GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jogszociológia 4. előadás november 13. Uszkiewicz Erik
Advertisements

Egyenlőbb és egészségesebb társadalom
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Bizalom, társadalmi tőke, intézményi kötődés
Mennyire szolidáris a magyar társadalom? Alapjövedelem, közmunka, segélyezés április 25. Előadó: Závecz Tibor.
A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
Parlagfű vagy társadalom – melyik fog győzni ? Nékám Kristóf dr Magyar Allergia Szövetség 2012 Nemzeti-Nemzetközi Parlagfű Nap.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
Európa 2020 stratégia – kihívások az EU előtt Bauer Edit március 4. Dunaszerdahely.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
© GfK 2013 | Kozák Ákos | Mérők Klubja | február 27.1 A MIKROSZINTŰ FOGYASZTÁS MAKRO HATÁSAI © GfK 2013 | Kozák Ákos | Mérők Klubja | február.
Az életminőség mérése Kelemen Rita
Az Európai Unió létrejötte, bővítésének állomásai
Tárki Európai társadalmi jelentés fejezet Állam és piac Janky Béla.
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Kormányszóvivői tájékoztató. A gáz árának változása januárban GKM- PM tájékoztató december 14.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Dr. Tóth Olga PTE Illyés Gyula Főiskolai Kar, Szociális munka szak Társadalmi problémák szociológiája Levelező.
Rácz Margit: A betarthatóságról és a hitelességről a konvergencia-program kapcsán „Gazdasági és Politikai Kilátások a Választások Évében” című konferencia.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei IV. negyedév*
GKI Zrt., Öngólok után – kell egy gazdaságpolitika Szeged, október 1. Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.
EU II..
A rejtett foglalkoztatás kiterjedtsége és tényezői Magyarországon Tóth István János „A magyar munkaerőpiac jövője” Magyar Tudományos Akadémia – Kisterem.
Háztartási költségvetési és életkörülmény adatfelvétel
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A politikai képviselettel és a bal-jobb dimenzióval kapcsolatok attitűdök Enyedi Zsolt (CEU) Részvétel és demokrácia, Politikai Viselkedés Szakosztály,
Folie 1 Ausztria mint gazdasági telephely Európai üzleti tevékenységének kiindulópontja Birgit Reiter-Braunwieser ABA-Invest in Austria Sopron, Februar.
EURÓPAI TÁRSADALMI JELENTÉS 2008 Műhelybeszélgetés június 10.
Az egyenlőséggel kapcsolatos attitűdök Lelkes Orsolya European Centre for Social Welfare Policy and Research, Bécs.
WORKCARE SYNERGIES – findings from EU research – EU 7th Framework Programme -
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
Demográfiai - társadalmi tükör, 2010 Hazai és európai tendenciák
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
Életminőség és társadalmi egyenlőtlenségek Dr. Fábián Gergely.
Az erdélyi magyar fiatalok értékrendjének sajátosságai. Összehasonlító vizsgálat a román és a magyar fiatalok körében Veress Ilka Nemzeti Kisebbségkutató.
Dr. Hardi Tamás, MTA RKK NYUTI,
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
Szegények reménytelensége és reménysége. SSSSzegénység: szűkölködés az anyagi javakban DDDDepriváció: a különböző javaktól való megfosztottság,
INTEGRÁCIÓ A FEJEKBEN? A romákkal kapcsolatos lakossági attitűdök Magyarországon Bernát Anikó TARKI Társadalomkutatási Intézet október 25.
Varga Mihály október 4. Versenyfutás az idővel?
Varga Mihály március március 27. Egyensúly és felzárkózás.
Varga Mihály december december 19. Felzárkózás nélküli megszorítás.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Parlagfű vagy társadalom – melyik fog győzni ? Nékám Kristóf dr Magyar Allergia Szövetség 2012 Nemzeti-Nemzetközi Parlagfű Nap.
Az ökológiai gazdálkodás helyzete Magyarországon
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
A napelemes (PV) hálózatra termelő villamos erőművek helyzete a világban, és Magyarországon.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
A felsőoktatás néhány demográfiai kérdése A külföldön tanuló hallgatók.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Az energiahatékonyság a legolcsóbb energiaforrás Budapest, november.
Mi várható gazdasági téren? - az ország gazdasági helyzetének megítélése Szlovákiában, Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon - Szeitl Blanka.
A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić.
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Magyarországon és Európában a válság előtt
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Velünk élő középkor Forrás:
Előadás másolata:

GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai ígéretek piacán február 17.

2 GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Újautó-értékesítések 2004 és 2007 között Közép-Európában éves átlag (darab / százezer lakos) Forrás: ACEA

3 GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Hiteltörlesztéssel, illetve banki megtakarítással rendelkezők Közép- Európában (a 15 éven felüli lakosságban, %) Forrás: GfK Hungária, FMDS 2008 MagyarországCsehországSzlovákiaLengyelország n.a.

4 GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. A materiális jólét uralkodó helyzete az értékekben Forrás: Eurobarométer ősz Magyarország Csehország Szlovákia Lengyelország A gazdasági növekedésnek akkor is előnyt kell élveznie, ha ez károsan hat a környezetre – az állítással teljesen egyetértők, illetve azt elutasítók különbsége (%)

5 GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. A materiális jólét uralkodó szerepe az időfelhasználásban Forrás: Eurostat – Comparable Time Use Statistics, 2005 Magyarország Szlovénia Észtország Foglalkoztatott férfiak időfelhasználása (heti átlag, óra) Németország

6 GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Borús valóságérzékelés – a jövedelmeknél Forrás: Eurobarométer survey on poverty and social exclusion, MagyarországCsehországSzlovákiaLengyelország A háztartás havi jövedelmére gondolva mennyire fedezi az háztartása szükségleteit (%)

7 GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Borús valóságérzékelés – az életszínvonal megítélésénél Forrás: Eurobarométer survey on poverty and social exclusion, MagyarországCsehországSzlovákiaLengyelország 1-től 10-ig tartó skálán, amelyen 1 azt jelenti, hogy nagyon szegény, 10 pedig azt, hogy nagyon gazdag, melyik írja le legjobban háztartása helyzetét (%)

8 GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Borús valóságérzékelés – az általános jólét megítélésében Forrás: Eurobarométer survey on poverty and social exclusion, MagyarországCsehországSzlovákiaLengyelország Azon a környéken, ahol Ön lakik, élnek szegények? (sok szegény van - %)

9 GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Jóléti problémák megoldása - az állam feladata Forrás: Eurobarométer survey on poverty and social exclusion, MagyarországCsehországSzlovákiaLengyelország Véleménye szerint elsősorban kinek a feladata a szegénység megelőzése vagy csökkentése (%)

10 GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. A társadalom érdeklődésével találkozó üzenetek

11 GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. A társadalom érdeklődésével (nem) találkozó üzenetek

12 GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. A társadalom érdeklődésével találkozó üzenetek A 2010-es kampány (eddig) legerősebb vitáját kiváltó kérdései: -nyugdíjrendszer reformja (svéd rendszer bevezetése) -ingatlanadó bevezetése