Innovatív Magyarország

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
TERÜLETI SZEMPONTBÓL VERSENYKÉPES ÉS KIEGYENLÍTETT MAGYARORSZÁGÉRT Dr. Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős miniszter.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
Innovatív Magyarország
Autóipar Magyarországon – 2007.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
2013. október 10. Bogsch Erik A gyógyszeripar válasz a kihívásra.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Baranya Megyei Önkormányzat
A felsőoktatás kapcsolódása a vállalati törekvésekhez Felsőoktatási intézmények a magyar klaszterekben Dr. Nádai László Főosztályvezető Oktatási és Kulturális.
A kutatás-fejlesztésről és a technológiai innovációról szóló törvény
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Kutatás-fejlesztésért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala Miniszterelnöki Hivatal Dr. Kolber István, államtitkár Az első Nemzeti Fejlesztési Terv.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
Tudásalapú növekedés,vagy szegényház? Az innováció és a tudás szerepe a versenyképesség javításában Egyed Géza szakállamtitkár Innovatív, tudásalapú kisvállalkozások.
A spanyol gazdaság jelenlegi problémái Éltető Andrea - MTA VKI április 15.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Így fejlesztünk mi- innovatív technológiafejlesztés a gyakorlatban Novák Csaba, ügyvezető igazgató MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ.
Balla Gergely kabinetfőnök, szakállamtitkár
as programozási időszak Balás Gábor Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
MTA Regionális Kutatások Központja Regionális fejlesztéspolitika régiók nélkül? Pálné Kovács Ilona MTA RKK MTA Regionális Kutatások Központja.
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
Kutatás-fejlesztésért felelős tárca nélküli miniszter Miniszterelnöki Hivatal Dr. Molnár Károly, miniszter Innovatív Magyarország K+F és az innováció helyzete.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
K+F+I tevékenységek támogatása, befektetés-ösztönzés az innováció területén Szilágyi László Szolnok, október 6.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Kutatás-fejlesztésért felelős tárca nélküli miniszter Miniszterelnöki Hivatal Dr. Molnár Károly, miniszter Innovatív Magyarország A K+F+I tevékenység ösztönzése.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
Kormányszóvivői tájékoztató. A fejlesztéspolitika új intézményrendszere Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos július 7.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Innováció és stratégia Dr. Greiner István MISZ, általános elnökhelyettes február 07.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
A magyarországi K+F politika
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben?
Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Előadás másolata:

Innovatív Magyarország A kutatás-fejlesztés és az innováció helyzete MTESZ szerepe a regionális innováció erősítésében - 2009. február 4.

Magyarország – K+F+I pozíciója Forrás: OECD

K+F+I pozíciónk Európában EU27 - Egyesített innovációs mutatója (2008) Forrás: UNU-MERIT

Kutatás-fejlesztési dinamikák Forrás: KSH

K+F+I szektoronkénti megoszlása Forrás: KSH

A számadatok mögé tekintve Forrás: KSH

Vállalati K+F ráfordítások Vállalati K+F ráfordítás költségtípusok szerint 123,7 milliárd Ft, ebből: K+F költségek – 104,6 (munkaerő költség – 51,7) K+F beruházás – 18,9 (gépek és műszerek – 15,1) Forrás: KSH

Kutató-fejlesztői létszám Forrás: KSH

Szabadalmi aktivitás Forrás: KSH

A magyar K+F szektor 2003-2007 (finanszírozás, működés) Innovációs Alap létrehozása, EU alapok és hazai társfinanszírozás (NFT I: GVOP, ÚMFT: GOP, TÁMOP, TIOP) Irányítási struktúra: TTPK, 4T, NKTH, KuTIT, KPI létrehozása, társadalmi részvétel erősítése, regionális fejlesztési/innovációs szervezetek Jogi környezet: Innovációs törvény, TTI kormányzati stratégia, TTI intézkedési terv A modern innovációs rendszer alapjai rendelkezésre állnak, feladat a HATÉKONYSÁG növelése a rendszerelemek összehangolásával.

K+F+I stratégiai tervezés Hazai stratégiai tervezési szintek: Országgyűlés Országos Fejlesztéspolitikai Koncepció, Országos Területfejlesztési Koncepció, Kormány Kormányprogram, Új Magyarország Fejlesztési Terv (II. Nemzeti Fejlesztési Terv), operatív programok, fejlesztési pólusok (2007-2013), Tudomány-, technológia-, és innovációpolitikai (TTI) stratégia, TTI stratégia intézkedési terve, Tárcák Szakpolitikák, ágazati innovációs stratégiák (megújuló energia, információs társadalom, logisztika, KKV stratégia, stb.)

Fejlesztési pólusok

K+F ráfordítások régiónként Forrás: KSH

Változás a KTI irányítási rendszerben (2008) Kutatás-fejlesztésért felelős tárca nélküli miniszter – kormányzati képviselet Államtitkár Irányítás, felügyelet: NKTH MSZH Bay Zoltán Közalapítvány Koordináció, együttműködés: MTA Egyetemek (Magyar Rektori Konferencia) Pályázatkezelés: közreműködő szervezet (MAG Zrt.) KPI megszűnése (2008. januártól)‏ Irányítási rendszer megújítása

2009 - Javasolt TTI irányítási rendszer Oktatási és tudományos bizottság Országgyűlés Kutatási és innovációs eseti bizottság Kormány Gazdaságpolitikai Kabinet Fejlesztéspolitikai Kabinet Minisztériumok Kutatás-fejlesztésért felelős tárca nélküli miniszter Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Nemzeti Innovációs Fórum Nemzeti Innovációs Tanács Forráskoordinációs Tárcaközi Munkacsoport Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (IH-k) Magyar Szabadalmi Hivatal Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH) Regionális Innovációs Ügynökségek Kutatási és Technológiai Innovációs Tanács (KuTIT) Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok (OTKA) Kutatási és Technológiai Innovációs Alap (KTIA) ÚMFT (GOP, TÁMOP, TIOP, ROP) forrásai OTKA Iroda Regionális Fejlesztési Ügynökségek TéT Alapítvány Magyar Gazdaságfejlesztési Zrt. (MAG Zrt.)

Innovációpolitika megújítása Eredmények: Kifizetések gyorsítása ETI - elhelyezés ELI - pályázaton való részvétel ESS – pályázaton való részvétel MTA törvény Országgyűlés elé terjesztése Bilaterális egyezmények (Izrael, USA és Ciprus előkészítés alatt) Kutatóreaktor Szervezeti és működési szabályzatok módosítása (NKTH, MSZH) Iparjogvédelmi szakképesítésre vonatkozó szabályozás megújítása Egyéb Folyamatban: Irányítási rendszer megújítása (Nemzeti Innovációs Tanács, Nemzeti Innovációs Fórum, Forráskoordinációs Tárcaközi Munkacsoport) TTI intézkedési terv aktualizálása, 2009-10 közötti prioritásainak meghatározása OTKA törvény módosítás Iparjogvédelmi törvénycsomag

K+F szférának jutó források Éves szinten átlagosan 250 - 290 milliárd Ft-ot fordítunk K+F+I célokra Közfinanszírozás/pályázati forrás: kb. 170 milliárd Ft évente Hazai források: KTI Alap – 40 - 50 milliárd Ft évente OTKA - 5 - 7 milliárd Ft évente Európai források: ÚMFT KFI prioritás - GOP – 32 - 37 milliárd Ft évente - TIOP, TÁMOP – 25 - 30 milliárd Ft évente - Egyéb OP-k (ROP, ETE) – 7 -12 milliárd Ft évente FP7 – 10 - 15 milliárd Ft évente CIP – 1,3 - 2,0 milliárd Ft évente A vállalkozásoknak átlagosan 50%-os önrészt kell biztosítani a támogatásokhoz. Vállalati ráfordítás: Eléri, meghaladja a közfinanszírozást (~120 milliárd Ft évente)

KTI Alap Forrás: PM

Feladatok Szemlélet- és kultúraváltás, Hatékony támogatási rendszer megteremtése, Szellemi alkotások eredményes védelme, értékelése és hasznosítása, Tehetséggondozás, a terület széleskörű társadalmi elismertségének növelése, Integrált irányítás működtetése, Nemzetközi kapcsolatok erősítése.

Válság - innováció A jelenlegi válság természete. Az innováció nemcsak a fejlesztéspolitika, hanem a válságból kilábalás eszköze. Nem csökken a K+F forrás. Innovatív konstrukciók: képzett munkaerő megtartása. Kultúraváltás eszköze.

Köszönöm a figyelmet!