Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
KENYI fejlesztés és országos adatfelvétel
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
1 -40dB 20dB -20dB 0dB f h -2f h -1 fhfh f h +1 eheh v ≤ e h -e z -4.07dB A TETRA BÁZISÁLLOMÁS VEVŐBERENDEZÉSÉNEK AZ ANALÓG KÁBEL- TV SUGÁRZÁSSAL SZEMBENI.
„Legyen jobb a gyermekeknek! Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység ellen Kun Zsuzsa MTA GYEP.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Vízbázisvédelem fázisai
Gazdaságos és korszerű létesítmény üzemeltetés. A mindennapi problémák  Energiaár  jelenleg is magas ár  kiszámíthatatlan árnövekedés  nehezen kalkulálható.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Fenntartás, karbantartás
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
9. szekció: Társadalmi válaszok, civil szektor Kalincsák István, Városfejlesztési és Fenntartási osztályvezető.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
Éves tervezés a magyar bankszektorban
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Fejmozgás alapú gesztusok felismerése Bertók Kornél, Fazekas Attila Debreceni Egyetem, Informatikai Kar Debreceni Képfeldolgozó Csoport KÉPAF 2013, Bakonybél.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
EGY MÉRÉS NEM MÉRÉS? NEMZETI ÉS TELEPÜLÉSI SZINTŰ IFJÚSÁGI STRATÉGIÁK KUTATÁSI SZÜKSÉGLETEI Kádár-Csoboth Péter Nemzetközi trendek, új kihívások.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Közúti baleseti statisztikák elemzése. Közúti baleseti adatok eredete Rendőrség által helyszíni adatrögzítésből nyert adatok.
A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
Kőszeg, Foglalkoztatási helyzet a Kőszegi Kirendeltség vonzáskörzetében Kőszeg,
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
DEMOGRÁFIA Alapfogalmak, mutatók
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Workshop, megcélozva közép- és kelet-Európát Budapest, Magyarország május 15.
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
Számítástechnika az UVATERV-ben
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Országos Statisztikai Tanács
Dr. Gáspár László és Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft.
„Fenntartható” utak K+F bizottság ÁGAZATI K+F TEVÉKENYSÉGET IGÉNYLŐ TÉMÁK   Görgényi Ágnes Colas Hungária Zrt. bizottsági tag.
Országos Kompetencia Mérés 2011
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
GÉPKIVÁLASZTÁS.
Előadás másolata:

Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi útállapot figyelembevételével Az útállapot alakulásából következő fenntartási igényváltozás

Úthálózatunk jelenlegi állapota A Magyar Közút NZrt. kezelésében lévő úthálózat átlag életkora 30 év feletti, hossza km, melyből 8986 km (30,1%) hosszon szükség lenne azonnali beavatkozásra. Évente minimum 2000 km út felújításra lenne szükség ahhoz, hogy 15 évente a teljes úthálózatunk megújuljon.

Az országos közúthálózat fenntartási stratégiája alaphelyzetben a megelőző jellegű fenntartási tevékenységeket és technológiákat helyezi előtérbe, melyek az élettartam meghosszabbítását gazdaságosan és hatékonyan teszik lehetővé. A megfelelő fenntartási beavatkozás megválasztásához fontos a tényleges útállapot megfelelő szintű ismerete, amelyet az évenkénti részletes úthiba felmérés és a gépi állapotfelvételek biztosítanak. Országos közúthálózat fenntartási stratégia

üzemeltetés fenntartás fejlesztés ÚTGAZDÁLKODÁS Csak egységes egészként értelmezhető Egymásra hatással vannak Elvi és gyakorlati átfedésben vannak ÚTGAZDÁLKODÁS

költségek Fenntartási, javítási Üzemeltetési ÚTGAZDÁLKODÁS

költségek Üzemeltetési Felújítási Fenntartási, javítási ÚTGAZDÁLKODÁS

Az útállapot alakulásából következő fenntartási igényváltozás Megfelelő mértékű forrás folyamatos rendelkezésre állása Tervezhetőség Új technológiák vizsgálata a környezet, a forgalom nagyság és a helyi lakosok életminőségének figyelembevétele Megfelelő nyomon követés, adatbázisok fejlesztése Optimális beavatkozási szint meghatározása

Az optimális beavatkozási igény meghatározása

OKA alapfolyamatok adatgyűjtésadatfeldolgozásadathasznosítás Mérések adatgyűjtés Országos Közúti Adatbank Eltérő jellegű adatok összevetése, elemzése Előkészítő munkák kiindulási adatforrása Útállapot monitoring rendszer működtetése Az optimális beavatkozási igény meghatározása

Leromlási folyamat figyelemmel kísérése

Üzemeltetési – Fenntartási – Fejlesztési folyamatok egységként való kezelése Folyamatok megfelelő nyomon követése, dokumentálása Optimális beavatkozási szint meghatározása Ütemezett fenntartási, felújítási munkák  Folyamatos költség rendelkezésre állás ÖSSZEGZÉS

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!