok részterület (pl. kommutátoros villamos gépek javítása) Változó gazdasági környezet kihívásai A MÁV-csoporton belüli hely, a csoport elvárásainak megfelelés A jogilag önálló MÁV-GÉPÉSZET versenyhelyzetben van: Más hazai vasúti járműjavítással foglakozó vállalatokkal Környező országok járműjavításával foglalkozó vállalatokkal A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. megfelel a környezet kihívásainak ha Felméri és racionalizálja tevékenységeit, folyamatait (pl. telephely-racionalizáció) Hosszú távon stratégiai szemlélettel gondolkodik saját jövőjéről, jövőorientált Kihasználja saját erőforrásait – tudásközpont Tevékenységének hatékonyságát folyamatosan növeli (LEAN-menedzsment)

Hatékonyabban működünk – tények számokban Egy főre jutó éves szintű árbevétel [Ft/fő]: 9.547 Ft/fő (2008) 9.612 Ft/fő (2009 várható) Egy főre jutó éves szintű bruttó termelési érték [Ft/fő]: 8.591 Ft/fő (2008) 8.826 Ft/fő (2009 várható) Egy főre jutó éves szintű hozzáadott érték [Ft/fő]: 3.950 Ft/fő (2008) 4.122 Ft/fő (2009 várható) Zárólétszám változása[Fő]: 4 924 Fő (2008) 4 734 Fő(2009. augusztus)

Telephely-racionalizálás – Északi költözik I. A járműjavító telephelyek átszervezése, erőforrások koncentrálása! A MÁV járműparkja zsugorodott, ugyanakkor a járműjavító üzemek száma az elmúlt 15 évben nem csökkent! Két járműjavító (Északi és Szolnoki Járműjavító) kihasználtsága nem érte el külön-külön az 50 - 50%-ot! Az Északi Járműjavító Telephely áttelepítésének specifikus okai: Északi Járműjavító Telephelyének munkáit 40%-ban a V43-as sorozatú mozdonyok nagyjavításai teszik ki; A megrendelések megszüntetése olyan mértékű bevétel kiesést eredményez 2010.-ben, hogy veszteségessé válik a telephely működtetése; A megmaradó megrendelés állomány nem képes megtermelni az Északi Járműjavító Telephely állandó költségeit, és ezáltal évi 800 millió Ft veszteség keletkezne! Az áttelepítés várható eredményei: Éves szinten 800 M Ft megtakarítás! A létszám 348 fővel csökken (nyugdíjazás, létszám leépítés); Fajlagos költségcsökkenés, jelenlegi feladatainál többet fog végezni a Szolnoki Járműjavító Telephely! Csökkennek a Társaság energia- és ingatlanbérleti költségei!

Telephely-racionalizálás – Északi költözik II. Az Északi Járműjavító technológiájának áttelepítése a különböző telephelyekre Szolnok Járműjavító: Forgóvázjavítás; Villamos mozdony nagyjavítás; Stb.; Északi Járműjavító budapesti telephely Békéscsaba Járműjavító Telephely: Vontatómotor javítás bővítése; Impregnáló kapacitás bővítése; KJK – Istvántelek – Ferencváros: Főmegszakító-, kontaktorjavítás feltételeinek megteremtése; Központi féktechnika bázis kialakítása; Egy telephely racionalizálása A szükséges feladatok szétosztása a telephelyek között

Karbantartási szoftver bevezetése – EAM modul Hatékonyságjavítási akció; A karbantartási folyamat javítása; A szoftver az MFG/Pro integrált vállalatirányítási rendszer modulja; Hatékonyságjavítási akció eredménye: Jobb, hatékonyabb karbantartási folyamat; Csökkenthetők a telephelyi és üzemeltetési költségek; A Megrendelő és karbantartó személyzet teljes körű műszaki és gazdasági információkhoz jut; 101 fővel csökkent az adminisztratív munkaerő!!! Olcsóbb, megbízhatóbb szolgáltatás!

Rendelkezésre állás bevezetése A rendelkezésre állás alapú karbantartási szerződés keretein belül feladat: tervszerű karbantartások, jármű tisztítás és az esedékes nagyjavítások, fővizsgák tervezése; a szerződésben rögzített járműsorozatok tervszerű karbantartásának és futójavításának elvégzése; nagyjavítások és fővizsgák lebonyolítása; JELENLEGI HELYZET LEHETSÉGES JÖVŐ Eseti megrendelés – tételes elszámolás (START) A Társaság felelőssége: Az üzemkészség előre kialkudott díjon és műszaki színvonalon való biztosítása; Saját hatáskörben dönt az eszközökhöz kapcsolódó felújításokról, karbantartások ütemezéséről, megvalósításáról; Járművek tisztítása. Rendelkezésre állás alapú mozdony karbantartás megosztott üzemeltetői felelősséggel (TRAKCIÓ) A nagyobb alkatrész cserékről, felújítás ütemezésről (túlüzemeltetésről), a leállításról Trakció dönt!

LEAN menedzsment bevezetése megkezdődött A veszteségek tudatos és folyamatos kiküszöbölése a vállalati folyamatokból Mi az a Lean? A vevői elégedettség maximalizálása, a költségek minimalizálása! Mit tudunk vele elérni? Az általános vállalati kultúra fejlesztése; Minőségi és termelékenységi fejlődés; Rugalmasabb szervezet; Miért jó ez a vevőinknek? Átfutási idő 35 napról 15 napra csökken; Normaidők csökkentése 10 – 15%-kal; Járműszállítások csökkentése pl. a forgóváz utazik, nem az egész mozdony;

A Társaság 2008. évi eredményei TARTALOM A Társaság 2008. évi eredményei Hatékonyságjavítás 2009-ben folytatódik Vevői kapcsolatok kiterjesztése

Legnagyobb vevőink A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. legfontosabb partnerei a MÁV Csoport tagjai közül kerülnek ki! Az összbevétel 95%-a a MÁV-START Zrt. és a MÁV-TRAKCIÓ Zrt.-től származik! VÁRHATÓ STRATÉGIAI CÉL Csökkeni fog megrendelés-állomány; Modernizálódik a járműpark; A kieső bevételeket a Társaságnak a külső piacról kell pótolni; Növelni kell a MÁV Csoporton kívüli bevételeket!

Piaci munkák növelése Cél a MÁV Csoporton kívüli partnerektől származó bevételek folyamatos növelése! Jelentős megrendelők: PRS Vagon Kft. MMV Zrt. CER Zrt. Pultrans Kft. Gruppo Eurofer Srl. Deutsche Bahn AG. Dunavagon Kft. GySEV ÖBB Végzett munkák: Teherkocsi fővizsga Mozdony karbantartás Ipari mozdony felújítás Villamos vontatómotor javítás Egyéb vasipari munkák Tárgyalásokat folytatunk: FLIRT K4 – K5 karbantartás; Szerb motorvonatok javítása; Mozdonykorszerűsítés – cseh magánvasút; Érezhető a gazdasági válság hatása a magánszférában is, általánosan csökkenő megrendelések.

Egyedi megrendelések teljesítése – Fényeslitke, Békéscsaba A Körzeti Járműfenntartási Központok felkészültek különböző egyedi és speciális igények teljesítésére. Teherkocsi fővizsgák Békéscsaba és Fényeslitke műhelyekben. Vasútvill Kft. (speciális) MÁV Gép Kft. (Faccpps)

Jelenleg az összes magánvasúti társaságnak dolgozunk egy kivételével! Miért fontos a piaci vevő? Mert a javítja a szervezeti kultúrát, mivel versenyhelyzetben kell helyt állni; Mert rákényszeríti a Társaságot a hatékonyságjavításra; Mert a Társaság állandó árprés alatt van; Mert a megállapított díjak vevők általi elfogadása fontos mérőszám a Társaság számára. Jelenleg az összes magánvasúti társaságnak dolgozunk egy kivételével! A Társaság azáltal válik igazi piacközpontú vállalattá, hogy tevékenységét, munkáját a vevők elismerik és árait megfizetik. A megszerzett tapasztalatokat pedig a MÁV Csoport tagvállalatainak hasznára fordítja, ami által az állami költségtérítés csökkenthető, az adófizetők forintjai hatékonyabban elkölthetők.

A jövő (MÁV) járműparkja 5 év múlva? 2011 – piacnyitás: milyen területekre kell fókuszálni?

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!