Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords
A virtuális valóság általában Orvostudományi kísérletek, kvalitatív kutatások, katonai szimulációk, lakossági alkalmazások, játékok („felfalt valóság”) A játékok, közösségek kontextusában Wow, Second Life, Sims online, Microsoft, Sony, … Közös vonások Gigantikus befektetés Gigantikus fejlesztő gárda Gigantikus méret Gigantikus felhasználótábor Korlátozott funkcionalitás
3 féle kompetencia – 3d kliens, server oldali fejlesztés, internetes hangkommunikáció
A Visuland Élő hangkommunikációra és minijátékokra épülő virtuális valóság Célkitűzések - Élő hangkommunikáció (is) - Sok és sokféle minigame és minialkalmazás - Felhasználók által szerkeszthető helyszínek, játékok - Kis méret, gyorsan, egy kattintással elérhető - Könnyen gyorsan integrálható bármilyen weboldalra
Hangalapú közösségi szolgáltatások MOST - Nyelvtanulás, nyelvtanítás, oktatás - Ismerkedés, közös játék élménye - Élő, virtuális színház korlátlan nézőszámmal, virtuális koncert - Konferencia, meeting, szakmai előadás - Ingatlanok bemutatása - Élő virtuális piac Hangalapú közösségi szolgáltatások HAMAROSAN - Közös fotóalbum nézegetés, galéria, kiállítás - Közös videófilm nézés, sportközvetítés, szurkolás - Filecserélés lehetősége - Mobil kivezetés - Egyenlegkezelés, felületértékesítés, távoli munkavégzés
Ellenérvek az élő hanggal kapcsolatban - céltévesztés - Anonimitás igénye - Kommunikációs kényszer - Nincs mindenkinek mikrofonja Röviden A hangkommunikáció lehetőség, ami nem helyettesíti a szöveg alapú kommunikációt, azonban sok esetben nélkülözhetetlen eszköze egy magasabb szintű, valódibb közösségi szolgáltatásnak. Az élő hang nem a megtévesztés eszköze Naná „És számítógépe sem”
Ami elkészült - kellően pici saját 3D engine és élő hangkommunikáció - tetszőleges weboldalba, blogba, fórumba gyorsan és egyszerűen integrálható - Férfi / női avatar egyedi megjelenéssel, saját ruhával - chat és privát chat - alap mozgáskoreográfiák - kapcsolati háló létrehozása - beépített minijátékok
Screenshots
Célcsoport - Nyelvet tanulók, nyelvet tanítók - Ismerkedési céllal belépők - Online, élő játékokat keresők (pl. póker, go, rapid játékok) - Távol élő családtagok, ismerősök, barátok számára közös tér, fotó és videó nézéshez - Konferencia, szakmai helyszínek és virtuális meeting - Rajongói klubbok, virtuális összejövetelek - Orvosi alkalmazások
Üzleti modell – potenciális CF elemek - Tematikus helyszínek -> jól definiált célcsoport -> felület értékesítés - Szakértők által üzemeltetett helyszínek -> belépő díj - Online kereskedelem és mikropayment -> Jutalék - Távoli munkavégzés -> Rendszerhasználati díj
Köszönöm a figyelmet