„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, 2009. október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyarország közúti közlekedésbiztonsági helyzetének értékelése
Advertisements

KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
1 “A globalizáció és a közlekedés összefüggései” c. kibővített tudományos ülésszak, MTA Székház, Elnöki Tanácsterem (Bp., Roosevelt tér), november.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
2009 Tehergépjárműves balesetek- Egy tanulmány tanulságai Pausz Ferenc Pausz Ferenc 2009.Október 20. Tököl 2009.Október 20. Tököl „Erős Pillérek-Javuló.
„Halálosan fáradt, tartson pihenőt!” c. szakmai konferencia, Rendőrségi Igazgatási Központ, Budapest, nov. 9. 1/19 az MTA doktora KTI Közlekedéstudományi.
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
8. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia MOHÁCSI Huba Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka III. évfolyam Témavezető:
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
A SZEGÉNYSÉG ÉS KIREKESZTÉS VÁLTOZÁSA, 2001–2006 Ferge Zsuzsa beszámolója MTA MEH 2006–2007-ben végzett stratégiai kutatások eredményeit bemutató ülésszak.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
A háború és a modern fegyveres erő
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
(A balesetmegelőzés fontossága)
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
A közúti közlekedési balesetek következtében meghalt személyek száma
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
Magyarország közlekedésbiztonsága első négy hónapjában.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Óberling József r. ezredes
A pénz bőségének és a hitelesség hiányának kora: kommentár Nemzetközi konferencia a GKI Gazdaságkutató megalakulásának 20. évfordulója alkalmából Budapest,
Roncsolásmentes vizsgálat az atomerőmű életciklusa különböző szakaszaiban Prof. Dr. Trampus Péter Dunaújvárosi Főiskola 7. AGY, Kecskemét,
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
Az elvárások szerepe a közlekedési környezet észlelésében. Siska Tamás szakpszichológus Együtt Bt. „Erős pillérek-javuló közlekedésbiztonság” Közlekedésbiztonsági.
Miért növekszik a gyakorisága a diabetesnek és a metabolikus
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Személysérüléses közúti balesetek I-V. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,74% Halálos áldozatok száma:+7,80%
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,8%
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon Prof. Dr. Holló Péter, az MTA doktora KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. kutató professzor Széchenyi István Egyetem, Győr egyetemi tanár

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 2/19 Vázlat 1.)A hazai közúti közlekedésbiztonsági helyzet 2.)Változások az EU-ban 3.)Még szélesebb körű kitekintés 4.)Összefoglalás, következtetések

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 3/19 1. A hazai közúti közlekedés- biztonsági helyzet A közúti gépjárművek, a személysérüléses balesetek és az ezek következtében meghaltak száma. A hazai közúti biztonság fő szakaszai

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 4/19 1. A hazai közúti közlekedés- biztonsági helyzet /2 Közúti balesetek halálos áldozatainak száma Magyarországon 1976 és 2008 között az EU és a hazai közlekedéspolitika célkitűzésének tükrében

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 5/19 1. A hazai közúti közlekedés- biztonsági helyzet / ig vagy620-ra (-50%, EU Fehér Könyv) vagy867-re (-30%, hazai közlekedés- politika) kellene csökkenteni a közúti balesetek halálos áldozatainak számát.

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 6/19 1. A hazai közúti közlekedés- biztonsági helyzet / I. félévében további javulás –8,7% személysérüléses közúti balesetek –3,1% meghaltak –13,5% súlyos sérültek –9,7% könnyen sérültek –1,2% ittasan okozott személysérüléses közúti balesetek

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 7/19 2. Változások az EU-ban Halálos közúti baleseti áldozatok számának valóságos és „tervezett” alakulása 1990 és 2010 között az EU tagállamaiban

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 8/19 Az EU tagországok összességében 28%-kal ( ről re) mérséklődött a közúti balesetek halálos áldozatainak száma 2001-től 2008-ig. Magyarországon 20%-os a csökkenés (1239-ről 996-ra) 2. Változások az EU-ban /2

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 9/19 Az EU is elmarad a nagyra törő célkitűzés mögött, 2008-ban például az „elvárt” halálesettel szemben történt. 2. Változások az EU-ban /3

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 2. Változások az EU-ban /4 Közúti baleseti halottak száma az EU országaiban

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 2. Változások az EU-ban /5 A közúti baleseti halottak számának változása 2001 és 2008 között az EU tagállamaiban

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 3. Még szélesebb körű kitekintés Közúti baleseti halottak számának rövid távú alakulása ( )

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 3. Még szélesebb körű kitekintés /2 A közúti baleseti halottak számának átlagos évi változása

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 3. Még szélesebb körű kitekintés /3 Közúti halálesetek 2009 és 2008 első negyedévi száma (előzetes adatok)

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 A változást vizsgálva úgy tűnik, hogy az EU évi célkitűzése – a évi áttörés és a első félévi eredmények ellenére – elérhetetlen messzeségben van számunkra, sőt a hazai közlekedéspolitika kevésbé nagyra törő célkitűzése sem lesz teljesíthető. 4. Összefoglalás, következtetések

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 Ahhoz tehát, hogy ne szakadjunk le reménytelenül a többi országhoz képest a közúti közlekedésbiztonság területén, további, határozott és hatékony intézkedésekre van szükség. A évi adatok azt mutatják, hogy jó úton járunk, amin nem szabad megtorpanni. 4. Összefoglalás, következtetések /2

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 4. Összefoglalás, következtetések /3 A konferencia címére utalva hangsúlyozni kell, hogy a „pillérek” még nem elég erősek, sőt, nagyon is törékenyek, akár az eddig elért sikereink. Mindent meg kell tehát tennünk annak érdekében, hogy megszilárdítsuk és tovább gyarapítsuk az eddigi eredményeket.

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 Köszönöm figyelmüket!